Gebit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Gebit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:57

Hallo Bokkers!

Al een lange tijd loop ik rond met vage gebitsklachten. Dit weekend was het weer zo ver; pijn! Het kan voor mij niet snel genoeg maandag worden op dat soort dagen, zodat ik naar de tandarts kan. Wanneer het eenmaal maandag is, zijn de klachten vermindert en ga ik toch maar niet.

Ik wil met dit topic vragen om jullie advies. Misschien herkennen jullie deze klachten, of hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Hier een overzichtje;

Maart: Een kies in mijn linkerbovenkaak brak af. Volgens de TA was de oorzaak een gaatje. Kies is opgevuld en weer opgebouwd. Eerste dag nog even wat pijn. Verder geen last meer.
April: Kies begon pijn te doen. Helse pijn! TA steeds niet aanwezig en de aassistente raadde mij aan het even aan te kijken. De pijn ging in vlagen. Ene week veel pijn, andere week minder.
Mei: Hele linker kaak deed pijn, kon niets meer kauwen. Naar de huisarts geweest, volgens hem was mijn kaal overbelast door het alleen nog maar kauwen met rechts.
Dag erna naar de TA geweest. De vulling aan de afgebroken kies bleek te lang. Deze is korter gemaakt zodat hij niet meer constant contact maakte met de kies aan mijn ondergebit.
Juni: Vanaf beging mei tot eind juni ging alles goed. Geen pijn (alleen nog de overgevoeligheid aan de afgebroken kies. Volgens de TA blijft dit zo door de diepe vulling).
Tot dit weekend. Het begon met een stekende pijn vrijdag aan mijn afgebroken kies. Die pijn verdween en daarop volgde een vreemde pijn in mijn hoektand. Continue drukkend gevoel, straaldr uit naar mijn neus. Ik kreeg erg de neiging om er mee te bijten op voorwerpen ter verlichting. De tand deed dus geen pijn bij bijten en warm/koud.
Zaterdag het zelfde verhaal, pijn werd savonds erger en met voorover bukken. Pijn aam deze hoektand straalde uit naar de omliggende tanden.
Zondag werd de pijn aan de hoektans linksboven minder, maar nu begon het zelfde verhaal aan mijn boven voortanden.
Vandaag: vandaag geen pijn aan de tanden maar aan links bovenkaak en kiezen. Vooral achterin de mond. Wang is zover ik zie niet opgezwollen.

Zijn de klachten ernstig genoeg om mee naar de TA te gaan? Ben altijd bang dat ik daar kom en hij er niets mee kan.
Kom er liever niet onnodig aangezien ik alleen basis verzekerd ben.

Wat denken jullie wat dit kan zijn?

Groetjes

(Topic is via mobiel geschreven, excuus voor de eventuele typfoutjes)

Winged

Re: Gebit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:09

Heen!

Klinkt alsof de kies na het afbreken en het vullen niet goed is schoongemaakt en daardoor een zenuw niet zo heel erg happy is, misschien ergens een ontsteking.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:07

Vrijwel na het posten van dit topic begon de pijn bij mijn hoektand ook weer.
Helaas kan ik vandaag de tandarts niet meer bellen voor een afspraak. Morgen meteen maar doen!
Hopelijk kan ik morgen meteen terecht.

@Winged klinkt wel heel logisch inderdaad, ik ben benieuwd

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:53

Pijn in je mond is niet leuk.
Zou goed zenuwpijn kunnen zijn.
Heb je geen zenuwbehandeling gehad?

Wel je ta bellen hoor. In het weekend zijn er spoedtandartsen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:58

Ik heb precies hetzelfde gehad, tot aan het bijten op washandjes aan toe. 2 x terug gegaan naar de tandarts, hielp niets, kreeg alleen maar als advies mee dat ik moest flossen. Dat deed ik al.
Uiteindelijk mijn moeders tandarts gebeld. Foto's gemaakt en direct vulling eruit en nieuwe vulling erin. Dit maakte een wereld van verschil! Mijn vulling zat totaal niet goed. Er zat een gat tussen mijn kiezen doordat er waarschijnlijk een stukje afgebroken was, hierdoor lag een stukje zenuw bloot. Dit heeft de nieuwe tandarts mooi bijgewerkt. Tot op heden heb ik geen kiespijn meer gehad. Ik durf er alleen nog niet zo goed mee te kauwen, maar dit zit tussen mijn oren.

Gewoon even je tandarts bellen. Wel vind ik dat als je er al zo lang mee rondloopt, dat je het gewoon doordeweeks kan plannen, en niet op het weekend wacht.