Ik zit met een heel vervelend probleem en ik hoop dat ik hier tips/advies kan krijgen.
Begin dit jaar is na 7jaar ziek te zijn eindelijk een diagnose bij me vastgesteld : Lyme...
Nu is het zo dat ik de voorbije jaren vaak bloedafnames, baxters,... heb gehad en dit in de toekomst nog vaker zal gebeuren. Vanaf morgen krijg ik namelijk ook nog eens 2x/week injecties B12.
Nu het grote probleem is dat ik telkens flauwval als ik een injectie krijg, of een bloedafname of bij het steken van een infuus. Dit is niet alleen heel vervelend, ik ben na het flauwvallen ook steeds 1 a 2 dagen heel erg zwak.
Vroeger had ik deze angst niet, maar enkele jaren geleden ben ik voor het eerst bij een injectie flauwgevallen en kreeg ik er ook een epilepsie-aanval bij. Sedertdien is de paniek voor flauwvallen enorm groot en val ik telkens flauw bij prikken. Ik denk dat de angst voor flauwvallen op zich groter is dan mijn angst voor de prik...
En doordat ik zo een schrik heb en mezelf heel erg opjaag voordat ik een spuit krijg, val ik nog sneller flauw. En zo is het dus een vicieuze cirkel geworden
Ik weet dat het puur psychisch is en ik wil er ook wel therapie voor volgen, maar dat lukt momenteel gewoon NIET. Ik ben zo goed als bedlegerig, ik kan max enkele uurtjes per dag uit mijn bed en dan meestal in de rolstoel. Ergens naar toe gaan lukt me bijna niet. Ik heb al naar verschillende psychologen gebeld of ze ook aan huis willen komen, maar dat willen ze niet
.Heeft er iemand tips waardoor ik minder zou kunnen panikeren, mezelf rustiger houden, zodat ik dan hopelijk niet flauwval?

? 
Sinds ik dat doe ben ik meer ontspannen en lukt het ook wel. Het liggen geeft mij alvast de rust dat - mocht het misgaan - ik mijzelf niet kan bezeren.
)