Ongeveer 2,5 week geleden is mijn knieschijf uit de kom geschoten, tijdens een draaiende beweging.
Deze heeft er een halfuur naast gestaan (waarin ik veel pijn heb gehad) en net toen de ambulance gearriveerd was, sprong die weer terug

Naar de spoedeisende hulp geweest, knie onderzocht en foto's gemaakt, waaruit bleek dat er niks met de botten was.
De banden rondom de knieschijf zijn flink uitgerekt, en dus kreeg ik een brace..
Inmiddels heb ik een scharnierbrace, die sinds gister op 10 graden staat, en ik dus weer een heeeel klein beetje mijn knie kan buigen!

Nu ben ik nog steeds als de dood dat die knieschijf er weer naast springt, ook al kan dat natuurlijk niet door die brace.
Over 3,5 week mag de brace als het goed is af, en moet ik mijn spieren in mijn been weer sterker maken met fysiotherapie.
Nu zeggen ze wel dat de kans relatief groter is dat de knieschijf vaker uit de kom schiet, als je dit eenmaal een keer hebt gehad..
Hebben mensen ervaring met een patella luxatie (knie uit de kom) ?
Ben benieuwd naar andere ervaringen hiermee!
Laat je niet afschrikken door de fysiotherapie want dat zal echt tegenvallen als je been die tijd rust heeft gehad. De kans is inderdaad relatief groter en daarom moet je je spieren zo trainen. Zelf heb ik het 3 maanden terug weer (licht) gehad, hij was er niet compleet uit maar half. Dat deed best veel zeer. Je moet er gewoon rekening mee houden (en vooral in het begin) dat je geen sporten doet als voetbal, hockey, tennis... Eigenlijk alles met korte draaien en snelle bewegingen.
. nu train ik niet meer en gebeurt het uit de kom schieten dus , zeker blijven trainen en niet zomaar stoppen.
, na een ongelukkige val van andermans pony op mijn 12 e en de dag erna uitgegleden met gym zijn mijn kniebanden in de kreukels geraakt. Sinds die tijd is het heel regelmatig mis. Ben er een aantal keren aan geopereerd om de boel wat te herstellen. Het is daardoor iets beter geworden maar zeker eens per week of twee weken zit mijn knieschijf weer verkeerd en de knie op slot. Na al die jaren weet ik inmiddels hoe ik de boel weer op zijn plek kan krijgen maar het blijft heel erg pijnlijk natuurlijk.