Laxeermiddel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Laxeermiddel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 11:01

Hallo Bokkers,

Inmiddels ben ik ruim een maand op dieet en kan ik sinds een week niet meer naar de toilet. Althans ik moest wel, maar het lukte niet. :=

Eerst van alles geprobeerd zoals: Vette vis eten (Haring), Zemelen en Lijnzaad, nóg meer vezels (fruit), Laxeer thee etc. Maar niets hielp.

Voor mijn dieet at ik heel veel vetten en nu tijdens mijn dieet eet ik juist erg gezond maar wel gevarieerd, ik krijg gewoon alles van het hele rijtje binnen. Ik vrees dus dat mijn lichaam een beetje van streek is.

Maar goed ik heb zo'n op geploft gevoel dat ik gisteren laxeermiddel (Bisacodyl) heb gekocht, gisteren goddank kon ik naar de wc! :D Maar nu staat er op de beschrijving dat je niet langer dan 3 dagen mag slikken, is het dan wijsheid om het gewoon 3 dagen te slikken of gewoon nu al niet meer te nemen? :)

fleurtjeuh

Re: Laxeermiddel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:03

Mij lijkt het beste om nu niet meer in te nemen.
Je bent naar de wc geweest dus nu is alles ok.
Het kan zijn dat het 'in de weg' zat, en dat je daarom niet kon, en dat het vanaf nu weer goed gaat.
Dus als ik jou was zou ik niet meer nemen, tot het blijkt dat je weer niet kan.
Blijf je genoeg vezels eten? Niet alleen fruit, maar ook andere vezels, dat schijnt ook te helpen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:04

Wat betreft laxeermiddel zou ik inderdaad aanhouden wat er op de verpakking staat en niet op eigen houtje andere dingen gaan doen. Wat je wel kan proberen is om magnesium (citraat!) te gaan slikken. Dit kan je stoelgang een stuk vergemakkelijken en mag je gewoon zo lang blijven slikken als je wil. Sterkte ermee!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:04

Nu niet meer innemen. 3 dagen achter elkaar is het maximale, dus als het na 1x innemen al 'opgelost' is, is het oké. Nu even aanzien wat je darmen doen. Een glas handwarm water op de nuchtere maag (dus smorgens vroeg) werkt veelal ook heel goed. Dit zou je komende dagen kunnen doen, zodat e.e.a. ook op gang blijft.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:05

Zeker niet te lang gebruiken! Anders worden je darmen lui en ben je verder van huis.
Net als Fleurtjeuh zegt nu stoppen en kijken hoe het gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:06

Absoluut niet meer slikken dan nodig, ga gewoon heel veel drinken, vooral met dit warme weer. s'Ochtends een glas lauw water met een beetje citroensap(yak) nemen is ook goed.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:07

Ik had dit ook toen ik aan het afvallen was. Ook ik at heel gevarieerd en gezond en meer vezels dan ooit, maar mijn lichaam was na 4 weken even van slag :D.
Uiteindelijk heb ik een laxeermiddel genomen en was toen helemaal leeg. Ben toen meteen gestopt en heb nergens meer last van gehad. Het leek inderdaad in de weg te zitten, want vanaf toen ging alles weer goed.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:07

Drink je wel genoeg?
Inderdaad nog meer vezels eten, maar vooral genoeg drinken.
En genoeg bewegen!
Sochtends als eerste een kiwi eten wil ook nog wel eens helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:15

De bejaarden beginnen hier hun dag met... pruimen. Roosvicee laxo kun je ook drinken :)

Maar mbt tot die pillen; je bent nu geweest en dus niet meer slikken.

Beweeg je genoeg en drink je voldoende?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 11:17

Ja ik zwem elke dag en drink behoorlijk wat water en thee. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:25

Als je op dieet gaat krijg je automatisch minder voeding en energie binnen. Dit zorgt voor minder darm vulling en een vertraging van de spijsvertering. Hierdoor kun je tijdelijk verstopt raken. Na een aantal weken komt de boel steeds beter op gang.

Kijk het nu weer even aan, waarschijnlijk zal het steeds beter gaan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:28

Mag je hardlopen? Want dat is ook geweldig voor de darmen, bevordert de stoelgang als een trein!

Van de atletiekunie:
Mogelijke oorzaken:
Trillingen Omdat maagdarmproblemen zich veel vaker voordoen bij hardlopen dan bij wielrennen en andere glijdende sporten zoals schaatsen, langlaufen en zwemmen, is het waarschijnlijk dat het bewegingstype van invloed is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 12:07

Bedankt voor jullie goede tips! :)

Net weer naar de toilet geweest, denk dat dit al niet meer door het laxeermiddel van gister avond komt. Anders werkt het wel erg lang door. :)

Hardlopen gaat helaas niet lukken door een blessure.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:14

1 kopje koffie en ik zit een dag op de wc. :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:20

Bisacodyl prikkelt (normaal gesproken) de darmwand, is een contactlaxantia. Dus ja, als jouw darmen er op reageren kan dat best 1 of 2 dagen nog zo zijn.

Als je problemen er mee blijft houden kan je korte tijd Lactulose nemen, dat is een enorm zoete siroop (onverteerbare suiker) en werkt voor de meeste mensen redelijk. Deze werkt niet in op de darmwand zelf.

Ook psylliumvezels wil wel werken, al krijg ik dat echt met geen mogelijkheid weg. :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:23

hoge dosering magnesium schijnt ook te helpen.