Muggenbulten: om gek van te worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Muggenbulten: om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 01:07

Wie hebben er ook zo'n last van muggenbulten?

1 dag nadat ik gestoken ben, krijg ik ineens een enorme bult met veel jeuk.
Ik voel me dan niet anders dan normaal, het enige is een rode zwelling... Onderstaande foto's zijn toevallig allebei op mijn rechterarm, maar zit nu met 2 dikke duimen en een dikke enkel :=

Afbeelding
Afbeelding

_merel_

Re: Muggenbulten: om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:11

Heeeeel herkenbaar! Ik heb van de dokter cutivatezalf gekregen! Sinds ik dat op mn muggenbeten smeer heb ik niet meer van die belachelijke reacties!

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 02:33

Ik ook!

Momenteel 34 op me benen.
Maar gelukkkg kleintjes.

Is het geen horzel geweest ofzo?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 05:33

lang leve de klamboe!!

Ik reageerde een paar jaar geleden in zweden extreem op die kleine mugjes daar, kreeg ook enorme bulten die heel heet werden. Toen de campingeigenaar erachter kwam moest ik als de sodemieter naar de SEH van hem waar ze me aan het zuurstof legden, ik had echt iets van :?
Bleek een allergische reactie te zijn en blijkbaar volgde er bij veel mensen op die bulten ademnood.
Kreeg antihistamine mee en mocht na een paar uur weer retour naar de camping.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:13

ik ken wel mensen die ze ook zo groot hebben, is volgens mij echt een allergische reactie. zal toch eens langs je huisarts gaan want er is wel iets voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:23

Horren voor de ramen maken. Wij hebben dat nu een paar jaar en daardoor bijna nooit muggen meer in huis. Niet buiten blijven zitten in de schemer, dan ben je ook aan de beurt. Voorkomen is beter dan genezen

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:41

Dat is een allergische reactie. Heeft mijn jongste zoon ook. Hij krijgt iedere dag een pilletje Aerius en dan gaat het een stuk beter. Wel zorgen dat je zo min mogelijk geprikt wordt!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:04

Ik heb ook allergische reacties op muggenbulten.. Als ik geprikt ben en de muggenbult wordt echt, echt groot slik ik hooikoortstabletten, daar wordt de jeuk wat minder van. Om het te voorkomen kan je vitamine B12 slikken.
Ik was laatst in Drenthe, de provincie van de muggen, en daar was ik ook geprikt. De muggenbult ging maar niet weg en jeukte ontzettend dus toen heb ik van de apotheek een bepaalde soort pillen en zalf gekregen wat super helpt! Ik weet de naam niet zo snel...
Ik denk dat je het beste even langs de huisarts kan gaan voor medicijnen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:56

Hier heb ik horren voor de ramen, slaapkamerdeur altijd dicht, een klamboe boven het bed en nog word ik soms gestoken. Dan lig ik met mijn arm tegen de klamboe aan en dan steken ze gewoon door de klamboe heen. En soms zit er ook eentje onder de klamboe. -O-
Ik spuit ook mijn kamer weleens, met Roxasect tegen muggen spray. Alles dicht, spuiten maar en een paar uur wachten. Daarna wel weer luchten maar uiteraard goed de horren ervoor.
Hier dus echt panisch voor muggen. Mijn dochtertje wordt ook zo gestoken, we hebben lekker bloed denk ik?

Als je zo'n allergische reactie vertoont kan je beter een Zyrtec tabletje nemen, die is tegen allergische reacties zoals hooikoorts enzo. Werkt heel goed.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:57

Hier ook.
Gebruik tegen de reactie hooikoortspilletjes van de lidl, of bij de huisarts vandaan.
Tegen de jeuk gebruik ik, en dat klinkt raar: aambeienzalf, oftewel lidocainezalf, dit helpt tegen de jeuk en eventuele pijn.

babssaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:58

Ik heb dat ook! Ik heb ook die kleine bultjes van de eikenprocesie rups

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:10

Dit heb ik ook.
De bulten worden enorm, helemaal warm en op een gegeven moment gaan de plekken waar ik echt gestoken ben open. Dit worden best lelijke littekens.

Ik heb altijd Tavegil bij me, dit kun je halen bij de huisarts. De bulten worden dan gewoon niet zo groot meer.

Ik ben nu gestoken precies op de plek waar de kat mij gekrabt heeft :+ Lekker makkelijk zal meneer mug gedacht hebben. Voordeel is dat ik er niet aan kan krabben want dat doet echt zeer.

Veel mensen zeggen ook dat je niet moet krabben en dat is natuurlijk helemaal waar. Overdag kon ik er echter prima vanaf blijven. Maar dan krabte ik gewoon 's nachts in mijn slaap alles open :n