Vreemde enquête over SOA's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Vreemde enquête over SOA's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:26

Hallo bokkers,
Ik heb eerst Google afgezocht om jullie niet meteen lastig te vallen, maar ik heb niets kunnen vinden.
Gisteren werd ik gebeld op mobiel door iemand die van regio utrecht was, dat zei tenminste. Hij beweerde dat er een enquête gestuurd was naar mijn adres, ik dacht aan een e-mail adres dus ik vroeg welk adres dat dan was. Hij kon het niet precies zeggen, maar hij dacht dat het mijn thuisadres was. Hij begon een paar vragen te stellen en vroeg of het goed was als de enquête telefonisch afgenomen werd. Ik dacht prima, dus ik zei dat het goed was. Allleen de vragen werden van redelijk normaal (gebruik voorbehoedsmiddelen etc), naar zeer persoonlijk/ intiem. Specifieke vragen ga ik hier niet zetten i.v.m. de minderjarigen die hier meelezen.
Mijn vraag is of dit wel klopt en of meer mensen dit hebben gehad. Ik ben bang dat degene verkeerde bedoelingen heeft.
Ik heb wel alle vragen beantwoord, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het ga vinden.

Aukelizzy

Re: Vreemde enquête over SOA's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:31

Ik had hier toch geen antwoord op gegeven eerlijk gezegd...
Misschien was het inderdaad gewoon een enquête maar ik heb er een beetje mijn bedenkingen bij.. Vooral omdat de vragen wel heel intiem werden.. :? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:33

Hier ben je serieus op ingegaan?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:34

Ik vind het ook vreemd, weet niet hoe intiem het was maar dat je het hier niet neerzet zegt toch wel iets. Werkte degene aan de telefoon voor een bureau of iets dergelijks?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:35

Mmmmm, vreemd verhaal. Als er al enquête naar je is opgestuurd, dan lijkt het me vreemd dat ze je daar ook nog telefonisch over gaan lastig vallen. Daarnaast is het natuurlijk apart dat zo iemand niet weet of je de enquête via de post of e-mail zou hebben gekregen.
Ik zou er ook mijn vraagtekens bij zetten. Maargoed, het is gebeurd. Ik denk niet dat je er nog veel aan kunt doen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:38

Enquêtes betreffende seksuele dingen en privé escapades worden nooit zomaar willekeurig gedaan.
Daarvoor zul je van te voren bv online zelf aan moeten geven dat je daarvoor gebeld mag worden en vaak worden deze dan ook online (en anoniem) gedaan.

Nooit meer op zulke telefoontjes in gaan, je hebt kans dat degene je na enige tijd weer terugbelt voor een "vervolg" enquête en dan gelijk afkappen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:39

Ik heb een tijdje terug ook zo'n raar telefoontje gehad.. was een gast die claimde van MTV te zijn en als ik de antwoorden goed had kon ik een x tegoed aan geld winnen om mee te gaan winkelen. Ik was een beetje overdonderd, dus ik ben gewoon met hem in gesprek gegaan, totdat hij seksuele vragen ging stellen. Heb daar heel vaag op geantwoord om hem de das om te doen en toen heeft hij midden in een zin opgehangen. Viezerik..

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:40

Ik voel mijzelf nu ook erg stom, ik wilde tussendoor nog vragen waarom hij dit allemaal wilde weten, maar dit heb ik niet gedaan. Waarom weet ik niet. Het klonk allemaal wel professioneel, maar er zijn altijd mensen die goed toneel kunnen spelen.

In de toekomst ga ik er zeker niet meer op in.

Hij vertelde mij wel dat ik maandag een uitslag kon krijgen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:41

xPabloBokt schreef:
Ik heb een tijdje terug ook zo'n raar telefoontje gehad.. was een gast die claimde van MTV te zijn en als ik de antwoorden goed had kon ik een x tegoed aan geld winnen om mee te gaan winkelen. Ik was een beetje overdonderd, dus ik ben gewoon met hem in gesprek gegaan, totdat hij seksuele vragen ging stellen. Heb daar heel vaag op geantwoord om hem de das om te doen en toen heeft hij midden in een zin opgehangen. Viezerik..

Ik werd verder nergens mee "omgekocht".

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:42

Woon je zelf niet in regio Utrecht? Er word hier de laatste tijd heel veel gebeld over echt van alles, van eten tot de dierenbescherming, tot een of andere krant, dan weer goud in wisselen. Terwel we in het bel me niet register staan. Laatst ook zoiets van: Er zijn veel mensen die hun geld prijzen niet ophalen, en daarom willen wij u belonen? Wtf?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:42

Uitslag van wat?

Grote kans dat hij weer belt en dan er absoluut niet meer op ingaan.
Als hij blijft aandringen gewoon melden dat je het gaat melden bij de politie en dat (ondanks dat hij anoniem belt) ze het nummer kunnen achterhalen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:43

ArankaM schreef:
Hoe kun je die uitslag dan verwachten? Heeft hij je dat ook nog gemeld? Via mail of post?

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:46

Aukelizzy schreef:
ArankaM schreef:
Hoe kun je die uitslag dan verwachten? Heeft hij je dat ook nog gemeld? Via mail of post?

Via de post, zo zou ook de enquête verstuurd zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:48

Ik durf te wedden dat hij volgende week belt om te vragen of je de uitslag (via de post) binnen hebt gekregen.
Dan zeg jij; Nee niets gezien.
En dan gaat hij je weer proberen over te halen om meerdere (intieme) vragen te beantwoorden.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:50

Amigo_stan schreef:
Woon je zelf niet in regio Utrecht? Er word hier de laatste tijd heel veel gebeld over echt van alles, van eten tot de dierenbescherming, tot een of andere krant, dan weer goud in wisselen. Terwel we in het bel me niet register staan. Laatst ook zoiets van: Er zijn veel mensen die hun geld prijzen niet ophalen, en daarom willen wij u belonen? Wtf?

Ja ik woon in de regio Utrecht. Meestal ga ik ook niet in op deze telefoontjes, maar ik werd een soort van gemanipuleerd. Ik ben zelf ook bezig met een onderzoek, dus ik had ergens ook begrip voor deze man.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:50

Brainless schreef:
Ik durf te wedden dat hij volgende week belt om te vragen of je de uitslag (via de post) binnen hebt gekregen.
Dan zeg jij; Nee niets gezien.
En dan gaat hij je weer proberen over te halen om meerdere (intieme) vragen te beantwoorden.

Dan zeg ik natuurlijk dat het niet doorgaat en ik hier verder niet op in ga.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:52

Dit is elk geval geen wetenschappelijke studie geweest. Zoals jij beschrijft zijn zon beetje alle regels overtreden. Sterker nog voor dit soort praktijken zou een onderzoeker op straat gezet worden. Ik ben bang dat dit een viezerik is geweest..

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:55

Ik let in ieder geval extra op of ik niet meerdere vreemde dingen merk. Als het bij een telefoontje blijft, vind ik het geen ramp.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:58

Amigo_stan schreef:
Terwel we in het bel me niet register staan. Wtf?

Het bel-me-niet-register is bedoeld voor bedrijven die je iets proberen te verkopen.
Als ze je enkel vragen stellen proberen ze je niks te verkopen en mogen ze gewoon bellen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:23

Wolkje schreef:
Amigo_stan schreef:
Terwel we in het bel me niet register staan. Wtf?

Het bel-me-niet-register is bedoeld voor bedrijven die je iets proberen te verkopen.
Als ze je enkel vragen stellen proberen ze je niks te verkopen en mogen ze gewoon bellen.

Klopt, maar goed als het over goud inwisselen ofzo gaat, of het verkopen van eten zijn ze fout bezig, maar ik heb deze bedrijven ook niet op internet kunnen vinden..

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:40

Amigo_stan schreef:
Klopt, maar goed als het over goud inwisselen ofzo gaat, of het verkopen van eten zijn ze fout bezig, maar ik heb deze bedrijven ook niet op internet kunnen vinden..

Dat van dat goud inwisselen kan ook een trucje zijn om er achter te komen of er goud in huis is;)
Als je dat soort telefoontjes krijgt moet je zeggen dat je straatarm ben en zeker niet aan dat soort praktijken mee kan doen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:10

Sastaic schreef:
Amigo_stan schreef:

Dat van dat goud inwisselen kan ook een trucje zijn om er achter te komen of er goud in huis is;)
Als je dat soort telefoontjes krijgt moet je zeggen dat je straatarm ben en zeker niet aan dat soort praktijken mee kan doen.

Haha jaa precies, ik hang meestal gewoon op en zeg dat ik aangifte doe als ze nog een keer bellen. :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:29

vreemde zaak.
krijg je maandag per post of telefoon bericht?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:32

Haha omg, wie kickt hier nou op? := Ts, wat een viespeuk! Maar het zou ook echt wat voor mij zijn om gewoon de vragen te beantwoorden :')

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:34

Was het niet 1 van je vrienden? Iemand heeft me zo'n flauwe grap ook eens proberen te flikken namelijk :))