problemen kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

problemen kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:25

Hai, ik merk dat ik waarschijnlijk een vorm van een slaapstoornis heb/ psychologiesch niet in orde ben.

namenlijk neem vandaag: ik heb vandaag goed geslapen en het enige wat ik vandaag heb gedaan is me verzotgoaard longeren. En ik ben nu al moe.

En psychisch zeggen sommige vrienden van me het ook, mijn ouders weten hier niks van omdat ik hen niet met problemen op wil zadelen. Vaa k denk ik wanneer ik ruzzie heb of iets niet lukt; wat doe ik hier? Waarom ben ik hier?ik bezorg anderen alleen maar last,mijn leven heeft geen nut.

en er is maar 1/2 volwassenen die ik vertrouw en die zijn 18 en 26 en die ken ik via vakantie en ponykamp. En ze wonen aan de andere kant van nederland. Waarom ik het niet tegen me moeder wil zeggen: ZE GELOOFD ME TOCH NIET. Ik heb al ooit iets over die slaapstoornis gezegd maar er kwam geen nuttige reactie. Wie kan helpen?

Edit: ik ben 12

Chouchou

Re: problemen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:37

Je hoeft niet per se een slaapstoornis te hebben als je snel moe bent, misschien is er iets anders aan de hand? Ben je al eens naar de dokter geweest met het verhaal dat je altijd zo moe bent? Hoe lang heb je al het gevoel dat je altijd moe bent en is dat gevoel ook wel eens weg tussendoor? Als je vandaag alleen maar op de bank gehangen hebt en verder relatief weinig hebt gedaan, kan je ook moe zijn van het luieren natuurlijk :)

Op welke manier denken jouw vrienden dat je psychisch niet in orde bent?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:41

Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor je vermoeid zijn. Het kan bijvoorbeeld ook aan je voeding/vitamines liggen, of je slaapt gewoon tekort etc. Het beste is om naar een dokter te gaan.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:41

Vertel eens aan je ouders dat je vaak hele moe bent terwijl je weinig gedaan hebt, vraag of ze het goed vinden als je een keer naar de dokter gaat. Waarschijnlijk zal die een bloedtest afnemen. De kans is namelijk best groot dat je bloedarmoede of iets dergelijks hebt. Dat denk ik eerder als een slaapstoornis. :)

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:43

kan het niet zijn dat je te lang slaapt?, klinkt raar maar als ik langer als 10 uur slaap dat ben ik de dag erna de hele tijd suf en misschien juist wat meer gaan doen, dan word je wakkerder. en anders even lekker een uurtje slapen :+

een slaapstoornis heb je denk ik niet zo snel want dat is vooral dat je amper kan slapen, en je zei dat je lekker had geslapen :) en anders even naar de huisarts

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:48

Je hebt geen slaapstoornis als ik dit zo lees. Ik denk dat je de huisarts moet bellen en een gesprek met hem/ haar moet hebben.
Zij kunnen ook je bloed na kijken want het kan zijn dat je daardoor zo moe bent.
Denk bijv aan pfeiffer of laag ijzer gehalte

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:49

Of het is gewoon de pubertijd :) Rond mijn 13/14e (ben nu 16) was ik ook zo moe steeds al deed ik niks en sliep ik prima. Denk dat het gewoon zo is dat je lichaam gewoon zoveel bezig is met groeien en veranderen dat het soms gewoon teveel word. Of tenminste, dat was wat mijn moeder zei en vond het zelf ook wel logisch klinken :+
Maar als je het 'echt' wil weten kun je inderdaad het beste even naar de huisarts gaan. Wat bij mij ook helpt, zijn magnesiumpillen, ben er stukken minder moe door :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:04

Of je hebt ziekte van Pfeiffer, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je last hebt van de "laatste loodjes" school.

Wellicht dat het straks in de vakantie beter gaat.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:13

volgens mij moet je ook eens te rade gaan bij jezelf... ik zie nu twee topics van je voorbij komen en je blijft maar zeggen hoe vreselijk je moeder wel niet is.... je hebt toch wel een beetje de leeftijd voor...

slaap je wel regelmatig? dus op tijd naar bed en op tijd er weer uit? als t telkens anders is word je ook moe...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:16

Je lichaam vraagt nu veel energie, je bent vollop in ontwikkeling :)

En je hormonen spelen ook op, dus dat geeft gekke gevoelens. Hoort erbij, ik vond zelf 13 echt een k*t leeftijd omdat je eigenlijk jezelf even kwijt bent. Je wilt meer los komen van je ouders, maar bent nog afhankelijk. Je wilt graag bij je vrienden horen, maar bent jezelf eigenlijk een beetje kwijt en dan heb je nog stomme hormonen die je humeur ineens om kunnen gooien... Je kunt ineens boos op jezelf zijn, je moeder hartstikke stom vinden, ruzie hebben op niets of smoorverliefd worden op een willekeurige jongen.

Puberteit is gewoon een raar iets.