Magnesiumsupplement innemen: wanneer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Magnesiumsupplement innemen: wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:54

Hoi Bokkers,

De laatste 2 weken heb ik last van ernstige vermoeidheid, prikkelbaarheid en verkrampte spieren. Voor mij reden genoeg om eens magnesiumsupplementen een kans te geven.
Nu staat er op het flesje dat ik 1x daags na het avondeten met zuivel (vanwege calcium) in moet nemen.

Maar nu lees ik op internet juist weer dat je het niet rond het eten in moet nemen ivm maagzuur.

Weet iemand wanneer nu het beste moment is om een magnesiumsupplement in te nemen?
Het gaat hier om pilvorm (magnesiumcitraat).

RubyRed

Re: Magnesiumsupplement innemen: wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:17

Ik lees even mee, ben hier zelf ook over aan het twijfelen. Neem het nu bij het middageten in omdat het met de rest van mijn medicatie niet goed samengaat.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:20

Ik neem ook magnesium, vooral voor spanning. Het beste is inderdaad innemen op een lege maag. Ik deed het eerst 's morgens maar werd er best wel duf van. Doe het nu 's avonds voor het slapen gaan, ik eet 's avonds sowieso niet zo veel meer, en slaap er erg lekker op! Het is een beetje afpassen wat voor jezelf werkt.
Ik neem ze overigens gewoon met water, te veel calcium 'onderdrukt' het effect een beetje is mij verteld.
Citraat is een heel goed opneembare vorm overigens!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:21

Dan ga ik toch ook voor 's avonds voor het slapen gaan denk ik.
Mij is geadviseerd om het met zuivel in te nemen. Inderdaad, calcium is de tegenhanger van magnesium maar ze hebben elkaar ook weer nodig ofzoiets. Daar moet ik me nog even verder over inlezen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:19

Ik denk dat dat wordt aangeraden voor mensen die anders last krijgen van maagklachten. Ik zou het
gewoon proberen met zuivel en als je daar maagklachten van krijgt overgaan op 's avonds voor het
slapen gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:49

Mij is verteld: neem magnesium in tot je diarree krijgt, dan weet je wat je behoefte is.
Calcium heeft te maken met het vermogen om je spieren te laten aanspannen - magnesium met het (on)vermogen om je spieren weer te ontspannen.
Zolang je nog aan het eind van de dag stijve schouders krijgt, zit je te laag mbt magnesium.

Voor je botten is het wel belangrijk dat je voldoende calcium in je eten hebt, maar dat heeft weer niets met zuivel van doen. (Koeien halen calcium ook gewoon uit planten.)

Op mijn potje magnesium citraat staat innemen bij een maaltijd. Dat kan het ontbijt zijn, maar idialiter heb je de hele dag voldoende magnesium in je lijf, dus dan maakt niet het tijdstip maar de hoeveelheid uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:15

Een magesium preparaat neem je het beste in met een calcium preparaat. Melk heb je niet nodig.