Ik weet niet zeker of dit topic hier goed staan
Ik heb al een tijdje last bijna flauwvallen: wit wegtrekken, de wereld draait, witte en/of zwarte vlekken voor mijn ogen en had hier echt wel last van. Het is beginnen in november/begin december. Half december ben ik naar de dokter geweest om bloed te laten prikken. Mijn bloed is toch onderzocht op o.a. pfeiffer en ijzertekort. Ook is mijn bloeddruk toen gemeten, vlak voordat ik daadwerkelijk flauwviel
. Alles was prima in orde en dat ik later belde voor de bloeduitslag moest ik van de assistent maar 'vitamines gaan slikken erbij'. Afijn ik eet 2 stuks fruit per dag (soms 1), altijd netjes m'n groente, vaak meer, niet veel vet en zout e.d, ik sport tot en met 20 uur in de week (nu een stuk minder) en eet altijd minimaal drie maaltijden.Ik heb toen vitamines erbij geslikt (allround van de AH) maar het bijna flauwvallen bleef aanhouden tot mei, vanaf toen werd het minder frequent. Tot mei was het dagelijks en soms vaker op een dag. In mei dus vrij weinig last van gehad.
En nu 2 juni kreeg ik er opeens weer erg last van, ik ben weer naar de dokter gegaan. Ditmaal omdat ik er niet nóg een keer zoveel maanden mee wil lopen omdat het me belemmert. Glucose geprikt en bloeddruk gemeten, beide alweer in orde. Ik heb een verwijsbrief mee voor de kinderarts (ik kan niet naar de afdeling Neurologie omdat ik nog 16 ben) en daar heb ik aanstaande maandag een gesprek mee.
Wat ik dus nu vooral heb is:
-Wegvallen, zonder daadwerkelijk flauw te vallen
-De wereld draait
-Zwarte en/of witte vlekken
-Licht werkt erg scherp in en daardoor voelt het alsof er een soort druk op mijn hoofd komt te staan (vooral fel wit licht)
Dit levert me concentratieproblemen op en dat is niet handig in combinatie met school.
Ik heb verder op mijn 3e een zware epileptische aanval gehad, maar gelukkig eenmalig tot nu toe. (Hier moet ik rekening meehouden tot en met mijn 18e)
Paar jaar geleden een hersenschudding door een trap van mijn pony
Ik kamp met psychische 'problemen', hiervoor kan je best even een PB'tje sturen dat zet ik liever niet op het internet.
Heeft iemand anders hier ook weleens last van gehad? Of misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
De doorverwijsbrief heb ik gekregen ivm mogelijke opties die de huisarts gaf en omdat ik erg last van heb.