[MWS] Niet meer kunnen werken als zelfstandige.
Wat het probleem nu weer is
Vriend heeft een zoon, met verstandelijke beperkingen en emotionele stoornissen, woont begeleid, heeft niet zo'n mooi verleden qua drugs/drank/gokken (hij is heel verslavingsgevoelig en heeft weinig ruggegraat)
Vriend loopt echt op zijn laatste krachten, is bekaf door alle rompslomp omtrent het café, staat op de wachtlijst voor een maagverkleining (lichtelijk onder dwang van de huisarts).
En nu heb ik het vermoeden, vermoeden, dus ik weet het niet zeker. Dat het met (stief)zoonlief, weer de verkeerde kant op gaat, hij zegt gestopt te zijn met drinken (dronk niet dagelijks, maar als hij dronk, dan zoveel dat hij van voren niet meer weet dat hij van achtere nog left met allerlei dome acties tot gevolg) en weer veel aan het sporten is. Maar ik merk aan zijn houding dat er weer wat is, ik heb hem er meerdere keren naar gevraagd, maar hij blijft zeggen dat er niks aan de hand is. En nu ontwijkt hij mij overduidelijk.
Ik heb het met vriend al eerder voorgelegd, maar die zegt dat ik spoken zie (dat heeft hij al eerder gezegd, maar toen bleek ik het wel bij het rechte eind te hebben)
Aan de ene kant wil ik eerst zekerheid hebben, voor dat ik vriendlief er mee lasting val, omdat hij het er echt niet bij kan hebben, maar aan de andere kant voelt het alsof ik niet eerlijk ben naar hem toe en dat knaagt aan me.
Begeleiding inlichten heb ik ook over na gedacht, maar die koppelen het rechtstreeks terug naar mijn vriend.
Dat er weer iets gaande is, dat weet ik heel zeker, maar wat, daar kan ik mijn vinger nog niet opleggen.
Mijn verstand zegt, laat lekker gaan, niet mee bemoeien, je hebt er naar gevraagd, hij woont begeleid en je hebt genoeg andere zorgen aan je hoofd. Maar mijn hart zegt dat ik moet ingrijpen, voordat het echt helemaal verkeerd gaat.
Iemand raad? Of ook eens in zo'n situatie gezeten?
Mocht iemand mij herkennen, dan graag niet hier openbaar maken, maar graag via PB

Maargoed, er komt een gepsrek, vriend weet er van