Hoe doen bokkers het..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe doen bokkers het..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:03

..in de sportschool?

Ik houd enorm van sporten. Gewoon kapot gaan in de sportschool, heerlijk!
Ik heb altijd gesport.. volleybal (Wat overigens niks voor mij bleek te zijn :+ )
Ik houd niet van sporten waar je veel bij na moet denken.. zoals work-outs met veel pasjes die je na moet doen.
Laat mij maar gewoon op de loopband, crosstrainer trainen :j
Ik houd ook erg van krachttrainingen. En dan vooral de buikspieren.

Een jaar geleden trainde ik 5 a 6 keer in de week, sportschool, hardlopen.
Maar toen kwam het mooiste van de wereld uit de lucht vallen: Mijn eerste eigen paard!
En ik had natuurlijk school en werk.
Dus alles bij elkaar had ik niet zo veel tijd meer om te sporten.
Helaas heb ik een aantal maanden niet meer gesport. Dat kon ik wel merken de kilo's vlogen er bij aan.
Ik at ook niet altijd heel erg gezond, dus dat werkte ook niet zo goed, haha :') Dit is ook aangepast.

Maar nu is het vakantie van school en heb ik extra tijd.
Dus ik heb 3 weken geleden besloten om weer te gaan trainen.
Ik ben de eerste week begonnen met wat hardlopen buiten, een work out via youtube, buikspieren.
Afgelopen 2 weken heb ik non stop in de sportschool getraind. 4 a 5 dagen in 1 week.
Mijn eerste doel is om onder de 70 kilo te komen, ik hoef ongeveer nog iets minder dan 1 kilo af te vallen.
Maar ik wil ook graag gericht trainen.
Nu is mijn vraag aan de bokt mensen die ook sporten: Hoe trainen jullie? Hoe vaak? Cardio of krachttraining. Wat eten jullie voor het sporten?
Dit is meer uit nieuwsgierigheid naar hoe anderen trainen, in de sportschool is ook begeleiding die ik om advies kan vragen.

secricible

Re: Hoe doen bokkers het..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:19

Ik heb een tijdje in de sportschool gestaan, maar dat viel me zo gruwelijk tegen. Ben daarna ook gestopt en nu bezig hier via bokt de 30day shred van jillian michaels aan het doen, daarnaast probeer ik 2-3x per week te gaan hardlopen, ongeveer 2,5km per keer.
Ik eet nog niet echt iets bijzonders, daarvoor vind ik dat ik nog lang niet voldoende train dus voorlopig gewoon gezond met voldoende groente en fruit!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:24

Pfff hier net begonnen.. Qua kracht zit ik prima, ruim boven gemiddeld..

Maar qua conditie, jeetje dat gaat nog wel even duren zeg..

Ik doe nu 2x per week half uur cardio en daarna half uur kracht. Meer red ik niet met nog 3 paarden te rijden.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:43

Sinds paar maanden hardlopen; twee keer per week 5 km. Samen met mijn man en hond! Gezellig en in de buitenlucht, dus goed vol te houden +:)+ en bovendien gratis _/-\o_

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:53

Ik doe nu een keer in de week aan Crossfit, na mijn vakantie ga ik twee keer.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:56

Ik skeeler hele einden en longboard voor de lol, in de winter schaats ik op de ijsbaan.
Mij zul je nooit in de sportschool vinden, in een hokkie zweten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:04

Ik doe niet aan sportscholen en sporten... :x
Erg he?

Sterker nog, de afgelopen twee maanden heb ik nauwelijks bewogen! Paardrijden bleef vanwege de studie bij maximaal één keer per week. En soms nog minder... (het geluk van géén eigen paard :D )
En toch ik ben 5 kilo afgevallen :D Gewoon gezond eten en niet te veel snoepen. (was echt weer op de verkeerde weg namelijk en wil nu blijvend een laag en gezond gewicht)

Nu heb ik een fitnesshoepel, dat vind ik wel echt heel erg leuk. Dus dat doe ik elke dag vijf minuten. De eerste twee weken wordt meer sterk afgeraden. Verder probeer ik weer meer te rijden, ben op zoek naar een paard erbij. Dus dat moet wel lukken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:06

Hier een fanatiek sportverslaafde sinds een tijdje. Ik ben sowieso 3 a 4 x per week aan het trainen, en 1 keer in de week een groepsles. En ja een paard en een baan :+ Ik heb t geluk dat ik heel veel vanuit huis kan werken en ook redelijk mn eigen tijd kan indelen. Vaak ga ik overdag dus een paar uurtjes. En dan savonds paard. Of andersom. Moet zeggen dat ik niet elke dag bij mn paard ben en we ook niet fanatiek dressuren ofzo. Puur recreatie :)
Een training doe ik 1,5 a 2 uur. Eerst warming up, dan +- half uurtje krachttraining en daarna een vol uur cardio. Steps, crosstrainer, fietsen, rennen. Mijn workout is nu vooral cardiogericht omdat ik wat kilos kwijt wil. Ik heb dan ook een eiwitrijk gezond voedingspatroon van een bepaald aantal calorieen. Als ik ben afgevallen wil ik me meer richten op krachttraining om me echt te gaan vormen :)
Er zijn trouwens meerdere HK topics. Wellicht leuk je daar te melden :)

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:10

secricible schreef:
Ik heb een tijdje in de sportschool gestaan, maar dat viel me zo gruwelijk tegen. Ben daarna ook gestopt en nu bezig hier via bokt de 30day shred van jillian michaels aan het doen, daarnaast probeer ik 2-3x per week te gaan hardlopen, ongeveer 2,5km per keer.
Ik eet nog niet echt iets bijzonders, daarvoor vind ik dat ik nog lang niet voldoende train dus voorlopig gewoon gezond met voldoende groente en fruit!

Ben ook bezig met 30day shred, zit op dag 5 nou en het begint al makkelijk te worden :Y)
Elke dag wandel/jog ik met de hond 30 minuten en ´s avond 50 situps

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:11

hoelahoepen :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:13

Zelf loop ik ook hard/snel wandelen een kilometer of 3/4 per dag op de loopband met daarnaast krachtoefeningen. Thuis is toch stukken gezelliger en leuker vind ik..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:17

Hier ook een tijdje echt fanatiek geweest. Bijna iedere avond hardlopen, AB en squadchallenge en sinds kort ook 3 kwartier baantjes zwemmen.
Maar wat me opvalt is dat het me snel verveelt en ik dus ook dagen skip.
Lopen ben ik kotsbeu. Ik loop niet graag met 2 maar ik vindt de moed niet meer.
Zwemmen doe ik wel graag maar da's iedere keer ook 3 euro en het lijkt helemaal geen effect te hebben dat zwemmen, dan voelt het alsof ik tijd verdoe.
Die challenges doen zijn werk maar zodra ik een paar dagen stop is alles weer blubber en los. Geen blijvend effect dus.

Ik lees even mee hier.
Wat eten jullie trouwens voor een work-out? Meestal voel ik me na een training nog zo ziek als iets, ook al heb ik 3 uur op voorhand gegeten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:19

Niet :') ik verloor in de sportschool rap de motivatie en was zo'n ideale klant die betaalde maar niet kwam :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:06

vuurneon schreef:
Niet :') ik verloor in de sportschool rap de motivatie en was zo'n ideale klant die betaalde maar niet kwam :')

klinkt net als mijn vader :')
al 2 jaar een abonnement, maar 3x geweest, steeds smoesjes verzinnen om maar niet te gaan haha :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:38

LZP > MWS

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:41

Ik heb het oprecht te druk om te gaan helaas, met 2 verzorpony's, 1 leasepony, 30 uur werken per week, autorijlessen en ook nog een sociaal leven past het allemaal net niet. _O-

Ik probeer 2x per week te gaan maar dat is al pittig. :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:43

_mexx_lady_ schreef:
Hier ook een tijdje echt fanatiek geweest. Bijna iedere avond hardlopen, AB en squadchallenge en sinds kort ook 3 kwartier baantjes zwemmen.
Maar wat me opvalt is dat het me snel verveelt en ik dus ook dagen skip.
Lopen ben ik kotsbeu. Ik loop niet graag met 2 maar ik vindt de moed niet meer.
Zwemmen doe ik wel graag maar da's iedere keer ook 3 euro en het lijkt helemaal geen effect te hebben dat zwemmen, dan voelt het alsof ik tijd verdoe.
Die challenges doen zijn werk maar zodra ik een paar dagen stop is alles weer blubber en los. Geen blijvend effect dus.

Ik lees even mee hier.
Wat eten jullie trouwens voor een work-out? Meestal voel ik me na een training nog zo ziek als iets, ook al heb ik 3 uur op voorhand gegeten.

Ik eet gewoon avond eten met vooral veel groente. En als ik in de middag ga brood met een gekookt eitje. Veel eiwitten eten voor het sporten en zo min mogelijk vet. Na t eten wacht ik 1 a 1.5 uur voor ik ga sporten. Na het sporten nog een bakje kwark vaak. Vullend en goed. Lig je niet met een knorrend maagje in bed :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:41

Ik ga sinds een maand of twee regelmatig naar de sportschool, meestal drie keer per week. Daarnaast rijd ik nog twee of drie keer per week paard. In de sportschool doe ik voornamelijk krachttraining, meestal 50 minuten per keer. Ik ben de grootste slappeling op aarde dus qua gewicht stelt het nog niet zoveel voor :') Maar ik vind het tot nu toe erg leuk om te doen, zeker omdat ik merk dat ik al sterker word.

Ik sport vaak 's ochtends of 's avonds. 's Ochtends ga ik dan ongeveer een uurtje na mijn ontbijt, 's avonds eet ik vlak voor het sporten een banaan en eet dan na de tijd mijn avondeten.

Mexx_lady, ik kan me goed voorstellen dat je je na een training niet goed voelt als je al drie uur niks gegeten hebt. Probeer eens een halfuur of uur van tevoren iets te eten en ga dan sporten. Waarschijnlijk gaat het sporten dan ook meteen een stuk beter, want dan heb je tenminste brandstof in je lijf.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:46

Maar dan klots het heel erg in mijn maag, of ligt het zwaar. En dan eet ik meestal maar 2 boterhammen of zoiets.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:32

Hier een sportverslaafde sinds 4 maanden :D
Ik doe verschillende dingen. Ik ben begonnen met workouts van Jillian Michaels, buikspieren, armspieren en cardio. Inmiddels wat levels verder. Daarnaast ben ik er workouts voor beenspieren bij gaan doen. JM workouts doe ik nu ongeveer 3/4 keer per week. Daarnaast loop ik minimaal 2 keer per week 5km hard. Daarnaast rijd ik natuurlijk nog paard.
Wat betreft voeding ben ik ook goed bezig. Ik eet 's ochtends kwark met muesli (die zeldzame variant met weinig suikers) en fruit. Verder eet ik vaak Hüttenkäse op brood met tomaat op brood als lunch. Op avondeten heb ik weinig invloed maar we eten hier altijd wel gezond. Ik let er vooral op dat ik voldoende eiwitten binnen krijg en dat ik niet of nauwelijks snoep. Hierdoor kom ik vaak wel op te weinig calorieën uit. Maar daarvoor vul ik nu een logboek op internet in zodat ik in de gaten kan houden dat ik genoeg eet. Ik wil namelijk niet afvallen, enkel gespierder worden.
Verder zou ik dolgraag naar de sportschool gaan voor krachttraining maar dat kan m'n portemonnee echt niet aan -O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:37

Ik zwem(aquajog) 2x pw, 1xpw boksen en 1xpw personal training. 10kg afgevallen en 14cm gekrompen in mijn middelomvang. Je moet gewoon iets zoeken wat je leuk lijkt en bij je past dan houd je het ook vol!