Afvallen en gezond eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Afvallen en gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:11

Hallo bokkers ik wil graag afvallen. Ik ben rond de 1,65 meter lang en weeg 64,5 kilo. Ik ben echt zo iemand die dol is op zoetigheid :o nu wil ik gezonder gaan leven ik doe tussen de middag vaak al een boterham met lever worst en de andere met boterhamworst en dan eentje mer pindakaas. Ik hou ook van salade,s het enige wat ik echt niet lus is kaas. Ik sport ook en rij paard. Graag wil ik naar de 60 kilo toe. Wie kan mij helpen ? Gr Ashley

LhinnOlijf

Re: Afvallen en gezond eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:14

Je eetpatroon voor jezelf opschrijven en een week bijhouden. Kijken waar je de zoetigheid kan vervangen door (zoet) fruit. En raadpleeg een diëtist voor tips.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:15

Ga ik zeker doen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:21

ik doe mee.. ben 1,57 & 65 kilo ( die laatste zwangerschapskilo's willen er maar niet af)
mijn eetpatroon
ochtend yochurt
tussendoor 2 rijstewafels kipfilet
lunch 2 boterhammen 30+ kaas en gestampte muisjes
tussendoor 1 stuk fruit of als ik vergeten ben 2 rijstewafels kaas
avond eten ( groente aardappel/rijs vlees

mijn valkuil fastfood & chips..

iemand nog tips om die buik platter te maken ( op dit moment geen geld voor sportschool en kan niet springen ofzo ivm onderburen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:21

-Elke dag 20 minuutjes hardlopen. (of liever een halfuur)
-Workouts opzoeken, zelf een workoutplan maken en die 2x (?) per week doen.
-Maak zelf een lekkere smoothie van wat melk en fruit.
-Liever water dan veel melk, vruchtensap of frisdrank.
-Probeer inplaats van de zoetige tussendoortjes lekkere gezonde hapjes te nemen. Dus dat je op zondag bijv. een fruitsalade maakt en daar maandag een beetje van op een crackertje doet als tussendoortje.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:23

Daffy02 schreef:
-Elke dag 20 minuutjes hardlopen. (of liever een halfuur)
-Workouts opzoeken, zelf een workoutplan maken en die 2x (?) per week doen.
-Maak zelf een lekkere smoothie van wat melk en fruit.
-Liever water dan veel melk, vruchtensap of frisdrank.
-Probeer inplaats van de zoetige tussendoortjes lekkere gezonde hapjes te nemen. Dus dat je op zondag bijv. een fruitsalade maakt en daar maandag een beetje van op een crackertje doet als tussendoortje.

Bedankt voor de tips daar ga ik zeker mee aan de slag

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:25

ik heb ongeveer hetzelfde, ik weeg 60 en ben 1.70 ik ben nu 13
maar toen ik 10 was heb ik er ook wat aan gedaan ik was denkik 1 (iets in de 50) en woog misschien nog wel meer als nu.
ik ben nog niet helemaal tevreden maar ik had dit uit mezelf gedaan, mijn ouders wisten er niks vanaf
de laatste tijd krijg wel fijne reacties erover.
ik wil je best helpen. PB (:

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:26

Mijn eet patroon op een doordeweekse dag: schaaltje muesli met yoghurt en kopje thee. In de pauze van kwart voor 11 koekje en drink ik meestal niks. Of kopje thee. Lunch: 3 boterhammen 1 mer pinda kaas, leverpastei en sandwich pret. Als ik thuis kom fruit of een koekje en een glas cola. Avond eten is heel variërend. Later nog een kop koffie

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:26

Ga bodypump en/of XCO doen. Ik doe elk één keer per week en let goed op mijn voeding en ben in een half jaar tijd 12 kilo afgevallen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:27

Ik zal daar eens naar kijken bedankt voor de tip

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:29

Niet iedere dag hardlopen, is heel zwaar voor je lichaam, steeds minimaal een rustdag ertussen.
Het is het belangrijkst dat je 3 goede hoofdmaaltijden hebt (als havermout, 2/3 boterhammen met goed beleg en aardappels, vlees en veel groente). Daarnaast fruit en noten tussendoor. Je moet echt je levensstijk omgooien, en af en toe snacken hoort daar ook in ;).

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:30

Islien schreef:
maar toen ik 10 was heb ik er ook wat aan gedaan ik was denkik 1 (iets in de 50) en woog misschien nog wel meer als nu.
ik ben nog niet helemaal tevreden maar ik had dit uit mezelf gedaan, mijn ouders wisten er niks vanaf

Dat jij uberhaupt wil afvallen, je bent 13! Je lichaam is nog volledig in de groei, 60 kilo met 1.70 is hartstikke normaal :) Dus niet meer op dieet, is op jouw leeftijd nog hartstikke ongezond ook!

ontopic:
Cola etc. laten staan en drink in plaats daarvan water. Zorg dat je minimaal 2 liter water binnenkrijgt. Krijg je lekkere trek? neem dan een glas water, van water krijg je dat "vol" gevoel.
Ga langs een diëtist, die kan je helpen op een gezonde manier af te vallen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:32

Elke dag hardlopen moet je wel echt opbouwen anders zit je in no time met blessures. Wandel 20 min in, loop 20 min op een tempo wat je vol kunt houden en wandel 20 min uit. Dat wandelen brengt alvast je vetverbranding op gang, want met 20 minuutjes hardlopen alleen ga je echt niet afvallen. Verder gewoon niet te veel snoepen, geen frisdrank en vooral niet te weinig gaan eten :) ik ben met 2x pw hardlopen en 6x pdag eten zonder moeite 7 kilo kwijt geraakt, nu nog 4 te gaan en inmiddels loop ik 3x pw met uitgebreide wandel warming up en cooling down en dat bevalt me prima :) je lijf heeft ook rust nodig om te herstellen :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:32

EskeGirl schreef:
Niet iedere dag hardlopen, is heel zwaar voor je lichaam, steeds minimaal een rustdag ertussen.
Het is het belangrijkst dat je 3 goede hoofdmaaltijden hebt (als havermout, 2/3 boterhammen met goed beleg en aardappels, vlees en veel groente). Daarnaast fruit en noten tussendoor. Je moet echt je levensstijk omgooien, en af en toe snacken hoort daar ook in ;).

Dat snap ik denken ik ga morgen boodschappen doen en neem dan gelijk avond eten mee ik wil dan een salade eten is dat gewoon goed

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:34

Islien schreef:

Met 50 kilo heb je ondergewicht... 60 kilo is perfect bij jou lengte, bovendien ben je in de groei, afvallen is dan niet verstandig.

@Ts: maak liever zelf salade, stuk gezonder! Wat je kan doen is wat zilvervlies rijst koken en lekker veel hollandse roerbakgroente (oid) roerbakken, eventueel ook kip. Kerrie erbij en heerlijk gerecht :9

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:38

hier zijn al veel topics van...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:39

EskeGirl schreef:
Islien schreef:

Met 50 kilo heb je ondergewicht... 60 kilo is perfect bij jou lengte, bovendien ben je in de groei, afvallen is dan niet verstandig.

@Ts: maak liever zelf salade, stuk gezonder! Wat je kan doen is wat zilvervlies rijst koken en lekker veel hollandse roerbakgroente (oid) roerbakken, eventueel ook kip. Kerrie erbij en heerlijk gerecht :9
ga ik een keer proberen klinkt erg lekker namelijk :9

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:40

Geen pindakaas en leverworst op brood doen. In pindakaas zit heel veel vet. Je kan beter vetarm vlees zoals ham en kipfilet op brood doen. Ook 30+ smeerkaas is ook lekker gezond (las dat je kaas niet lekker vindt). Voor het hardlopen zou ik opbouwen i.p.v. vol overgaven beginnen. Het moet een gewoonte worden.
Dingen zoals frisdrank laten staan en veel water drinken of thee zonder suiker.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:43