Vandaag heb ik van mijn schoonmoeder 2 dingen gekregen voor in mijn haar. Ik ben op zoek naar variatie om ze te gebruiken, maar omdat ik niet weet hoe het heet is dat lastig.
Het eerste is zo'n stokje met een lus eraan. Ik ken hem vooral om een staart weer door je haar te halen zodat je een gedraaide staart krijgt. Wij noemde het een twister, maar op die naam vind ik het niet. Wie oh wie weet hoe het ding heet en heeft eventueel leuke variatiemanieren?
Het tweede zijn 2 kammetjes met kralen er tussen. Onder de naam dubbelkam vind ik wel een paar plaatjes, maar geen variatiemogelijkheid en weinig hits, dus ik vermoed/hoop dat er nog een andere naam voor is. Aliexpress noemt het ook wel een twin haarklem, maar ook daarop weinig hits. Voorbeeldfoto: http://www.aliexpress.com/item-img/free ... 51889.html
dat stokje met een lusje (ik weet de naam ook niet) daar kun je wel wat leuks mee. Eerst maak je een gewone staart. Dan doe je de staart door de lus, en steek je het stokje door het midden van je haar van boven naar onder. Achter het elastiek. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.
franka75
Geplaatst: 20-06-14 23:27
hoi die kam heb ik ook. je kan het opsteken dus knot rollen en vast zetten met kammetjes en kralen er tegen aan dus. ik heb hem ook wel gewoon in met langhaar dus kammetjes in de zijkant naar achter en verder los. of een slordige knot. Met de twister maak je een staart en haal je hem door en dat kan ook twee keer maar ook anders om dus naar boven doorhalen. ik hield het wel vaak met een elastiekje op zn plaats .
Laatst bijgewerkt door franka75 op 20-06-14 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
veersche
Geplaatst: 20-06-14 23:28
Dat eerste ding heet een hair loop tool. Als je hierop Googled kom je heel veel voorbeelden tegen.
franka75
Geplaatst: 20-06-14 23:29
veersche schreef:
Dat eerste ding heet een hair loop tool. Als je hierop Googled kom je heel veel voorbeelden tegen.
Leuke daarvan vind ik dat je snel klaar bent echt echt iets leuks hebt zonder moeite.
Ik doe geregeld 2 staartjes maken boven elk oor. Haal daar me staartje (of vlechtjes) doorheen met de topsy. Vervolgens laat ik de rest van me haar los hangen.
Of staart maken achterop je hoofd en dan in plaats van de topsy van boven naar beneden. Juist van onder naar boven, of van links naar rechts.
Je kan er ook 2 onder elkaar leggen.
Murthul
Geplaatst: 21-06-14 03:47
1e zal idd een topsy tail zijn, kun je leuke dingen mee doen!
Zo'n kralending heb ik ook, ik gebruikte m vrij veel, ik rolde mn haar op in n soort knotje en dan aan beide kanten die kammetjes onder je haar steken, lekker makkelijk en je hebt toch iets "gedaan" met je haar
Edit; het heet kennelijk een twin magic hair clip oid
janouk
Geplaatst: 21-06-14 06:03
De Magic Hair clip gebruik ik ook veel. Super gemakkelijk.