dermatillomania/skin picking wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

dermatillomania/skin picking wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:55

hoihoi,

helaas heb ik hier al jarenlang last van. Ik heb van mijzelf een gave en effen huid,maar als ik stress heb zoek ik de ontspanning aan het plukken aan denkbeeldige plekjes. Ik wil er heel erg graag vanaf,want ik word er heel erg onzeker van,bijvoorbeeld bij het aankijken als ik met mensen praat. En niet omdat ik verlegen ben,maar omdat ik de plekjes erg vindt.

Het ging een aantal dagen goed,tot ik gisteren een vervelende aanvaring had met iemand. En dan ga ik,zoals ik dat al mijn hele leven doe,meteen aan mijn gezicht pulken totdat er erge plekken ontstaan.

En nu,een dag later. voel ik me weer heel erg rot en schuldig.. en dan kijk ik naar mezelf en denk ik; was dat het nou waard?

ik vroeg me af of er meerdere hier zijn op bokt en zo ja,of we dan misschien elkaar en beetje kunnen helpen. En dat als je bijvoorbeeld iets vervelends hebt meegemaakt en de neiging tot krabben hebt,dat je dan hier je verhaal kwijt kunt.

groetjes,
Femke

_CS_

Re: dermatillomania/skin picking wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:00

Goh, heb hier nog nooit van gehoord, dus ben gaan googlen.
En dermatillomania lips, dat doe ik dus.
Mijn lippen zijn altijd helemaal kapot, en ga net zo lang door.
Op de 1 of andere manier is het bevredigend.

Iedereen irriteert zich eraan, maar blijf het doen.
Wist helemaal niet dat het een naam had.
Dacht altijd dat het gewoon een rare tic was.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:05

ja,lippen kan ook inderdaad. Ken zelfs iemand die zolang aan een koortsblaar zat dat het naar binnen is geslagen.

Je maakt endorfine vrij door je te focussen op je lichaam (eigenlijk net als een praam bij een paard,alleen maakt dit niets kapot omdat het ervoor uitgevonden is,eigenlijk moesten ze ook zo iets voor mensen hebben :+ )

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:10

Ja het brengt me tot rust, dat pulken aan mijn lip.
Gaat ook gewoon automatisch.

1x heb ik mijn lippen heel gehad, dat was afgelopen april, toen stond mijn bruiloft op de planning.
En mijn man daagde me uit dat me het niet zou lukken die dag de lippen heel te hebben.
Nou, met heeel veel moeite is het me gelukt, alleen diezelfde nacht waren ze alweer kapot. -O-

Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, totdat dit topic onder mijn neus kwam.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:42

Oooh wat vervelend beiden!
Helaas herken ik het ook. Ik heb alleen nooit geweten dat het een naam had.
Ik pulk heel veel aan mijn vingers, nagelriemen en de velletjes onder mijn nagels. Ik doe het vooral heel erg op school, als ik me druk maak over school, thuis of andere dingen dan ga ik automatisch al aan mijn vingers pulken. Ook als ik me ongemakkelijk voel in een situatie doe ik het.

Inmiddels heb ik zomervakantie en dus is de grootste bron van spanning weg; school. En dat is te zien aan mijn vingers! Ik kijk nu even en het valt echt heel erg mee op dit moment. Mijn nagels zijn lang en er zijn vingers zonder wondjes, wat vrij bijzonder is.
Opt dit moment gaat het goed dus, maar straks val ik waarschijnlijk zo weer terug...

Lijkt me wel gaaf om met een groepje te proberen om er vanaf te komen! :D Pulken aan mijn gezicht doe ik niet. Lippen dan weer wel heel soms. Ik snap dat dat fijn is (klinkt raar dit :') )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:49

Oh, wat herkenbaar. Ik heb dit heel erg met mijn nagels. Het lukt me nu al wel een aantal weken om niet te bijten, maar dat verschrikkelijke pulken... Zolang mijn nagellak er netjes op zit kan ik er nog een beetje vanaf blijven, maar als er ook maar een hoekje af is dan peuter ik binnen de kortste keren alles eraf... Had nu voor de vakantie gellak maar dat heeft het 10 dagen overleefd. :=
Met losse velletjes heb ik het overigens ook, maar niet zo erg als met mn nagels.
Ik word er echt zo gek van en wat ik ook probeer, het lukt me niet om te stoppen :/

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:53

Ik heb het heel erg, mijn duimen zijn standaard helemaal kapot, tot ver voorbij het gewricht. Ik doe het ook met m'n lippen, maar alleen met vlagen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:53

Vervelend he! Ik neem me ook altijd voor om er mee te stoppen en dat houd ik een halve dag vol. Daarna realiseer ik me opeens dat ik alweer zit te pulken. -O-
Nagellak hielp bij mij ook ja! En wel echt goed. Ik pulk nu aan mijn nagellak in plaats van mijn velletjes en nagels. :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:32

Ik heb het hier ook, maar dan met mijn lippen. Heb periodes dat het beter gaat, maar vooral als ik stress heb of ik moet dingen doen die ik niet leuk vind/ heel spannend vind gaat ie weer...
Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst mooi lippenstift op had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:14

Ik heb het bij mijn voeten.. Ermee stoppen is zo lastig :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:18

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:48

Ik moest ook direct aan het bovenstaande fragment denken...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:59

phormicola schreef:
Ik heb het heel erg, mijn duimen zijn standaard helemaal kapot, tot ver voorbij het gewricht. Ik doe het ook met m'n lippen, maar alleen met vlagen.

Exact dit, alleen terwijl ik dit lees betrap ik mezelf er alweer op dat ik de velletjes van m'n lippen af aan het bijten ben. Maar sta ook onder flinke stress op het moment.

Heb ook nooit geweten dat het een naam had, dacht ook dat het een vervelende gewoonte was. Iedereen slaat me ook altijd op m'n vingers, maar dat helpt tot nu toe niet..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:00

Oh trouwens ook de binnenkant van mijn wangen zijn de klos :)