Ik zoek een medicatie-app

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Ik zoek een medicatie-app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 22:33

En ik hoop dat iemand hier dé gouden tip heeft.

Ik gebruik nu de medicatie-app van vgz, is opzich een hele fijne app, maar ik loop ertegenaan dat ik redelijk wat medicatie heb wat ik incidenteel gebruik..

Ik zou dus graag een app willen waarin ik al mijn medicatie kan invullen en dan meldingen krijg voor de medicatie die ik dagelijks en iedere zoveel dagen gebruik, en dat als ik iets van mn incidentele lijstje neem ik kan aanvinken oid dat ik het heb gehad..

Ik heb nu namelijk totaal geen overzicht in hoeveel ik gebruik en dat wil ik toch eigenlijk wel graag weten :=, en het gebeurt ook wel eens dat ik van mn incidentele lijst niet meer weet hoe laat ik het nou had ingenomen en een volgende dosis dan te vroeg neem oid.

T gaat om n app voor ios en het liefste gratis natuurlijk, maar mocht er nou n perfecte app zijn mag ie best geld kosten..

Anoniem

Re: Ik zoek een medicatie-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:35

Je kan misschien een 'to-do-list' app downloaden... Dan doe je gewoon intypen welke medicatie je moet en dan krijg je een pushbericht als het tijd is... Of een wekker zetten op je telefoon die je een naam kan geven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:36

Wauw.. Wist niet eens dat daar apps voor zijn.

Incl bijwerkingen, bijsluiters enz?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 22:38

Hannanas, zijn idd apps die heel de bijsluiter erbij geven, maar dat hoeft van mij niet..

Ik hield het eerst bij in mn agenda ja, maar het nare is dat ik ook 1 medicijn heb wat ik iedere 3 dagen moet nemen, en die herhaling bestaat niet in gewone agendaapp's

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:54

Je kunt bij de Xenos pillendozen kopen. De hele week in 4 dagdelen waar je je medicatie per dag en per dagdeel in kunt bewaren. Misschien als je die in combinatie met de app gebruikt dat je dan meer overzicht hebt van wat je wel en niet hebt gebruikt?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:04

Een actuele medicijnlijst laten uitdraaien bij de apotheek, een week of dagdoos aanschaffen en uitzetten maar.

evt. Kan je een baxterrol aanvragen en de incidentele medicatie los uitzetten.

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:09

Ik gebruik MedAlert van ggz Friesland. Heeft de mogelijkheid om medicatie dagelijks, om de dag, om de 2 dagen, om de 3 dagen, wekelijks, om de week, maandelijks, per kwartaal of ongelimiteerd in te stellen.
Weet niet of seze beschikbaar is voor ios..

Edit: even voor je opgezocht. Is beschikbaar voor ios

http://www.ggzfriesland.nl/mobiele-applicaties-apps
Laatst bijgewerkt door Sabzje op 30-06-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:11

Baxters aanvragen? Helemaal handig :)
Werkt natuurlijk niet zalfjes, pleisters, injecties en drankjes maar voor de gewone pillen is het fijn werken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:17

Sabzje schreef:
Ik gebruik MedAlert van ggz Friesland. Heeft de mogelijkheid om medicatie dagelijks, om de dag, om de 2 dagen, om de 3 dagen, wekelijks, om de week, maandelijks, per kwartaal of ongelimiteerd in te stellen.
Weet niet of seze beschikbaar is voor ios..

Edit: even voor je opgezocht. Is beschikbaar voor ios

http://www.ggzfriesland.nl/mobiele-applicaties-apps

Bij die app krijg ik inderdaad wel de mogelijkheid om een medicijn "voor altijd" te gebruiken, maar met de interval kan je niet aangeven "indien nodig" oid..

Een baxter oid vind ik onzin, want ik heb op dit moment maar 2 pillen die ik standaard iedere dag slik, maar wel n stuk of 3 die ik "zo nodig" slik..

Een pillendoos vind ik ook niet echt n uitkomst..
Ik wil zegmaar graag ergens kunnen aanklikken als ik iets genomen heb, zodat ik bv kan zien of een bepaald medicijn onnodig is geworden omdat ik het al tijden niet heb gebruikt, en mijn dokters vragen natuurlijk ook wel eens hoeveel ik nu eigenlijk medicijn x gebruik