Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:20

Lieve Bokkers (en hopelijk kapsters!!),

Ik heb op dit moment vreselijk smerig en vet haar. Ik begrijp NIET hoe het kan.
Ik was mijn haar elke dag, en tot een aantal weken geleden was dit geen enkel probleem en had ik de hele dag stralend haar. Ik heb dan ook het mooiste haar dat je je als vrouw kan wensen.

Twee jaar geleden heb ik veel last gehad van bulten op mijn hoofdhuid, hiervoor heb ik diverse zalfjes gekregen en heeft de huisarts tegen mij gezegd dat ik nog maar eens per week, nog liever per 10 dagen mijn haar mocht wassen. Dit heb ik braaf geprobeerd, ik moest het opbouwen. Dus ik ging eerst om de dag wassen. Dit hielp na twee weken nog niet, dus ben ik maar om de twee dagen gaan wassen. Dit werkte dus ook al niet. Toen heb ik pissig Andrélon voor de hoofdhuid gekocht. Dit werkte meteen fantastisch, de bulten waren weg, ik had weer een frisse hoofdhuid en geen vet haar meer.
Helaas ging deze Andrélon uit het assortiment en ben ik met head & shoulders classic gaan wassen. Dit had hetzelfde effect.

Een aantal weken geleden was er een andere versie van Head & Shoulders in de aanbieding bij de AH. Head & Shoulders sensitive met aloë vera. Twee flessen van 500ml voor 5 euro. Normaal is één fles classic van 500ml al 7 euro. Dus het leek me een goede deal! Ik heb die shampoo gekocht en na een paar dagen werd mijn haar vreselijk vet. Ik douche altijd 's avonds, normaal was mijn haar dan 's ochtends heerlijk fris. Nu hangt het al, nog voordat er een borstel door is gegaan!!

Gisteren heb ik daarom maar weer de classic shampoo gekocht, er van overtuigd dat het vandaag weer oké zou zijn. Ik heb gisteravond op tijd gedoucht en mijn haar is gedroogd terwijl ik tv keek. Het voelde op dat moment super prettig aan. Maar toen ik vanochtend op stond was het weer vreselijk smerig en vet.

Ik ga vanavond mijn kussenslopen verwisselen voor een sloop dat ik er al maanden niet op heb gehad (niet dat het zolang niet schoon is gemaakt, ik gebruik gewoon telkens hetzelfde dekbedovertrek), mocht het liggen aan de wasverzachter, dan weet ik dat morgen hopelijk.

In de tussentijd ben ik radeloos... Wie o wie heeft enig idee hoe dit kan komen? :7 En nog belangrijker: Hoe kom ik er vanaf? :Y)

NB. Ik heb de laatste weken wel behoorlijk last van stress vanwege mijn afstudeerscriptie, maar dat lijkt me niet de hoofdoorzaak.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:22

Head and shoulders is best wel een agressieve shampoo, misschien is het in jouw geval een soort actie reactie. Doordat jij je hoofdhuid ontzettend uitdroogt reageert jouw lichaam door extra vet aan te maken. Probeer de volgende keer eens een shampoo zonder sulfaten (die heb je zelfs bij de action te koop voor nog geen twee euro) :) en verder kan het ook een hormonale kwestie zijn, dan kan je er helemaal weinig aan doen. Lastig probleem en helaas ook niet heel makkelijk op te lossen! Verder geen cremespoeling bovenop je hoofd aanbrengen, maar dat wist je waarschijnlijk al..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:24

Eight schreef:
Head and shoulders is best wel een agressieve shampoo, misschien is het in jouw geval een soort actie reactie. Doordat jij je hoofdhuid ontzettend uitdroogt reageert jouw lichaam door extra vet aan te maken. Probeer de volgende keer eens een shampoo zonder sulfaten (die heb je zelfs bij de action te koop voor nog geen twee euro) :) en verder kan het ook een hormonale kwestie zijn, dan kan je er helemaal weinig aan doen. Lastig probleem en helaas ook niet heel makkelijk op te lossen! Verder geen cremespoeling bovenop je hoofd aanbrengen, maar dat wist je waarschijnlijk al..

Nou, het gekke is, misschien had ik dat moeten vertellen. Het zit begint 's ochtends voornamelijk bij mijn kruin... Verder is het dan nog niet echt vet. Maar daar zitten gewoon van die dikke strengen.

Ik zal even googlen op shampoo's zonder sulfaten :)

luffwinny

Re: Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:27

Je haar elke dag wassen word het juist vet van, probeer het is 3 keer in de week te wassen , wel even volhouden. Eventueel tussendoor een keer droogshampoo .

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:27

Heb je nog maar 1x met de goede head & Shoulders gewassen? Het kan zijn dat je nog een paar wasbeurten nodig hebt om je haar weer fijn te krijgen. Verder zou je kunnen proberen om de ene dag te wassen en de andere dag alleen spoelen met lauwwarm water.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:29

luffwinny schreef:
Je haar elke dag wassen word het juist vet van, probeer het is 3 keer in de week te wassen , wel even volhouden. Eventueel tussendoor een keer droogshampoo .

Dat ga ik niet doen, elke dag een vieze muffe cap op je kop en dan drie keer in de week wassen, terwijl dat eerder na twee maanden geen resultaat heeft gegeven. Behalve een verdubbeling van het aantal bulten op mijn hoofd, waardoor ik gek werd van de jeuk.

Marlies1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:31

Ik gebruik voor vet haar shampoo van de kruidvat ( eigenmerk ) de groene met kruide speciaal voor vet haar. Deze shampoo werkt voor mij heel goed.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:32

zelf gebruik ik een shampoo van de kapper merk indola. mijn haar is niet meer vet heb ook geen kroes haar meer maar mooie krullen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:33

daffieduck83 schreef:
Heb je nog maar 1x met de goede head & Shoulders gewassen? Het kan zijn dat je nog een paar wasbeurten nodig hebt om je haar weer fijn te krijgen. Verder zou je kunnen proberen om de ene dag te wassen en de andere dag alleen spoelen met lauwwarm water.

Inderdaad nog maar één keer. Dus misschien heeft het inderdaad nog wat tijd nodig.
Maar ik heb wel eens eerder korte tijd met een andere shampoo gewassen en dan gaf het wel meteen dat fijne gevoel terug. Geen vet haar e.d.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:35

Marlies1995 schreef:
Ik gebruik voor vet haar shampoo van de kruidvat ( eigenmerk ) de groene met kruide speciaal voor vet haar. Deze shampoo werkt voor mij heel goed.

Hmm, die zal ik op mijn lijstje zetten. Wil je eens kijken of daar ook sulfaten in zitten?

savanna04 schreef:
zelf gebruik ik een shampoo van de kapper merk indola. mijn haar is niet meer vet heb ook geen kroes haar meer maar mooie krullen.

Ik ga na het inleveren van mijn scriptie ook mijn kapster vragen of zij het eens kan wassen, wie weet werkt dat een beetje. Als dat bevalt kan ik idd wel eens vragen of ik wat van haar kan kopen. Zitten er ook sulfaten in de shampoo die jij gebruikt?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:37

Misschien juist niet-agressieve shampoo gaan gebruiken, zoals bio-shampoo? Ik gebruik zelf shampoo van Urtekram zonder parfum, en met die shampoo blijft mijn haar langer net dan wanneer ik het uitzonderlijk eens met 'gewone' shampoo was :)

Ik zou ook zeggen: afbouwen met zo vaak met shampoo wassen. Om de anderhalve dag desnoods, dan om te twee dagen, enz. En tussendoor in een knot oid dragen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:39

Je zit nu in een negatieve cirkel die je moet zien te doorbreken. Sowieso van H&S afstappen, dat staat bekend als behoorlijk agressief. Zeker als je het dagelijks wast moet je dat juist doen met een milde shampoo.

Van veel wassen wordt je haar automatisch sneller vet. Je zult eerst die balans moeten herstellen voordat het beter kan gaan worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:40

Iolanthe schreef:
Misschien juist niet-agressieve shampoo gaan gebruiken, zoals bio-shampoo? Ik gebruik zelf shampoo van Urtekram zonder parfum, en met die shampoo blijft mijn haar langer net dan wanneer ik het uitzonderlijk eens met 'gewone' shampoo was :)

Ik zou ook zeggen: afbouwen met zo vaak met shampoo wassen. Om de anderhalve dag desnoods, dan om te twee dagen, enz. En tussendoor in een knot oid dragen.

Waar haal je bio-shampoo? Want dat klinkt me ook wel goed in de oren, omdat ik ook altijd bulten krijg op mijn hoofd. Kan komen door een huidaandoening, die een vriendin ook heeft. Alleen weigerde mijn huisarts mij serieus te nemen toen ik een link legde. Terwijl de huisarts van die vriendin die link wel meteen legde... :roll:

Een knot zorgt er op dit moment juist voor dat het alleen maar vetter wordt... Bovendien kan ik het niet de hele dag in een knot dragen, daar krijg ik hoofdpijn van ;(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:42

Ik koop het gewoon in de bio-winkel :) Is iets duurder, maar ik gebruik ook wel minder bij één wasbeurt dan bij gewone shampoo.

Hoofdpijn van een knot snap ik! Haarband of zo? Op de dagen dat je nergens heen moet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:42

fjordnina schreef:
Je zit nu in een negatieve cirkel die je moet zien te doorbreken. Sowieso van H&S afstappen, dat staat bekend als behoorlijk agressief. Zeker als je het dagelijks wast moet je dat juist doen met een milde shampoo.

Van veel wassen wordt je haar automatisch sneller vet. Je zult eerst die balans moeten herstellen voordat het beter kan gaan worden.

Maar dit is info die ik al jaaaaaaaaaaaren heb. En al jaaaaaaaaren gaat het goed met dagelijks wassen...
En nu ineens niet meer...

Ik sta open voor andere shampoos hoor, daar niet van.
Maar amper wassen heeft in het verleden NIETS opgeleverd. En ik word geacht er representatief uit te zien, dan ga ik niet vrolijk naar mijn werk met ranzig haar... Ik neem aan dat geen enkele baas of leidinggevende daar vrolijk van wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:43

Iolanthe schreef:
Ik koop het gewoon in de bio-winkel :) Is iets duurder, maar ik gebruik ook wel minder bij één wasbeurt dan bij gewone shampoo.

Hoofdpijn van een knot snap ik! Haarband of zo? Op de dagen dat je nergens heen moet?

Oke, dus De Tuinen zou zoiets hebben denk je?

Haarband vind ik ook vervelend aan mijn hoofd. Die gaat knellen bij de oren :\

Schuifjes gebruik ik af en toe wel, maar die zakken vaak uit, heb vrij lang en zwaar haar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:44

Heel oude manier om vet haar te voorkomen was 2x per dag met de vlooienkam er door, nu was men in die tijd bang voor water omdat veel ervan vervuild was, maar om langer tijd in te bouwen tussen het wassen met shampoo valt het te proberen:
http://youtu.be/iP4CmgSxN-Y?t=39m13s

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:45

De yes to lijn die ze verkopen bij de tuinen is ook heel fijn :) zonder sulfaten maar maakt je haar wel zacht en fijn doorkambaar. Vooral de yes to tomatos vind ik heel fijn en ruikt heerlijk! Ik was mijn haar overigens ook iedere dag of soms één keer in de twee dagen. Ik voel me gewoon onzeker als mijn haren vet zijn.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:46

Ik heb ook last van plekken op mijn hoofd, en H&S is mij niet goed bevallen. Resdan is een shampoo speciaal voor mensen met last van huidproblemen en roos, dat werkt voor mij erg goed. Ook Neutral shampoo vind ik fijn, zit minder rommel in als normale shampoo en mijn haar word er lekker zacht van. :D

Beide zijn gewoon bij de drogist te koop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:46

tamary schreef:
Heel oude manier om vet haar te voorkomen was 2x per dag met de vlooienkam er door, nu was men in die tijd bang voor water omdat veel ervan vervuild was, maar om langer tijd in te bouwen tussen het wassen met shampoo valt het te proberen:
http://youtu.be/iP4CmgSxN-Y?t=39m13s

Klinkt logisch! Gewoon zo'n ijzeren kammetje neem ik aan? Die plastic luizenkammetjes zijn zeker niet smal genoeg?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:47

Janine1990 schreef:
Iolanthe schreef:

Oke, dus De Tuinen zou zoiets hebben denk je?

Haarband vind ik ook vervelend aan mijn hoofd. Die gaat knellen bij de oren :\

Schuifjes gebruik ik af en toe wel, maar die zakken vaak uit, heb vrij lang en zwaar haar.

Geen idee, de Tuinen zitten hier niet in België :D

Invlechten zou je ook nog kunnen proberen. Niet té strak dat het zeer gaat doen, maar strak genoeg om een hele dag te blijven zitten. (Ik heb ook lang en redelijk zwaar haar en een vlecht kan ik soms gewoon twee dagen aan een stuk laten zitten, de tweede dag als "messy look :+ ) Maar ik vind dat heel makkelijk :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:48

Eight schreef:
De yes to lijn die ze verkopen bij de tuinen is ook heel fijn :) zonder sulfaten maar maakt je haar wel zacht en fijn doorkambaar. Vooral de yes to tomatos vind ik heel fijn en ruikt heerlijk! Ik was mijn haar overigens ook iedere dag of soms één keer in de twee dagen. Ik voel me gewoon onzeker als mijn haren vet zijn.

Oké nice! Dan ga ik daar eens even lang
hannah41 schreef:
Ik heb ook last van plekken op mijn hoofd, en H&S is mij niet goed bevallen. Resdan is een shampoo speciaal voor mensen met last van huidproblemen en roos, dat werkt voor mij erg goed. Ook Neutral shampoo vind ik fijn, zit minder rommel in als normale shampoo en mijn haar word er lekker zacht van. :D

Beide zijn gewoon bij de drogist te koop.
s!

Neutral heb ik in de tijd van die bulten geprobeerd, maar werkte echt averechts, ik kreeg alleen maar meer bulten door die shampoo :(
Resdan ga ik eens naar kijken, thanks!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:49

Voorbeeld in het filmpje gebruikt een houten, maar dat is ook ivm het programma. Metalen voor dieren moet het ook doen, als die tandjes maar dicht genoeg op elkaar staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:51

Iolanthe schreef:
Geen idee, de Tuinen zitten hier niet in België :D

Invlechten zou je ook nog kunnen proberen. Niet té strak dat het zeer gaat doen, maar strak genoeg om een hele dag te blijven zitten. (Ik heb ook lang en redelijk zwaar haar en een vlecht kan ik soms gewoon twee dagen aan een stuk laten zitten, de tweede dag als "messy look :+ ) Maar ik vind dat heel makkelijk :)

Vlechten is ook een drama. Ja, het onderste stuk kan ik vlechten (het is niet extreem lang), maar dan heb ik een vlechtje en een bobline er overheen :')
Invlechten gaat juist weer pijn doen... Heb wat dat betreft wel een gevoelige hoofdhuid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:51

tamary schreef:
Voorbeeld in het filmpje gebruikt een houten, maar dat is ook ivm het programma. Metalen voor dieren moet het ook doen, als die tandjes maar dicht genoeg op elkaar staan.

Dan ga ik morgen even langs de dierenspeciaalzaak :') Het moet gewoon zo snel mogelijk over zijn, en als dit meehelpt, dan is dat alleen maar fijn!