Last van bijna-flauwvallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Last van bijna-flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 23:03

Hoihoi
Ik weet niet zeker of dit topic hier goed staan :o

Ik heb al een tijdje last bijna flauwvallen: wit wegtrekken, de wereld draait, witte en/of zwarte vlekken voor mijn ogen en had hier echt wel last van. Het is beginnen in november/begin december. Half december ben ik naar de dokter geweest om bloed te laten prikken. Mijn bloed is toch onderzocht op o.a. pfeiffer en ijzertekort. Ook is mijn bloeddruk toen gemeten, vlak voordat ik daadwerkelijk flauwviel :+ . Alles was prima in orde en dat ik later belde voor de bloeduitslag moest ik van de assistent maar 'vitamines gaan slikken erbij'. Afijn ik eet 2 stuks fruit per dag (soms 1), altijd netjes m'n groente, vaak meer, niet veel vet en zout e.d, ik sport tot en met 20 uur in de week (nu een stuk minder) en eet altijd minimaal drie maaltijden.

Ik heb toen vitamines erbij geslikt (allround van de AH) maar het bijna flauwvallen bleef aanhouden tot mei, vanaf toen werd het minder frequent. Tot mei was het dagelijks en soms vaker op een dag. In mei dus vrij weinig last van gehad.

En nu 2 juni kreeg ik er opeens weer erg last van, ik ben weer naar de dokter gegaan. Ditmaal omdat ik er niet nóg een keer zoveel maanden mee wil lopen omdat het me belemmert. Glucose geprikt en bloeddruk gemeten, beide alweer in orde. Ik heb een verwijsbrief mee voor de kinderarts (ik kan niet naar de afdeling Neurologie omdat ik nog 16 ben) en daar heb ik aanstaande maandag een gesprek mee.

Wat ik dus nu vooral heb is:
-Wegvallen, zonder daadwerkelijk flauw te vallen
-De wereld draait
-Zwarte en/of witte vlekken
-Licht werkt erg scherp in en daardoor voelt het alsof er een soort druk op mijn hoofd komt te staan (vooral fel wit licht)

Dit levert me concentratieproblemen op en dat is niet handig in combinatie met school.

Ik heb verder op mijn 3e een zware epileptische aanval gehad, maar gelukkig eenmalig tot nu toe. (Hier moet ik rekening meehouden tot en met mijn 18e)
Paar jaar geleden een hersenschudding door een trap van mijn pony
Ik kamp met psychische 'problemen', hiervoor kan je best even een PB'tje sturen dat zet ik liever niet op het internet.

Heeft iemand anders hier ook weleens last van gehad? Of misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
De doorverwijsbrief heb ik gekregen ivm mogelijke opties die de huisarts gaf en omdat ik erg last van heb.

Kmbrly

Re: Last van bijna-flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:46

Is je nek al eens gecontroleerd ? Als daat geen blokkage zit ?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:54

Ben je bang voor die aanvallen, maken ze je angstig?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:21

Ik heb dit verhaal wel vaker gehoord bij mensen van jouw leeftijd, waar eigenlijk niets bij gevonden kon worden. Die zijn er dan ook uiteindelijk 'overheen gegroeid' zonder dat iemand nooit echt precies heeft achterhaald, wat het nu was. Hoe lang ben je? Zijn er bepaalde dingen die een aanval lijken te veroorzaken, misschien een stressvol moment of zelfs je maandelijkse periode?

Multivitamine slikken is prima, maar er is in de loop van de tijd veel onderzoek gedaan dat zegt dat 't vrij weinig uithaalt. Zeker de multivitamine met 'een beetje van alles'. Eigenlijk zou het wel slim zijn om dat dan een keer te laten onderzoeken in je bloed, of je tekort hebt aan bepaalde vitamines. En misschien ook je schildklierwaarden eens laten nakijken...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 07:34

Ik ben 1.64 en groei al 3 jaar niet meer. De huisarts vroeg ook of ik nu meer stress had, maar dat is niet meer dan anders. Mijn bloed is nagekeken op ongeveer alles en dat was allemaal in orde. Waarom denk jij aan de schildklier @Hanmar?

@Kimz_angel nee niet gedaan, kan dat er iets mee te maken hebben?

@Letitia1991 ik heb last gehad van paniekaanvallen, maar dat heeft naar mijn mening hier vrij weinig mee te maken. Ik denk er ook niet aan, het komt echt opzetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:39

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:57

Hanmar schreef:
Ik heb dit verhaal wel vaker gehoord bij mensen van jouw leeftijd, waar eigenlijk niets bij gevonden kon worden. Die zijn er dan ook uiteindelijk 'overheen gegroeid' zonder dat iemand nooit echt precies heeft achterhaald, wat het nu was. Hoe lang ben je? Zijn er bepaalde dingen die een aanval lijken te veroorzaken, misschien een stressvol moment of zelfs je maandelijkse periode?

Multivitamine slikken is prima, maar er is in de loop van de tijd veel onderzoek gedaan dat zegt dat 't vrij weinig uithaalt. Zeker de multivitamine met 'een beetje van alles'. Eigenlijk zou het wel slim zijn om dat dan een keer te laten onderzoeken in je bloed, of je tekort hebt aan bepaalde vitamines. En misschien ook je schildklierwaarden eens laten nakijken...

Idd wat Hanmar zegt! Hier ook veel last van gehad en nu nog heel af en toe!
Ik voel het 's ochtends al direct of het die dag raak is of niet!

Probeer op dat moment iets van suiker te pakken. Dextro, of een snoepje. Bij mij trekt dit dan direct weg.
Ik krijg het op zo'n moment stik benauwd en enorm heet. Dus ik ga altijd op de bank (leer) of op de grond liggen omdat dit lekker koel is. dan pak ik een dextro of een glas ranja en dan zit ik binnen een minuut weer rechtop.

Bloed werd elke 2 maanden ongeveer gecheckt. Zelfs telkens nét na het bloedprikken viel ik flauw. Elke keer hoopte ik dat er dan wat uit zou komen maar helaas.

Voel het precies aankomen. Dus ik ga zitten of liggen, pak wat met suiker en laat het wegtrekken.

Alleen blijven mijn handen en benen dan nog even wat trillerig!

Komt veel voor bij meiden tussen de 17 en de 25 geloof ik!

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:07

Heb er af en toe ook flink last van. Maar dan voornamelijk dat zwart voor de ogen worden en een gevoel dat ik dan inderdaad ga flauw-/omvallen. Heb dit al jaren (ben nu inmiddels 33 en het is begonnen in de pubertijd). De gouden tip/oplossing heb ik helaas (nog) niet. Wat scheelt is heel voorzichtig overeind komen en even wachten met bewegen. Iets eten of drinken met suiker helpt bij mij helaas niet. De ene dag is erger dan de andere (vermoeidheid, warmte e.d. werken allemaal mee).

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:11

ik heb dit ook erg vaak.
dit word erger als ik bij een dokter kom ofzo..
maar ik heb het soms gewoon uit het niets..

ik heb het eigenlijk nooit laten testen erg dom.
maar bang dat ik flauw ging vallen bij de dokter :+

ik volg even

edit; wat wel een beetje werkt
tong tegen je gehemelte en je ademhaling tellen dus inademen 123 uit ademen 123

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:15

Drink je genoeg? Als ik te weinig drink, word ik ook duizelig en heb ik last van m'n hoofd.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:21

Ja! Mijn nek was ook geblokkeerd en dat duwde op een zenuw.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:28

De tip van iets van suiker nemen zou idd wel kunnen werken. Heb dit eenmaal gehad, maar was van de shock (was net erg pijnlijk gevallen op het werk), eventjes zitten en een colaatje drinken, en na een kwartier was dit over. Kan idd wel een stuk stress-gebonden zijn.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:51

ik heb hier afentoe ook last van ik zorg nu dat ik een zout dropje bij me heb en die snel in mijn mond kan doen als ik dat voel, dan is het bij mij zo weer weg.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:32

FelineNanet schreef:
Ik ben 1.64 en groei al 3 jaar niet meer. De huisarts vroeg ook of ik nu meer stress had, maar dat is niet meer dan anders. Mijn bloed is nagekeken op ongeveer alles en dat was allemaal in orde. Waarom denk jij aan de schildklier @Hanmar?

@Kimz_angel nee niet gedaan, kan dat er iets mee te maken hebben?

@Letitia1991 ik heb last gehad van paniekaanvallen, maar dat heeft naar mijn mening hier vrij weinig mee te maken. Ik denk er ook niet aan, het komt echt opzetten.

Nu denk ik niet direct aan de schildklier hoor, maak je geen zorgen, maar het is wel iets wat de moeite waard is een keer te testen als je hier regelmatig last van hebt - misschien is het ook wel getest want het is volgens mij inmiddels best een standaard-ding om te testen bij dit soort klachten. Ik neem aan dat je bloeddruk ook is gecheckt, is die laag misschien?

Ik zag iets met je evenwichtsorgaan langskomen, dat kan het ook veroorzaken. Heb je wel eens last van je oren?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:02

Heb je supplementen gekregen voor je ijzertekort? Bij een ijzergebrek kan je een ijzergebreksanemie ontwikkelen waar flauwvallen/wegvallen/zwarte vlekken etc. regelmatig bij voorkomen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:06

Uit bloedonderzoek kwam geen ijzertekort, geen last van oren (dat ik merk in ieder geval) en iets eten helpt niet. Ik moest dit namelijk proberen van de huisarts in december omdat het dan misschien aan mijn suikers kon liggen.

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het vaker voor komt, maar het lijkt me wel, dat als ze niets kunnen vinden, me iets van tips meegeven... Hoe ik hier het makkelijkste mee om kan gaan. Hebben jullie als bokkers daar nog tips voor? Ik dacht er zelf aan iets van een slaapschema te maken, om een uur extra te slapen en voor de rest goed naar mijn lichaam luisteren en vaker tegen dingen nee zeggen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:07

Angststoornis

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:46

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 22:39

@Shilady gebasseerd op.... :+ ?

@Marie111 in principe zou je het dan ook kunnen testen dan door na zo'n 'aanval' te eten om te kijken of het lukt aan je suikers en dit is bij mij niet het geval. Ook suikerwaardes zijn twee goed gekeurd (ik ben twee keer geprikt)

Kleine update: Vandaag had ik mijn afspraak in het ziekenhuis, ze hebben uiteindelijk een ecg gemaakt omdat ze ritmestoornisje hoorde. (maar dat hoeft gelukkig niet meteen het slechtste te betekenen) Mocht er daar niks uitkomen en het houdt aan, dan gaan ze een e.e.g. maken ipv mijn (oude) epilepsie...

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:42

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij (vooral bij hitte heel snel), maar dan minder erg. Zou niet weten wat je er meer aan kunt doen dan dat jij al zegt. Ik lees dus even mee ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:43

Marie111 schreef:
Ik denk dat je vaker kleinere maaltijden op een dag moet eten om je suikerspiegel meer constant te houden.

Als er teveel tijd tussen de maaltijden zit, kun je last krijgen van een "suikerdip" en dat kan inderdaad zo erg worden dat je duizelig wordt.

Google maar eens op hypoglykemie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... cemie.html

http://www.antoniusziekenhuis.nl/182286 ... poglycemie

http://www.die-eet.info/voeding-informa ... kemie.html

6 kleine porties ipv 3 grote doe ik ook van jongs af aan. En merk dat als mijn eetpatroon in de soep loopt dat ik er sneller last van heb. Of als ik me verslapen heb en dus in 1x veel inspanning moet gaan doen dat het ook sneller begint. Bij mij werkt suiker echt perfect. Maar dit zal persoonsgebonden zijn denk ik!