Niet jeukende uitslag op beide onderbenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Niet jeukende uitslag op beide onderbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 23:04

Donderdag dacht ik dat ik mijn been had gestoten, omdat het voelde alsof ik een blauwe plek op mijn onderbeen had. Toen ik thuis kwam uit mijn werk en me om ging kleden zag ik dat beide onderbenen onder de rode bulten zaten. Het voelde ook warm aan en als ik bijvoorbeeld van de bank op wil staan doet het ontzettend pijn onder in mijn benen. Vrijdag ben ik daarom naar de huisarts gegaan, maar die wist het ook niet direct en omdat ik door een weiland ben gelopen (doe ik iedere dag) dacht ze dat het weleens een allergie kon zijn voor 1 of ander plantje. Ze heeft antihistamine en koelgel voorgeschreven. Die neem ik braaf in en smeer het in, maar beter wordt het er niet van en eigenlijk kan ik alleen nog normaal lopen met pijnstillers.
Dokter gaf aan dat het na het weekend weggetrokken moet zijn, maar ik weet wel zeker dat het morgen niet weg is :o . Morgen dus maar weer een nieuwe afspraak maken. De bulten jeuken niet, maar doen wel pijn als je er op drukt.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft een idee wat het kan zijn?

gomir

Re: Niet jeukende uitslag op beide onderbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:29

Beetje moeilijk door een computerscherm, maar op deze plek zou het erythema nodosum kunnen zijn?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 23:46

Bedankt voor je reactie.

Daar heb ik zelf ook aan gedacht inderdaad, omdat het ook alleen aan de voorkant van mijn benen zit, maar de huisarts zei dat het er dan anders uit zag. Misschien dat er nog iets is wat er op lijkt.
(het ziet er in ieder geval ook niet uit, dus echt geen korte broek voor mij :n )