Striae

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

Striae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:21

Hallo!

ik weet niet of het hier goed staat, zo niet: sorry en verplaats het. Daarbij kon ik geen topic vinden over striae maar alleen over cellulitis

Nou zoals de titel al zegt, ik heb een vraagje over Striae.
Ik heb het zelf en wou graag van de bokkers weten hoe je dit weg kunt krijgen, of eventueel kunt verbergen. Ik schaam me er niet voor, maar vind het gewoon niet mooi.

Ook zou ik dit topic willen gebruiken om onderling erover te praten. Ervaringen mbt striae enzo bijvoorbeeld op het strand. Ik word namelijk vaak nagekeken op het strand en denk dat het komt doordat ik striae op mijn benen, billen en een klein beetje me muffin randje heb.

Ik hoor graag tips en ervaringen!

Dewie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:25

Praktisch elke vrouw en veel mannen hebben het door het snelle groeien, mensen kijken je niet na maar jij denkt dat ze je nakijken omdat je onzeker bent over jezelf.
Gewoon accepteren en van je lichaam leren houden.

Toothless

Re: Striae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:26

Ik zie ze kijken haha. Ik ben zeker niet onzeker zoals ik in de OP al zeg, maar ik vind het gewoon niet mooi en wil weten hoe ik het zou kunnen wegwerken of zelfs helemaal weg krijgen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:28

Kim kardesian heeft ook striemen laten verwijderen
het zal niet al te goedkoop zijn maar ik zal is even kijken op google wat er nou precies gedaan is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:28

Niet, je kan er weinig aan doen. Mensen kijken vast, maar bijna puber en vrouw / man heeft het dus ook de mensen die kijken. De mensen die kijken zien het vast niet zoals jij het bij jezelf ziet

O ja, niet zwanger worden! Zwangerschap is vaak ook een geweldige bron van striae op de buik :=

Overigens worden ze vaak lichter (als je blank bent) na verloop van tijd, dus minder zichtbaar.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-06-14 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:29

Ik heb ze ook, op mijn heupen aan beide kanten. Kan ze ook voelen. Ik gebruik sinds een paar weken Bio Oil, duur spul maar je doet er lang mee. Daardoor worden ze wel minder goed zichtbaar! Verdwijnen zullen ze nooit helaas.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:30

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:31

Weg werken kan je helaas. Ik heb het zelf ook. Heb het overgehouden aan mijn eerste zwangerschap en heb het in een vrij erge mate. Narmate je afvalt worden de strepen wel kleiner en lichter. Als je het eenmaal hebt heb je hey dus voor de rest van je leven. Of je moet het met ee operatie weg laten snijden. Maar dan heb je weer een litteken. En mijn huisarts zegt dat je met laser nog niet alles weg krijgt.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:31

shilady schreef:
Kim kardesian heeft ook striemen laten verwijderen
het zal niet al te goedkoop zijn maar ik zal is even kijken op google wat er nou precies gedaan is

Ik dacht meer aan vreemde cremetjes ofzo :P maar mocht het zodanig verergeren laat ik het wel weghalen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:32

Je huid gewoon lekker voeden met bodylotion is genoeg :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:33

Gewoon sparen het is echt niet onbereikbaar..

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:34

Dat is een goeie Rubber_Duck! Zal eens kijken waar ik het in de buurt kan halen!

En Vuurneon: zou ook kunnen! Alleen moet ik wel goede bodylotion hebben

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:34

shilady schreef:

Nee weet ik! Daarom mocht ik het echt op me buik krijgen enzo, laat ik het weghalen

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:53

Heel toevallig ben ik net aan het leren voor school en kwam ik het volgende tegen:
'De dermis (huid) is taai en elastisch. De elastische vezels scheuren als de huid teveel word opgerekt.'

En:
'Het onderhuids bindweefsel gaat scheurtjes vertonen, die blauwachtig door de huid heen schemeren. '

Het is dus echt littekenweefsel en je kunt hooguit het pigment verminderen. Weg gaat het nooit (zonder cosmetische ingrepen).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:56

DewieDribbel schreef:
shilady schreef:

Nee weet ik! Daarom mocht ik het echt op me buik krijgen enzo, laat ik het weghalen

Dat zeg ik, niet zwanger worden :Y)

Maar, dan blijf je bezig want je lichaam blijft veranderen gedurende je leven. Je kan het niet tegenhouden.