Eind september 2013 ben ik van het paard gevallen en hierbij heb ik mijn sleutelbeen gebroken. Het is niet geopereerd, het bot stond flink over elkaar waarbij de punt echt tegen de huid stak. Dit is echter mooi gezakt, wel is mijn rechterschouder 2cm korter dan links. Na 4 weken kon ik weer autorijden en halve dagen werken. Dat is na ongeveer 2,5e maand weer uitgebreid tot volledig (36u). Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis op afdeling Geriatrie (ouderenzorg), hierbij is het werk vrij zwaar. We hebben veel mensen die immobiel zijn of slecht mobiel en waarbij we dus soms best stevig moeten tillen. Om je rug te beschermen ga je dit automatisch met je benen en armen doen. Echter zit ik met een nachtdienst maar met 1 collega en moeten wij dus met z'n tweeën voor 24 patiënten zorgen. Na 4 nachtdiensten heb ik erg veel last van mijn schouder. Ik pak dan vaak voor het slapen 600mg ibuprofen, om gewoon fijn te kunnen slapen. Omdat ik me hier zorgen om maakte heb ik de chirurg gebeld die mij toentertijd behandeld heeft, hij meldde mij dat dit wel tot zeker een jaar kan duren. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, massage, warmtepleisters, etc, maar het blijft terugkomen. Ook na het mesten of na een heftig ritje met mijn druktemaker kan ik er enorm last van hebben. Balen!!! Hebben er hier mensen meer ervaring mee? En hebben jullie tips om minder pijn te hebben? Zijn er mensen die al veel langer geleden hun sleutelbeen hebben gebroken en er nog steeds last van hebben?
Is het bot wel een beetje correct aan elkaar gegroeid dan? Als het probleem daar zit, kan je wachten tot je een ons weegt natuurlijk. Ik vrees dat je toch vooral met pijnstilling moet werken en proberen zoveel mogelijk rekening mee te houden. Kan je dit niet op je werk aangeven? Dat voorlopig dit soort diensten eigenlijk te veel zijn?