doorprikken , of iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

doorprikken , of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 12:59

Ik had al een tijdje mijn oorbellen niet ingedaan. De ene kant is bijna dicht je zit nog wel een heel klein gaatje. Iemand een idee ?
Moet ik nou gewoon met mijn oorbel doorprikken?

Duhelo

Re: doorprikken , of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:18

Hk -> mws

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:23

Ja, kan je gewoon doorprikken. Als je het zelf niet kan/durft evt. even aan iemand anders vragen om hem voor je door te prikken. (ik ben zelf altijd bang dat ik scheef ga of zo.. iemand anders kan je oor altijd beter zien dan jijzelf).
Eventueel na het doorprikken wat sterilon o.i.d. op/in je gaatjes doen voordat je er weer een oorbel insteekt zodat je de kans op een ontsteking of irritatie wat verkleind.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:24

Gewoon door duwen maar wel goed ontsmetten !

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:26

Yinthee schreef:
Ja, kan je gewoon doorprikken. Als je het zelf niet kan/durft evt. even aan iemand anders vragen om hem voor je door te prikken. (ik ben zelf altijd bang dat ik scheef ga of zo.. iemand anders kan je oor altijd beter zien dan jijzelf).
Eventueel na het doorprikken wat sterilon o.i.d. op/in je gaatjes doen voordat je er weer een oorbel insteekt zodat je de kans op een ontsteking of irritatie wat verkleind.

Idd, sterilon werkt echt heel goed, ik kom er dan heel makkelijk doorheen. Je kunt het gewoon kopen bij de drogist ofzo

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:27

Doorprikken. Maar voor het doorprikken wat sterilon op de oorlel en op de oorbel waarmee je prikt. Dat maakt de kans op ontstekingen een stuk kleiner.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:34

Kan prima, ik heb de piercings in mijn navel, lip, en tong allemaal al terug zelf doorgestoken, en geen problemen gehad. Behalve navel, die ging ontsteken, maar dat was mijn eigen schuld, had niet ontsmet :')

Bij een vriend van me was de achterkant van zijn oorbel een keer helemaal in zijn oorlel gegroeid! Stak nog een piepklein stukje van het slotje uit. Die heb ik zelf voor hem eruit 'geopereerd', alles prima ontsmet, en is helemaal goed gekomen. Dan moet doorprikken ook geen probleem zijn :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:36

het kan prima nog leuker ik prik zelf me oorbellen :p alleen je moet het wel goed schoon houden

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:05

Gewoon doorprikken! Ik heb mijn schiet-oorbellen van 15 jaar geleden nog steeds, met dat scherpe puntje. Ik gebruikte die dus altijd als ik dicht gegroeide gaatjes had. Oor ontsmetten, oorbel ontsmetten, stukje appel achter het oor en in één keer doordrukken. Vaak is het maar een heel dun velletje en valt het mee, het is dus niet alsof je weer door de hele dichte oorlel moet.