Hoe ontwikkeld een draadbeen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Hoe ontwikkeld een draadbeen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:52

Laat mij aan jullie voorstellen, de dader!!, Ow en de vieze foto's staan in een link.. :j

Afbeelding

2 weken terug was er een stroom storing. Een deel van het dorp zat zonder stroom, en zo ook wij. Mijn meneertje.. Jameimy nam daar maar hartig gebruik van om even onder de strook begrazing's draad door te gaan en in het volle gras aan de andere kant te gaan lopen. Tja, welke ontdekkingsreiziger wil dit nou niet??. Stoer dravend aan de andere kant van de draad, uitdagend naar zijn tante van "kijk mij nou ~~}> "!
Helaas van korte duur, want ja de baas kwam er aan en dat betekend weer braaf naar de andere kant van de draad.
Terwijl ik door het land loop en alle stokjes naar beneden doe zodat meneer weer naar zijn eigen helft kon bedenkt hij zich een klein moment maar voelde zich even niet zo heel stoer meer en besloot niet over de op de grond liggende draad te gaan, neeeeeee... Door die laatste 2 paaltjes die nog omhoog stonden... := -O- ;( Terwijl Jameimy door de draad ging en ik het geheel aanschouwde met mijn hand op mijn borst geklemd, hart bonkend in mijn keel want oooooo als er maar niks gebeurt met mijn topper.. ging Jameimy al koprollend onder de draad door en paradeerde naar zijn moeder.. Maar nietsvermoedend was ik even geheel vergeten dat ik zelf in!!! de draad stond terwijl Jameimy er door heen ging.... Ik voelde het wel branden.. >;) dacht ach valt wel mee.. Jameimy is weer veilig dus dat was het voornaamste, en is er goddank ongedeerd uitgekomen..

Alle paaltjes weer omhoog gezet, maar het begon mij toch wat te prikken..

Ach deze valt wel mee en hoeft niet in een linkje ;)

Afbeelding

Het brande mij wat, tja dat wil ook wel met een draad die er in volle vaart langs heen schuurt. Gelukkig heeft mijn vriendin Flamazine zalf standaard in de koeling (kok) en dat er gelijk op gesmeerd en het plek wat vet gehouden.. Helaas werkte het smeren met Flamazine niet erg goed.. Trouwens Flamazine is een zalf die gebruikt word bij brandwonden.

http://s10.postimg.org/nnkjoy2ih/image.jpg

Ik werk als verpleegkundige, en het vervelende was dat mijn pak er precies langs schuurde.
Aan de ene kant wil je de wond droog houden en niet afplakken, maar voor de hygiëne in het ziekenhuis toch maar wel.. En tegen de tijd dat we met vakantie een weekend naar Ameland waren fietse ik met een zeer opvallende pleister rond over de duinen..
Helaas deed het mijn wond(je) niet heel goed.

http://s8.postimg.org/3wohy71l1/image.jpg

Dit was dan ook wel het toppunt na een behandeling met betadine pleister voor snacht's werden de wond randen beter en heelde het geheel droog in.

http://s27.postimg.org/4kwm672sj/image.jpg

Ik zal er wel een litteken aan overhouden, een klein aandenken aan mijn 2e "fokproduct" waar ik uiteraard ontzettend trots op ben :D *\o/*

Ow ene wat je vooral niet moet doen... Klauwen aan de rauwtjes.. hoe verlijdelijk dit ook is!! :Y)

http://s30.postimg.org/i9quw6z5t/DSC_0486.jpg

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:54

Nou dat is een lelijke wond zeg, ja zal wel een litteken worden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:56

Oei, dat heb ik ook is gehad.
En dan dubbel, en je ziet er niets meer van bij me.
Beterschap ermee.

420BlazeIt

Re: Hoe ontwikkeld een draadbeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:57

Jouw avatar! :'3

Maar ziet er pijnlijk uit ...
Horizontale dinges werden toch altijd littekens?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:00

Ohhh naar! Dat moet vast jeuken.
Ik ben ook zo'n peuteraar. :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:00

Ik heb ooit een vergelijkbaar iets gehad door een iets andere oorzaak, maar het was hetzelfde idee: iets wat leek op een grote blaar op je been.

Net wat je zegt: je wilt het juist niet afdekken want dan kan het indrogen, maar op hetzelfde moment schuurt wel telkens je broek er langs (om nog maar te zwijgen van 's nachts als je in bed ligt met het dekbed er op). Lekker genezen doet het dan dus niet.

Ik heb het opgelost door blarenpleisters van Compeed erop te plakken. Eigenlijk bedoeld als pleisters voor op je hiel, maar ik bedacht dat een blaar een blaar was en dat het dus best wel zou werken :+
Werkte prima :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:01

Ach, het is weer eens wat anders dan een tattoo....... :D
Maar je zou Mesitran kunnen proberen, dat verminderd de kans op littekens en verdere ontstekingen.
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 23-06-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:01

Smeer je er ook wat op?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 21:11

Ja @Iris82 het jeukt enorm, en nog meer als ik er aan zit.. Dus blijf er na het laatste bloed incident vanaf.

@ Apple, het was erg irritant. Nu voel ik het niet meer, maar met dat het afgelopen zaterdag op wedstrijd wat open geschuurd was omdat het precies onder de rand van mijn jodphurs zat, rij met schoen/chap.
Nu is het weer netjes dicht en zit er nauwlijks korst meer op.

@ marleen_usar Nee nu smeer ik er niks anders op dan bodylotion wat ik na t douchen altijd smeer. De wond is nu alleen nog rood en zal wel litteken verkleuring geven wat her en der wel meer is op mijn lichaam door de jaren heen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:35

volgende keer gelijk vetramil smeren! Helpt als een tierelier

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 21:40

Caira schreef:
volgende keer gelijk vetramil smeren! Helpt als een tierelier

Bedankt voor de tip!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:41

ik werk ik de horeca en brand me nog wel eens aan een 300gr oven, en ook dan verlicht het vrij snel en merk ik echt verschil in duur van de genezing

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:55

VVDD > MW

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:19

Dit heeft mijn moeder ook gehad, maar dan met zo'n uitschuifbare hondenriem. Het zag er precies hetzelfde uit als bij jou en toen het net genezen was, waren het flinke littekens. Nu een paar jaar later zie je er gelukkig haast niets meer van.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:22

Mesitran is een goeie tip van turtlelito voor nu (honingzalf), heb ik ook erg goeie ervaringen mee (ook bij paarden, top spul)!