opeens opgezwollen tandvlees?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

opeens opgezwollen tandvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 10:01

Goedemorgen!

Ik word net wakker met pijnlijk en dik tandvlees. Bij mr voortand is het aan de voor en achterkant dik en rood en aan de achterkant is het eej soort bultje. Dit is echt opeens vannacht gekomen.. Is dit gewoon een ontsteking die zo weer overgaat of iets anders waar ik iets tegen moet doen?

Alvast bedankt!

xRoosss

Re: opeens opgezwollen tandvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:04

Is het misschien een aft? Heb ik ook vaak last van. Mijn tandvlees is dan erg verdikt, voelt als een bobbel. De bobbel zelf heeft een gekke witte kleur en er omheen is het rood.

Je hebt wel smeerseltjes voor een aft van de HA, maar dat helpt voor geen meter. Dat blijft niet zitten op een natte ondergrond. Wat ik altijd doe is paar keer per dag spoelen met mondwater. Is het in no time weg! :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 10:18

Hmm heb wel eens vaker aften gehad maar zo voelt het nu niet. Het zit ook aan de voor én achterkant van mijn voortand.. dus niet op 1 plek..

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:11

Kom er uit het bultje een soort pus? Is de tand verder gevoelig met warm/koud/aanraken/eten? Heb je een kloppende pijn of geen pijn? Zo ja dan zou ik zsm contact opnemen met je tandarts.

Als je bovenstaande dingen niet hebt dan is je tandvlees waarschijnlijk wat ontstoken. Dan moet je je tandvlees rustig meepoetsen en niet schrikken als het iets gaat bloeden.

Je mag me ook een pb sturen als je nog vragen hebt. Ben namelijk tandartsassistente.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:13

Dat is vreemd. Ik heb dat ''bultje'' aan de achterkant van mijn voortanden ook geregeld, toevallig altijd na het eten van pizza :') Denk een soort irritatie.
Aan de voorkant heb ik het nog nooit gehad...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:24

Maeve schreef:
Dat is vreemd. Ik heb dat ''bultje'' aan de achterkant van mijn voortanden ook geregeld, toevallig altijd na het eten van pizza :') Denk een soort irritatie.
Aan de voorkant heb ik het nog nooit gehad...

Dit heb ik ook altijd. Als het goed is hebben de meeste dat! Bij mij wordt dat dikker Als ik iets heetst gegeten heb. Pizza idd bijvoorbeeld waar ik te snel aan begin

Alleen is dat niets aparts geloof ik :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:30

Misschien heb je gister net dat stukje tandvlees verband tijdens het eten :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:25

Nee komt geen pus uit, tand is niet gevoelig en geen kloppende pijn. Kan me niet herrineren dat ik met eten verbrand heb maar zou best kunnen als ik zie op welke plek het zit. Ik krijg wel opeens een opgezette, pijnlijke klier in mijn hals aan de kant van de zwelling, toeval?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:28

Gisteren toevallig uitgeweest? Dan kan het zijn dat ze de glazen slecht spoelen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:34

Ja ben wel uit geweest naar een festival ja... Zou idd ook goed kunnen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:53

Jep..vooral festivals. Of dat frituurvet niet goed was. Geen idee, maar ik hoor het vaker.

Wacht het eens paar dagen af. Gewoon virusje