Gezond ontbijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 14:31

Hoi Bokkers!

Ik heb soms last van mijn stoelgang. Mijn moeder had gehoord dat het helpt als je in de ochtend iets warms als ontbijt eet zoals havermout. Hebben jullie tips voor een gezond, warm én lekker ontbijt?

Groetjes :wave:

kelliiee1993

Re: Gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:44

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:46

Eerst een glas water drinken en dan iets met veel voedingsvezels. Behalve bij -10 moet ik niet echt denken aan een warm ontbijt. Ik eet altijd optimel joghurt met vers fruit en muesli. Kan je ook lekker lang op door :)

Maaikevdk

Re: Gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 14:57

@Kelliiee Bedankt voor de tips!!
@Nikass Bedankt!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:59

Ik drink altijd een eerst een kop warm water. Thee zonder theezakje zegmaar. Wel gekookt water.
Daarna pas ga ik eten etc. Ik heb geleerd dat warm water nog veel beter is voor je stoelgang dan koud water. Daarna inderdaad iets met veel vezels, zit je ook langer vol van dan van een sneetje wit brood :+

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:02

Hier hezelfde probleem, heb een jaar gekloot met mijn darmen. Darmonderzoek kwam niks uit, dus naar een peronal trainer en diëtiste gegaan. Ik eet sochtends omelet met tomaat en heb brood helemaal geschrapt. Ook drink ik altijd voor een maaltijd een glas water. Voor mij werkt het super. Maar ik denk dat je zelf moet gaan uitproberen waar jou lichaam goed op reageert. Ook minimaal 6x op een dag wat eten. Dus tussendoor soep, kwark, wortels, noten etc.

Succes! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:07

Een mug cake is een lekker en gezond vezelrijk ontbijt en je kunt eindeloos variëren.

Je maakt hem zo:
1 banaan met een vork helemaal zacht klutsen in een grote beker
1 eitje erdoor klutsen
3 eetlepels havermout erdoor mengen

Daarna voeg je dingetjes toe die je lekker vindt zoals: frambozen, bosbessen, stukjes aardbei, cacaopoeder, kaneel, stukjes ongezouten noot, drupje honing, vanille essence... Net wat je graag lust :j Bij mij is de combi cacao en framboos favoriet.

2 minuutjes in de magnetron op 900W en je cakeje is klaar! Als je erg van zoet houdt kun je er een drupje stroop/honing overheen doen, maar dat is niet echt noodzakelijk. Ik zit hier uren lang vol van!
Als je je beker uit de magnetron haalt even zachtjes schudden en dan kun je hem zo omkeren op een bord.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:44

Mars schreef:
Een mug cake is een lekker en gezond vezelrijk ontbijt en je kunt eindeloos variëren.

Je maakt hem zo:
1 banaan met een vork helemaal zacht klutsen in een grote beker
1 eitje erdoor klutsen
3 eetlepels havermout erdoor mengen

Daarna voeg je dingetjes toe die je lekker vindt zoals: frambozen, bosbessen, stukjes aardbei, cacaopoeder, kaneel, stukjes ongezouten noot, drupje honing, vanille essence... Net wat je graag lust :j Bij mij is de combi cacao en framboos favoriet.

2 minuutjes in de magnetron op 900W en je cakeje is klaar! Als je erg van zoet houdt kun je er een drupje stroop/honing overheen doen, maar dat is niet echt noodzakelijk. Ik zit hier uren lang vol van!
Als je je beker uit de magnetron haalt even zachtjes schudden en dan kun je hem zo omkeren op een bord.

Dat klinkt goed!
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2013/0 ... itpap.html deze is ook erg lekker
Boekweit kan ook vervangen worden door havermout

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:11

als je last hebt van je stoelgang, eet dan voor je ontbijt 1 of 2 kiwi's.. (beetje afhankelijk hoe je stoelgang is)
kun je bv ook in stukjes snijden en in je yoghurt doen.. (ben je meteen klaar, nog lekker ook!)