Welke sport is iets voor mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Welke sport is iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:29

Hallo!
Enkele jaren geleden turnde ik en natuurlijk reed ik paard, maar op een gegeven moment was ik een beetje zat van het turnen en de manege waar ik reed ging helaas begin dit jaar failliet. Een nieuwe manege heb ik nog niet gevonden en het ziet er niet naar uit dat dat hem voorlopig word. Daarom wil ik na de zomervakantie maar weer eens opzoek gaan naar een nieuwe sport. Nu is het alleen nog zoeken wat. En aangezien bokt eigenlijk altijd wel een antwoord heeft :Y)

Ik ben opzoek naar een beetje actieve sport, wat ik een (of misschien met evt. wedstrijden 2 keer) per week kan doen. Het liefst heb ik sporten waarbij je samen kunt trainen maar wel individueel presteert. Zelf dacht ik aan karate of atletiek, dus daar wil ik binnenkort eens gaan kijken.

Dus, hebben jullie een idee? Of zitten jullie heel toevallig op een vechtsport of atletiek en wat vinden jullie daarvan?

:evaw:
edit: Ik vind het leuk om ergens naar toe te kunnen trainen, maar het is niet zo dat ik persee wedstrijden wil doen hoor.
Ik weet niet of dit soort topics mogen, anders sorry voor het verpesten van jullie tijd.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 27-06-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Re: Welke sport is iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:31

Misschien naar een sportschool en daar meedoen met de groepslessen. Maarja dan heb je uiteraard geen wedstrijden.
Zelf heb ik boksen gedaan. Was echt wel leuk om te doen, maar ook dan zit je niet echt met wedstrijden. Misschien Judo dan?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:35

dancer_ schreef:
Misschien naar een sportschool en daar meedoen met de groepslessen. Maarja dan heb je uiteraard geen wedstrijden.
Zelf heb ik boksen gedaan. Was echt wel leuk om te doen, maar ook dan zit je niet echt met wedstrijden. Misschien Judo dan?

Bedankt voor je reactie! Ik zou zeker eens kijken voor Judo :))
Sportschool is niet echt mijn ding, dat voelt zo doelloos aan voor mijn gevoel. Wedstrijden hoeven niet persee, maar ik vind het wel leuk om ergens voor te kunnen trainen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:36

Dan kun je in principe ook gewoon boksen. Er zijn wel wedstrijden, maar het is niet dat je elke week/maand een wedstrijd hebt (zeker niet aan het begin).

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:36

Voltige misschien?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:37

Ik dacht ook meteen aan groepslessen bij een sportschool, geen wedstrijden maar bijvoorbeeld bij de bodypump zie je wel echt je spieren groeien :) En doelloos is het niet. Sh'bam is dansen en vind het zelf gewoon leuk de passen steeds beter te doen en groter etc. Als je sportschool hebt die via Less Mills traint, heb je elke 3 maanden wisseling van de nummers ( ook bij bodypump en alle groepslessen) en daar in kun je voor je zelf doelen stellen :)

Edit:Zie in je profiel dat je 13 bent, meeste groepslessen zijn vanaf 15, pump vanaf 16
Laatst bijgewerkt door SsSimonee op 27-06-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:38

Badminton of speedminton misschien?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:38

Bedankt iedereen! Ik ga alles even bekijken.
Badminton is toch een soort tennis?
dancer_ schreef:
Dan kun je in principe ook gewoon boksen. Er zijn wel wedstrijden, maar het is niet dat je elke week/maand een wedstrijd hebt (zeker niet aan het begin).

Dat klinkt ook zeker leuk! Ik hoef ook echt niet elke week wedstrijden hoor, een keer per jaar is ook genoeg. Is het niet zo dat je met boksen extreem snel van alles breekt, blauwe ogen krijgt, enz? (Dat zie ik altijd op tv :') ) Of is dat niet erger als bij bijvoorbeeld Judo? :)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:40

Ik heb vroeger (al een tijd geleden :') ) op atletiek gezeten.
Wat was dat gaaf zeg...
Heerlijk trainen met een groep (2x per week), en op wedstrijd de hele dag met elkaar klooien en natuurlijk je ding wel even doen.
Dat was echt super! :D

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:41

Ja judo is een goed idee, verder squash (met 2)
En badminton is toch iets anders dan tennis hoor :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:41

hannah41 schreef:
dancer_ schreef:

Dat klinkt ook zeker leuk! Ik hoef ook echt niet elke week wedstrijden hoor, een keer per jaar is ook genoeg. Is het niet zo dat je met boksen extreem snel van alles breekt, blauwe ogen krijgt, enz? (Dat zie ik altijd op tv :') ) Of is dat niet erger als bij bijvoorbeeld Judo? :)

Als je het goed doet dan breek je niet heel snel iets haha. Wat je op tv is wel een stuk extremer dan je in werkelijkheid doet. Ik vind het juist heel leuk omdat het heel afwisselend is. Je zit met kracht en conditie.. Zeker aan het begin zijn ze echt wel voorzichtig haha :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:43

Taiboxen of kickboxen ik vond het altijd erg leuk.maar nu na een verbreizelde voet gaat dat niet meer.die voet is met paardrijden gebeurt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:46

Bedankt allemaal!
Suzie99 schreef:
Ik heb vroeger (al een tijd geleden :') ) op atletiek gezeten.
Wat was dat gaaf zeg...
Heerlijk trainen met een groep (2x per week), en op wedstrijd de hele dag met elkaar klooien en natuurlijk je ding wel even doen.
Dat was echt super! :D

Klinkt ook heel leuk! Die streep ik dus nog niet af :D

@Dancer: Aah, oké! Dankjewel! :D

@Ptje007: Squash willen mijn ouders echt niet hebben, enkele mensen bij mijn vaders werk zijn er blind (?) door geworden.
En Badminton is toch het zelfde als tennis, maar met een pluimje in plaats van een bal? Of zie ik dat nu heel verkeerd? :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:47

Duiken ;) Er is niets beters. Pak aan, fles op de rug, en lekker genieten van minivakanties onder water, je bent even echt van de wereld.
Voor conditie zwem ik dan nog en ga 1 keer per week hardlopen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 06:10

Je hebt met turnen in principe een ideale achtergrond voor crossfit (hetgeen eigenlijk een combinatie is van gymnastiek, atletiek, gewichtheffen en fuctionele training). Trainingen zijn in groep, competitie individueel... Je moet er wel het karakter voor hebben, er echt volledig voor willen gaan, want het is heel zwaar en hard. Het is niet voor niets dat het nr voor geschoven wordt als "elite fitness"...