Vetopslag probleem oid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Vetopslag probleem oid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:47

Eventjes getwijfeld of ik het hier moest posten of in mensenwelzijn. Toch hier gedaan omdat het om eten gaat. Maar verplaats maar als ik het verkeerd heb geplaatst.

Maar ik wordt er gek van.
Ik kom van ondergewicht af, "dieptepunt" was bmi 16. Mijn bmi lag altijd rond de 17,8-18,1. Nog maar ongeveer 2 kg te gaan tot ik weer bij mijn oude gewicht ben.
Eerst leek t goed te gaan wat betreft aankomen. Mijn broeken stonden weer mooier dus ik dacht dat mijn vetopslag in mijn benen lag, en dat mijn buikje het voedsel was dat nu verteerd wordt. En dat het nu extra zichtbaar is omdat ik magerder was bij mijn ribben. Nu, er zit alweer wat vet over mijn ribben maar die buik is er nog steeds. Niet minder.

Ik had hier vroeger ook een topic over, http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1763572&p=88157301&hilit=buik#p88157301, maar nu heb ik zelf niet in de ochtend het idee dat ik een mooi buikje heb.

Wat doe ik verkeerd?
Eet ik te veel vet? Te veel khd?
Of eet ik überhaupt te veel?
Of is het vet dat zich nog moe verspreiden, of dat zich überhaupt niet meer gaat verspreiden?
>> Hoe lang duurt het voordat vet zich heeft verspreid? <<
Of eet ik te ongezond? Diëtiste (die ik niet meer heb) zei dat er geen ongezond voedsel bestond maar ik begin weer spontaan te twijfelen.

Of zijn het mijn hormonen? Dat door het afvallen mijn hormonen anders zijn en dat ik nu buikvet krijg?

Ik ben nooit dik geweest en ben nu ineens bang.
Bij mijn rokje heeft een elastiek aan de bovenkant. Je ziet gelijk waar ie ophoudt.
Mijn jurkje durf ik ook al niet meer aan. Alles mooi strak maar zie je ineens een bobbel door de buik.
Dit alles motiveert mij niet echt.

Dit is nogal een wanhopig berichtje, mijn excuus .-.
Stiekem hoop ik dat iemand de sleutel heeft maar ik denk niet dat die bestaat ):

Kieffer

Re: Vetopslag probleem oid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:00

Misschien eens langs een dietiste gaan? Die kunnen je helpen om je eetgewoonten te analyseren en te kijken of je goed op gewicht bent of niet. Op internet lees je zo veel verschillende opvattingen over wat wel en niet goed voor je is, dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je moet doen. Een persoonlijk advies 'op maat' kan heel verhelderend zijn. Het gaat er immers niet alleen om of je op gewicht bent, maar het is minstens zo belangrijk om gezonde eetgewoonten te hebben zodat je je lichaam geeft wat het nodig heeft.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:03

helaas kun je niet bepalen waar het vet komt... ik ben nu bezig met afvallen en mijn bovenlijf gaat het snel vanaf, zie het in mijn hals, rug, borsten, maar helaas nog niet echt op mijn buik/benen. Zo zijn bij vrouwen de buik/benen de plekken waar vet juist graag gaat zitten.

Denk dat dietiste goed idee is, want er bestaat niet echt 'slecht' eten, het is meer de hoeveelheid wat je eet dat het slecht maakt :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:06

Een foto is handig, aangezien je helemaal geen extra vet hoeft te hebben. Door je verleden kan het ook zijn dat je het je inbeeld :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:38

Jaa dat zei ze er ook bij Firefly, das misschien wel het belangrijkste denk ik haha. Helaas heeft mams de diëtiste stopgezet omdat ik verkeerd handelde.
Bij mij ging het overal wel snel wat betreft vetverlies ..

Maar back to the point, diëtist is er niet meer. Hulp is allang onderweg maar duurt heel lang, ik heb alle stappen tot nu toe zelf gezet. Heb morgen pas screening en daarna is het weer een aantal weken wachten. En dan is er nog de vraag of ik daar wel hulp wat betreft het eten krijg.

Ik heb foto's maar om ze met heel bokt te delen :=

Edit; of t spier is afgebroken en is er in vet terug >.>
Denk dat dat m nog eerder is. Klinkt nog logischer.

Of de vitaminepillen? Weet niet of zoiets "onschuldigs" er invloed op heeft?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:46

Is het niet gewoon dat je darmen meer gevuld zijn nu je weer beter eet? Dat lijkt me een stuk waarschijnlijker dan plotseling opgekomen vet met een BMI van 18.
Of wat Phor zegt, goede kans dat jij zelf denkt dat het heel wat is, terwijl het voor andere mensen waarschijnlijk niet eens opvalt :) Met een BMI van 18 kun je eenvoudigweg geen dikke vetrollen op je buik hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:08

Buikspieroefeningen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:18

VT -> MW

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:26

Meid jij bent simpelweg veel te dun, een bmi van 17/18 is niet goed hoor!
Ik vermoed ook dat jouw dietiste niet bezig was om samen met jou het 'buikje' eraf te krijgen maar om overal er wat bij te krijgen.
Even heel direct, heb je een anorexia diagnose?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:50

Ik weet precies wat je bedoelt.

Ik ben 173 en weeg momenteel 53 kilo.
Mijn benen en armen zijn net stokjes en een kont heb ik ook niet. Maar als ik ook maar een paar kilo aankom dan heb ik love handles en een blubberbuik die over mijn broeken enzo heen komt. Ook van de zijkant ben ik kaasrecht met een uitstulping bij mijn buik. Het boeit me verder niet zo heel veel hoor, maar ik zou willen dat ik wat stevigere benen en armen kreeg maar daar gaan de kilo's helaas gewoon echt niet heen.

Je kunt helaas niet kiezen hoe je aankomt en waar de kilo's gaan zitten. :D Wees gewoon blij met jezelf, zijn opeens al je problemen over je figuur onzekerheid opgelost. ;)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:00

Met zo'n lage BMI kun je niet dik zijn. Het kan wel je bouw zijn dat je daar nou eenmaal wat meer ''vet'' hebt (op je buik), maar zoals Phor zegt, zonder foto weet ik dat niet en beeld je je het misschien in door het verleden!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:05

Dat is kwalitatieve honger, voedseltekort. Het kan zijn dat je bepaalde voedingstoffen tekort komt of gewoonweg te weinig binnenkrijgt. Er zijn een aantal trucs die kunnen helpen met aankomen;

gespreid over de dag eten in kleine beetjes = afvallen
1 of 2 of hooguit 3x daags grote hoeveelheden eten en geen tussendoortjes = aankomen

veel slapen = afvallen
slaaptekort = aankomen

brood zet meer aan dan vlees. 's avonds eten na 8 uur zet makkelijker aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:07

ShamalArabs schreef:
Dat is kwalitatieve honger, voedseltekort. Het kan zijn dat je bepaalde voedingstoffen tekort komt of gewoonweg te weinig binnenkrijgt. Er zijn een aantal trucs die kunnen helpen met aankomen;

1 of 2 of hooguit 3x daags grote hoeveelheden eten en geen tussendoortjes = aankomen

veel slapen = afvallen
slaaptekort = aankomen

Dat is absoluut niet waar en oud advies. Inmiddels wijzen wetenschappelijke onderzoeken compleet de andere kant op. Met het slaaptekort ben ik het wel eens. Daar komt menigeen van aan.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:11

phormicola schreef:
ShamalArabs schreef:

veel slapen = afvallen
slaaptekort = aankomen

Dat is absoluut niet waar en oud advies. Inmiddels wijzen wetenschappelijke onderzoeken compleet de andere kant op. Met het slaaptekort ben ik het wel eens. Daar komt menigeen van aan.

ik at 1x daags niet zo veel en viel niet af, toen ging ik 3x daags wat meer eten geheel plotseling en viel ik eerst enorm af en daarna kwam ik hard aan. toen ik op school zat at ik de hele dag door kleine beetjes en kon eten wat ik wilde, later toen ik ging werken at ik 2x daags en kwam ik 30 kg aan in 1,5 jaar. dus ja, wetenschappelijk of niet, zo heb ik het wel ervaren. ik ben mijn hele leven al aan het schommelen, 40 eraan, 40 eraf, weer 20 eraan, die er weer af willen halen etc.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:13

*Even BMI uitrekenen*

Ik heb een BMI van 17,6 en eerlijk? Ik zie echt niet ongezond uit (ja, voor mensen die vet als 'normaal' zien lijk ik ongezond).

Je moet gewoon goed eten, veel letten op gewicht zou ik persoonlijk NIET doen. Eet gezond en goed, eet wat meer pasta dan normaal, een aardappeltje meer en een lepel (of 5) meer groente bij de middag. Eet wat nootjes, muesli, drink een beker (half)volle melk. Eerlijk, als ik honger heb eet ik. Wel wat 'gezonds' (dus niet veel Mc Donnalds en dat soort vet, wel eerder een pizza van de pizzeria (redelijk droog) of een broodje van de subway (weinig vet, 'redelijk gezond')).

Ik denk dat je te gefocust bent op bijkomen wat niet direct nodig is, zorg gewoon dat je het nodige + wat extra binnen krijgt.

Ik val overigens af/kom bij naar hoeveel ik eet. Heb periodes ruim 4000 kcal binnengekregen per dag (at de hele dag door, trek? Hop eten) en wat deed ik aan sport? 1 uur in de week paard rijden en dat was het. Ik ben geen gram bijgekomen in die hele periode (waren 2 à 3 maanden). Ik kreeg steeds sneller trek tussen de eetbeurten door en moest steeds meer eten. Toen dacht ik "Tijd om te minderen", want wat ik aan geld weg at...

Ik ging dus afbouwen en minderen met eten, en binnen een dikke week zat er bijna 5 kg op! :+

Nu eet ik dus gewoon wanneer ik trek heb, ik zorg dat ik niet te weinig binnen krijg en dan vind ik het prima, gewicht zijn toch maar getallen.

Je kunt wel gaan sporten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:00

@ ShamalArabs
Mijn lichaam is heel anders met afvallen dan jouw lichaam blijkbaar :+
Maar wat bedoel je met kwalitatieve honger?
-

Maar bedankt mensjes :'3
Ik heb nog een foto van vroeger gevonden. Ik was daar een shirtje aan t passen en had een foto gemaakt. Daarop was ook een buik te zien. Dus ik denk dat ik inderdaad zo gebouwd ben -O-

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:03

ShamalArabs schreef:

veel slapen = afvallen
slaaptekort = aankomen

Met dat eerste ben ik het inderdaad ook niet eens.. Dat verschilt per persoon.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:19

Ik herken het ook. Ben momenteel prima op gewicht, maar heb altijd een buikje (sinds mijn 13de). Was een tijdje door mindere gezondheid een goed stuk afgevallen (van 57kg naar 47kg voor 1m63) en dan was het buikje ook wel weg, maar leek ik net een wandelend geraamte...dan toch liever een klein buikje :) Nu weeg ik 52 kg met een BMI van 19,57 wat helemaal prima is, maar klein buikje nog steeds aanwezig. Ik probeer het weg te denken en dat werkt aardig. Wel heeft het volgens mij te maken met de darmen. Als ik door omstandigheden een dag niet heb gegeten (wat zelden voorkomt gelukkig) dan is het ook veel minder zichtbaar.
Rokken met hogere taille maken het helemaal onzichtbaar en geen te strakke shirts dragen...hoezo welk buikje :D
Iedereen is anders gebouwd en daar moet je gewoon maar mee leren leven.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:29

Ik herken het wel, ik heb afgelopen jaar meer dan 15 kg moeten aankomen
en zit nu eindelijk op bmi 18. Ik had eerst ook een hele 'bolle buik' . Terwijl mijn
armen en benen in verhouding nog stokjes waren.

Nu een paar maanden later weeg ik nog ongeveer hetzelfde (met wat schommelingen natuurlijk),
maar mijn buik is niet meer 'dik' en mijn armen en benen zijn wat steviger geworden.
Bij mij was het dus echt een kwestie van genoeg blijven eten, en het
tijd geven. Het vet zal zich vanzelf verdelen als het goed is. :)