Altijd honger/trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Altijd honger/trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:37

De titel klinkt een beetje vreemd, maar het is echt zo, ik heb echt altijd honger/trek.

Ik ontbijt 's ochtends, maar zodra ik op school ben, heb ik weer erge honger, in de pauze om half 10 eet ik altijd een liga of time-out.
Vlak na dat ik dat op heb, begint het weer, dan ben ik heel erg blij als we weer pauze mogen houden. Ik eet dan 3 bruine boterhammen.
En dan als ik die op heb, kan ik nog wel wat boterhammen op, maar het voordeel is als ik op school bent gaat dat niet.

Nou en dan in de loop van de middag begint het weer, dan kom ik thuis en eet ik gelijk wat en dan kan ik echt alles eten wat ik vind, dit kan verschillen van een boterham tot zo'n schoolkoekje. Ik eet verder eigenlijk nooit snoepjes of chocolade!

Als ik vakantie heb, kan ik tussen de middag zo 6 boterhammen op. Ik vind het echt heel erg vervelend, want ik kom gewoon aan op het moment, maar het lijkt wel of heel mijn maag uitgerekt is ofzo?

Heeft iemand de tip? En andere gezonde tips, ik ga nu wat minder en gezonder eten en ga meer bewegen.....

Mutsie93

Re: Altijd honger/trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:39

Ik lees even mee, ik heb precies hetzelfde. Heb jij ook dat je duizelig wordt wanneer je niet snel genoeg iets eet wanneer je honger krijgt?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:42

Nee, ik word niet snel duizelig... Maar krijg dan wel last van mijn buik en dat hongergevoel...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:43

Heel normaal hoor, je lichaam heeft het gewoon nodig. Zorg dat je drie stevige maaltijden op een dag neemt. Goed ontbijten, goede lunch en goed avondeten. Tussendoor kan je veel fruit en groente nemen. Neem bijvoorbeeld een zak worteltjes mee naar school. Hierdoor kan je blijven eten, zit je lekker vol en kom je niet aan. Wees niet bang om tijdens je normale maaltijden normale porties te eten! Met twee boterhammen kom je echt de dag niet door! Skip ook ongezonde tussendoortjes zoals liga en time-out, dit vult maar heel kort en er zit meer suiker in dan voedingsstoffen. Succes!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:45

Ik neem 's ochtends altijd maar 1 boterham, niet omdat ik er niet meer kan eten, maar het is tijd besparend...
Ik eet inderdaad veelste weinig groente en fruit maar ik lust zo weinig, net zoals wortels lust ik al niet... zou echt willen dat ik het luste...
Ik wil echt gewoon ook wat kilootjes kwijt...

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:45

Ik ken het probleem
Heb het al zo'n 2 jaar denk ik, eten eten eten en je zit nooit vol... :Y)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:46

Echt vervelend he..... Ik zit met avondeten wel altijd snel vol, maar met andere maaltijden kan ik blijven eten... heel de dag door.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:47

's Morgens mag je eten als een koning zeggen ze! Sta er desnoods een kwartiertje eerder voor op, het is zo belangrijk! Geen wonder dat je al snel weer honger krijgt. Neem desnoods een boterham mee voor op de fiets of in de bus.

Groente en fruit moet je leren eten! Veel verschillende dingen proberen. Je moeder kan je daar vast mee helpen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:49

Ik heb ook een tijdje 's ochtends 2 boterhammen gegeten, maar merkte het verschil niet echt.

Net zoals vanmorgen, dan eten we best uitgebreid en ik dus ook, maar na een uur krijg ik alweer trek.... Zo vervelend!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:49

Zorg dat je beter ontbijt. Dan zul je zien dat je ook de rest van de dag minder nodig gaat hebben. Dus niet maar 1 broodje maar ook zorgen voor wat fruit, zuivel, granen etc. Kijk maar eens op internet wat gezonde stevige ontbijtjes zijn.

Wat betreft afvallen je weet zelf wel wat goed en slecht voor je is. Dus je weet ook wel of je gezonde of minder gezonde keuzes maakt. Daar kun je natuurlijk je eigen keuzes in maken.

Is het trouwens echt een gevalletje van niet lusten of gewoon niet lekker vinden? Je kunt namelijk dingen leren eten omdat je aan smaken moet wennen.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:49

Met avond eten zit ik ook vrij snel vol, maar een half uur later kan ik zo weer een hele maaltijd op..
Moet er echt moeite voor doen om me in te houden, wil me gewicht graag zo houden..

Ik heb altijd maar gezegd dat ik verslaafd ben aan eten :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:50

Ik heb dit dus ook.. Gewoon eten maar dan nog honger.. Eet soms ook gewoon een pizza rond 10-11 uur avond, puur omdat ik honger heb, en dan niet te vergeten dat ik voor 2 personen eet betreft avond eten..

Owja, alleen ik kom dan niet aan. Ne ja, ik eet en drink dus wel gewoon. Nouja heel misschieb drink ik te weinig, maar ik drink minimaal 3 grote glazen en 3-4 pakjes (schooldagen).
Ook eet ik 1-2 broodjes ochtend, kleine pauze appel/brood, grote pauze 2 broden.

Dan kom ik thuis en eet ik vla, appelmoes of een koekje. Avond eten (2 persoons) en sommige avonden nog een pizza of restjes avond eten.. Maar ligt ook aan hoe moe ik ben, word moeilijk om 11 uur eten als ik al in half 10 lig te slapen. :')

Maar ik logeer ook wel eens in sint pancras, ze hadden gehoord dat ik veel eet, de man daar eet ook veel en zelfs hij was verbaasd wat ik allemaal wel niet at. :=

Ik raak ook zelden vol of beetje vol.. Dit is vaak alleen wanneer ik zo misselijk ben.. Maar dan eet ik wel gewoon, anders wel met een emmer naast me, ik eet. :')

Ik eet overigens wel alles, behalve vis. Dit eet ik hooguit een klein stukje in een jaar. Weet niet of dit het probleem kan zijn? (lijkt me sterk, maar ach, wie weet..)

Vooral het gekke is dat ik dus echt niet aankom.. Zelfs niet toen ik GEEN verzorg pony's had en dus meer op mijn luie reet zat, vrat ik gewoon het hele huis leeg zonder aan te komen.. At zelfs gerust mee met mijn zus die dikmakers at omdat ze dus iets onder der gewicht zat.. Enigste wat ik niet mee at was ze zalm.

Edit: over dat weinig lusten, dat heb ik dus ook.. Heb dus ook dingen dat ik in mijn mond heb meteen uitspuug omdat het gewoon vies is.
En dan verhonger ik liever dan dat ik dat opeet.. Onder andere ook de reden dat ik geen vis eet.. :')
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 22-06-14 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:52

Ik ben trouwens ook limonade verslaafd.... heb een tijdje geen limonade meer gedronken en drink het weer sinds een paar weken.

Ik lust het dan ook echt niet. Ik ben altijd in om iets te proeven, maar lust gewoon echt veel dingen echt niet.

Net zoals havermout of weet ik wat als ontbijt is niks... vind ik ook echt niet lekker...

Had ik dat maar, dat ik niet aankom, maar helaas :+

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:01

Ah, limonade ( met ijskoud water ) heeft mij van m'n melk verslaving afgeholpen :')
Dronk alleen nog maar melk en niks anders.. soms wel meer dan een liter melk per dag..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:01

Probeer ´t eens TS. Elke dag 3 happen van iets dat je niet lekker vindt.
Je moet dingen leren eten namelijk. Zoete dingen lust (bijna) iedereen, maar vooral bittere dingen vinden veel mensen niet lekker. Je kan echter bijna alles leren eten! En zodra je dus gezonde dingen als worteltjes en komkommer lust, kan je die veel eten. Zit veel water in, maar vult nog wel een beetje.

Limonade (en frisdranken etc.) zijn trouwens echte dikmakers.
Ik heb ook een tijd gehad dat ik vrolijk 3 bruine boterhammen als ontbijt had, appel + koekje tussendoor en dna nog 5 boterhammen als middageten. Dan zat ik wel weer een tijdje vol. 't Is niet heel abnormaal volgens mij hoor ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:09

Ah melk getsie, dat vind ik ook niet lekker. Alleen chocomel maar dat drink ik echt bijna nooit.

Oké, ik kan het proberen om meer te proeven, komkommer lust ik wel hoor haha. Ik drink geen frisdrank verder want ik lust geen prik. Maar jij at toen een appel en dat doe ik niet, die eet ik nog niet eens per week, niet dat ik het niet lust, vind het wel lekker alleen pak altijd eerder iets ongezonds. En even over die boterhammen, wat voor beleg deed je daar op, ik eet graag nutella, en dit is ook erg ongezond en de vleeswaren die ik eet zijn ook niet gezond en dat geld eigenlijk ook wel voor de kaas... Pff...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:09

Al eet je 's morgens 5 boterhammen, daar wordt je echt niet dik van. Je moet leren de juiste dingen te gaan eten. Zoals ik al zei, neem drie goede hoofdmaaltijden. Eet dan ook flink. Vooral je ontbijt is hierbij onwijs belangrijk!

Skip limonade en andere zoete troep, je krijgt hier alleen maar suikerdips en honger van.

En probeer niet overal een 'maar' te verzinnen, zo lukt het natuurlijk nooit. Je moet wel wat willen veranderen in je huidige patroon als je wat wil veranderen in je gewicht.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:17

ik eet eigenlijk nooit fruit, soms eens meloen :o
Appel kunnen mijn tanden niet tegen, is te zuur..
Mandarijnen en sinaasappels het zelfde verhaal..
kiwi, vind het heerlijk maar mijn tandvlees kan er niet tegen
word dan helemaal schraal en gaat bloeden..
Banaan, tja voor de lol een banaan eten zie ik mezelf nog niet doen

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:21

Ben je al eens getest op een glutenallergie? Je hoeft niet perse ziek te worden van de gluten maar je lichaam kan uit de gluten geen voedingsstoffen halen en dan kan je blijven eten omdat het niet vult.
probeer een keer glutenvrij brood of salades als lunch misschien werkt dat

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:27

Ruby1995 schreef:
Ah melk getsie, dat vind ik ook niet lekker. Alleen chocomel maar dat drink ik echt bijna nooit.

Oké, ik kan het proberen om meer te proeven, komkommer lust ik wel hoor haha. Ik drink geen frisdrank verder want ik lust geen prik. Maar jij at toen een appel en dat doe ik niet, die eet ik nog niet eens per week, niet dat ik het niet lust, vind het wel lekker alleen pak altijd eerder iets ongezonds. En even over die boterhammen, wat voor beleg deed je daar op, ik eet graag nutella, en dit is ook erg ongezond en de vleeswaren die ik eet zijn ook niet gezond en dat geld eigenlijk ook wel voor de kaas... Pff...

Ik moest een appel eten van m'n ouders ;)

Je kan jezelf ook aanleren elke keer als je trek hebt geen snoep/koek te eten, maar een appel of banaan of enig ander fruit/groente.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:28

Drink je genoeg water? Dorst geeft ook een honger signaal.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:36

Honger gevoel kan je ook krijgen als je te weinig drinkt.
Vroeger mezelf wel eens een paar dagen "uitgehongerd" ofja te weinig eten, als je dit een paar dagen vol houd. Trekt het hongergevoel weg, alleen het is alles behalve goed! Vooral als je nog naar school gaat.
dan kan je beter goed ontbijten dat scheelt heel veel! Je moet er alleen een kwartier eerder voor uit je bed

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:58

Naja, ik mag wel wat meer drinken inderdaad. Ik neem altijd zon flesje water mee naar school maar krijg hem zelden helemaal op.

Morgen ga ik denk even wat gezonde dingen halen, wat is nou gezond broodbeleg en welk brood is nou het beste? Spelt??

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:01

Pindakaas! :Y)
Appelstroop, zit veel ijzer in werd mij verteld
Kaas, maar daar zit veel vet in?

Waar zit tegenwoordig geen vet in...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:02

Pindakaas heeft veel voedingsstoffen maar zoveel calorieën. Ik had in mijn hoofd om een keer per dag een boterham te eten met pindakaas en andere boterhammen met ham of rauwe ham... En misschien 30+ komijnen kaas?