Steeds zo'n buikpijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Steeds zo'n buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 22:45

Hallo bokkers!

Ik ben normaal niet zo van de topics. Maar ik vroeg me toch wat af.

Ik heb al een tijdje last van veel buikpijn en misselijkheid. Het begon denk ik ruim een halfjaar terug. Elke dag misselijk, last van de maag.. Ben toen naar de dokter geweest maar er is weinig uitgekomen. In ieder geval was zwangerschap uitgesloten :=
Toen moest ik eigenlijk ontlasting inleveren voor het lab. Maar dat lukte gewoon echt niet.. Zat tussen mijn oren, want zodra ik een plons wc zag (waar ik dus geen stukje van de ontlasting kon halen) moest ik spontaan poepen :') En op de wc's waar het wel kon lukte het gewoon niet. Maar ja, ik had er na twee weken proberen eigenlijk vrijwel geen last meer van dus laten gaan.
Maar sinds, ik denk nu ongeveer een maandje, heb ik weer veel last. Vooral rond de navel en lager. Ik kan de pijn niet omschrijven, het verschilt ook erg. Stekend, maar soms ook krampen. Ontlasting is normaal.

Iemand hier ervaring mee, of ideeën? Ik wil eigenlijk niet zo graag terug naar de dokter. Mede omdat ik de ontlasting toen niet ingeleverd heb en omdat er toen ook al niks gevonden is. En ik ben al vaker bij de dokter geweest voor dingen waar niks uit kwam bij het bloed. (Bleek later door hyperventilatie te komen wat ik niet door had) Ben dus stiekem heeel bang dat ze gaan denken dat ik gek ben en het (onbewust) verzin ;( ;(

Misschien moet ik er nog bij zeggen dat ik, ik denk nu twee jaar terug, op de eerste hulp ben gekomen met enorme buikpijn klachten. Ook weer rondom mijn navel. Eerst werd gedacht aan blinde darm. Maar geen ontstekingswaardes. Toen ze voelden gaf ik bij mijn navel enorme pijn aan. Dus dachten ze aan een navelbreuk. Wat het helaas ook niet was. Wat het wel was, nog steeds geen idee. Werd weer naar huis gestuurd.

Mias

Re: Steeds zo'n buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:49

Gewoon naar de dokter gaan. Zolang je niet elke week aan zijn telefoon hangt, vind hij het niet raar dat je een afspraak maakt.
De dokter is de gene die jou het beste medische advies kan geven!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:52

Inderdaad gewoon naar de dokter gaan, die heeft er meer verstand van dan ons. Verder snap ik je onzekerheid heel erg dat je bang bent dat ze denken dat je het verzint, maar dat zullen ze echt niet zomaar denken als het een goede dokter is ;) als het goed is doet hij nu meer onderzoeken of stuurt hij je door want het is niet goed als je het vaker hebt en steeds zonder dat hij weet wat het is. Als hij je niet doorstuurt gewoon vragen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:08

Heb je het als je bepaalde dingen eet en drinkt?

Ik had namelijk dezelfde klachten, steeds heel erg moe en vaak buikpijn/misselijkheid onder mijn navel etc.
en bij mij is er na bijna 3 jaar onderzoeken, uitgekomen dat ik lactoseintolerantie heb.

Zodra ik producten eet die melk bevatten, krijg ik last van mijn buik.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:11

kelliiee1993 schreef:
Heb je het als je bepaalde dingen eet en drinkt?

Ik had namelijk dezelfde klachten, steeds heel erg moe en vaak buikpijn/misselijkheid onder mijn navel etc.
en bij mij is er na bijna 3 jaar onderzoeken, uitgekomen dat ik lactoseintolerantie heb.

Zodra ik producten eet die melk bevatten, krijg ik last van mijn buik.

Dit.
Ik herken je klachten heel erg en ik ben dus ook lactose intolerant. Overigens ook voor Soja.
Eet je dus veel melkproducten? Weekje of 2/3 mee stoppen en kijken of je last overgaat en wegblijft.
Je kunt dit dus overigens ook gewoon laten onderzoeken, intolerantie voor dingen.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:17

Ik heb als het goed is precies hetzelfde als jij. Heel onregelmatig en grote krampen in mijn onderbuik. Wanneer ik mn buik dan ook maar met 1 vinger aan raak kan ik wel janken van de pijn. 2 Keer bij de dokter geweest,maar helaas beide op de momenten dat 8k er geen last van had. Dus hij kon niets voelen/horen.
Ik durf nu ook niet meer terug.

Meisje uit mn klas heeft hetzelfde als ik, enna veel onderzoek zijn ze er bij haar achter gekomen dat ze de ziekte van crohne heeft..

Het kan van alles zijn, mijn advies is toch om naar de dokter te gaan.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:22

ik heb dezelfde klachten gehad. bij mij was het een traag werkende darm. Omdat ontlasting zich ophoopde kwam mijn maag in verdrukking, met dus dezelfde gevolgen. Ook ben ik waarschijnlijk gevoelig voor lactose...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:25

Ongerustheid is altijd een goede reden om naar de dokter te gaan!