bovenste verstandskies laten trekken, hoelang last

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

bovenste verstandskies laten trekken, hoelang last

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:48

Ik heb zojuist, heel onverwachts, bij controle meteen mijn bovenste vertandskies laten trekken..
Net het gaasje weg gedaan en ik voel nog niet echt veel pijn, voornamelijk is mijn linker kant en mijn mond gewoon een beetje scheef heb ik het idee, zal wel aan de verdoving liggen..

Mijn vraag is nu!
Hoelang blijf je er last van houden? Komt die pijn nog en wanneer zou ik weer harde dingen kunnen eten?
Vriendinnetje van me vertelde dat zei een schoonmaak spuit mee kreeg en waterstofperiodoxide etc.. maar ik heb niks meegekregen. Alleen maar het advies het even niet te spoelen en pas na 3 uur weer wat te eten en rustig aan te doen.

Ik wil natuurlijk dat het zo snel mogelijk heelt aangezien ik vrijdag nog een tentamen moet maken en volgende week maandag op vakantie ga! Is zo'n schoonmaakspuit of waterstofperiodixde dan wel aan te raden om nog te halen bij de apotheek oid? Wil geen infecties krijgen van voedsel wat ik dat wondje blijft zitten natuurlijk

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Ik heb er een dag 'last' van gehad. Ik kon gewoon alles eten en drinken.
Er bleven alleen wat eten in het gat hangen, wat je dus moet uitspoelen. (Ik had ook niks meegekregen van de tandarts)
Met een zachte tandenborstel kan je het er ook uithalen.
Het verschilt echt heel erg per persoon of je er veel last van hebt.
Laatst bijgewerkt door LauraM op 25-06-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Ik heb van beide ongeveer een dag last gehad.. Daarna niet meer.
Je mag een paar dagen geen melk, maar verder hoefde ik nergens rekening mee te houden.

Muppett

Re: bovenste verstandskies laten trekken, hoelang last

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:52

Ik heb er helemaal geen last van gehad. Wel dat ik steeds met mijn tong in het gaatje 'moest' voelen ;)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:54

Ah oke, super fijn om te horen! Kreeg namelijk van 2 andere vriendinnetjes al hele andere verhalen dus ik dacht al daar gaat mijn tentamen vrijdag! Maar fijn dan!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:55

Aan 1 kant heb ik ook haast geen last gehad, de andere kant wel maar daar moesten ze ook in snijden, dat zal het verschil zijn geweest.
Alleen bleef er soms idd wat eten inzitten

Ik heb beide keren ook niks gekregen bij de tandarts

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:01

Boven is ook altijd makkelijker als de onderste verstandskies. Ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn eerste verstandskies (boven) laten trekken. Gaasje moest ik erop houden totdat het gestopt was te bloeden. Daarna helemaal geen last gehad. Wel wat moeilijk eten met verdoving, maar daarna geen last! Duurt wel een tijdje voordat je tandvlees e.d. een beetje netjes is dichtgegroeid, maar dat komt wel goed.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:02

Ja voordat het wondje dicht is zijn we weer even verder maar gelukkig heelt het in je mond allemaal snel.
maar hoe maakte of hebben jullie het wondje dan goed schoon gehouden? Gewoon rustig spoelen en poetsen? Zonder dus die waterstofperioxide?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:06

Dat is bij iedereen een beetje verschillend. Bij mij at ik savonds al weer een heel eind mee en na 2 dagen wedstrijd gehad.
Mijn vriend daarentegen heeft er een week last van gehad, bleef wat dik, bleef pijn doen, enz.

Bij mij heeft het goed in beweging houden van mijn kaak en het vele koelen er volgens mij wel voor gezorgd dat ik weinig last heb gehad. En goed spoelen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:08

denk dat t bij de 1 heel snel over is en ander minder snel. Hier at ik direct zodra t weer mocht en helemaal geen last van gehad en ook geen ontstekingen gehad. veel spoelen helpt zeker, ik gebruikte gewoon sensodine mondwater

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:09

Maar spoelen toch pas na 2/3 dagen ivm stolling van het wondje begreep ik?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:11

Hier heb ik eerste avond gespoeld (smorgens 8 uur geholpen kaakchirurg) met water, 2e dag met sensodine

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:12

rensje101 schreef:
Ja voordat het wondje dicht is zijn we weer even verder maar gelukkig heelt het in je mond allemaal snel.
maar hoe maakte of hebben jullie het wondje dan goed schoon gehouden? Gewoon rustig spoelen en poetsen? Zonder dus die waterstofperioxide?

Je kan bij een goede drogist Period Aid kopen, een spoelmiddel dat je normaal gesproken (bij de kaakchirurg althans) mee krijgt. Na 24 uur mag je beginnen met spoelen, dan spoel je de rotzooi er meteen uit

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:15

Hebben die vriendinnen ze niet weg moeten snijden bij de kaakchirurg ipv trekken bij de tandarts?

Kan me voorstellen dat je er dan langer last van hebt.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:16

Eentje volgens mij kaakchirurg want die had inderdaad ook hechtingen, maar de andere kreeg al die spulletjes mee van de tandarts en was ook gewoon een verstandskies bovenin. Dus misschien beetje voorzorgmaatregelen haha

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:15

Bij mij is boven en onder getrokken. Van beide totaal geen last gehad. Zat een uur later gewoonte eten. Niets meegekregen van de tandarts en dus ook niet nodig gehad.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:43

Het verschilt gewoon heel erg per persoon. Ik ken een paar mensen die echt ENORM veel pijn hadden. Bij mij viel de napijn heel erg mee.
Je zou voor de zekerheid kunnen spoelen met Corsodyl, dat kan een eventuele onsteking voorkomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:46

Ik heb de afgelopen maand vier verstandskiezen laten trekken. Boven ging heel vlot, die stonden ook netjes recht, onder lag er eentje horizontaal en de andere zat onder een stuk kaakbot. Boven heb ik nauwelijks last van gehad, dat hoefde ook niet gehecht te worden. Na een week kon ik gewoon eten en redelijk goed kauwen op hardere dingen. Onder heb ik wel flink last van gehad, toch wel ruim 3 a 4 weken. Maar daar heeft hij bot weggeslepen en flink lopen porren om de kies eruit te krijgen (dik 50 minuten in de stoel moeten liggen :') ) Overigens geen spuit meegekregen om het schoon te maken. Afgelopen week controle gehad en het is mooi aan het genezen. Ik heb overigens wel extra zakjes met pijnstilling meegekregen.