melatonine onregelmatige tijden slikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

melatonine onregelmatige tijden slikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 09:15

haii,

ik heb gezocht naar andere topics hierover..
ik slik sinds kort melatonine original om eerder in slaap te komen.
op het doosje word aangeraden om ze op zelfde tijden te slikken, nu slik ik ze door de weeks om half 9 maar op vrijdag heb ik scouting en kan het pas om half 10 of later en ik ga waarschijnlijk elke zaterdag oppassen en dan ga ik ze niet slikken denk ik dus niet bepaald dezelfde tijden..

nu mijn vraag, is het erg als je ze op onregelmatige tijden slikt of kan dit geen kwaad?

_Nelleke_

Re: melatonine onregelmatige tijden slikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:20

Waarom kom je zonder melatonine niet in slaap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:23

Ik heb al jaren melatonine en hier heb ik echt nog nooit over gehoord. :Y) Je moet ze gewoon een half uurtje van te voren innemen en dan komt het allemaal goed. Hoe zwaar zijn je pilletjes?

Verder is het inderdaad wel aan te raden een ritme te houden met slapen, maar dat heeft niets met de melatonine te maken. Dat is gewoon voor jezelf fijn om te doen. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:25

Nee, dat is niet erg. :)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 09:29

dan lig ik eerst 3 uur wakker en te draaien voordat ik in slaap val en dan is het vaak 1 uur of later

1 tabletje is 0,1 mg. op het doosje staat 10 tabletjes 1/2 uur van te voren, ik neem er 5.

oke bedankt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:34

XjesLiess schreef:
dan lig ik eerst 3 uur wakker en te draaien voordat ik in slaap val en dan is het vaak 1 uur of later

1 tabletje is 0,1 mg. op het doosje staat 10 tabletjes 1/2 uur van te voren, ik neem er 5.

oke bedankt :o

Dit zelfde heb ik inderdaad ook. :j Mijn tabletjes zijn nog veel zwaarder maar ik moet ze vaak door de helft doen. 10 tabletjes is eigenlijk wel echt mega veel. Goed dat je er maar 5 neemt. Over het algemeen kan ik het soms ook nog wel op 3 doen.

Wat je kan proberen is in het weekend zonder tabletjes doen als je toch al moe bent/niet meer achter een scherm hebt gezeten. Dat probeer ik vaak in de vakanties en soms ook weekenden. Ik slaap al stukken beter dan eerst. :j

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:36

Deetjeeuh schreef:
Ik heb al jaren melatonine en hier heb ik echt nog nooit over gehoord. :Y) Je moet ze gewoon een half uurtje van te voren innemen en dan komt het allemaal goed. Hoe zwaar zijn je pilletjes?

Verder is het inderdaad wel aan te raden een ritme te houden met slapen, maar dat heeft niets met de melatonine te maken. Dat is gewoon voor jezelf fijn om te doen. :)

Ja ik dacht ook al: moet dat regelmatig dan?

Edit: ik heb wat zwaardere pilletjes en mag er maar 1 per dag
Laatst bijgewerkt door manon_goldy op 21-06-14 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:36

Ik heb in Amerika volgens mij pilletjes van 5 of 10mg geslikt en nam ze altijd wanneer ik wilde, nooit geen last gehad. Op een gegeven moment werd de werkzaamheid wel minder.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:39

Ik had destijds ook 10mg om m'n medicijnen voor ADHD te compenseren 's avonds, nam ze altijd een half uurtje voor het slapen in, maar inderdaad merkte ik er na een tijd gebruiken helemaal niks meer van, dus ben er toen maar mee gestopt

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 10:29

oke bedankt allemaal :)
ik ga indd proberen in de weekenden en vakanties ze niet te gebruiken

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:52

Ik heb ook een tijd melatonine gebruikt om te kunnen slapen. Ik nam 15mg per keer.
Ik kon daarna dus ook niet zonder slapen en het heeft wel een tijdje geduurd voor ik kon slapen zonder de melantonine. Inmiddels kan ik gelukkig wel zonder slapen. Ik gebruik ze nu alleen als het echt niet lukt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:55

Het op "vaste tijden" innemen heeft voor zo ver ik weet vooral te maken met het feit dat je eigen lichaam dan leert op die tijden zelf weer het stofje aan te maken.