Polefitness op de basisschool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Polefitness op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:36

Laatst bijgewerkt door Molfre op 18-06-14 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Re: Paaldansen op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:39

Het heeft toch een bepaalde nasmaak.
Al zou de bedoeling goed zijn.

Er zijn zoveel andere sporten.
Waarom dan dit kiezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:40

Ik vind het voor kinderen niet heel gepast, heeft toch een bepaalde lading. Het is een sensuele sport wat dat betreft en nee... Niet voor de basisschool

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:42

Ik vind polefitness net zo sensueel als turnen. Dus niks mis mee.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:42

Aan de ene kant vind ik het wel een leuke actie, een nieuwe niet zo bekende sport(wel bekend op een andere manier) op de markt brengen. Persoonlijk zie ik dit liever dan scholen die geen sportieve activiteiten ondernemen. Als het er dan uiteindelijk op aan komt, denk ik niet dat ik het (met name een dochter) mijn kind zou laten doen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:42

Ook als je nagaat dat het eigenlijk gewoon turnen is maar dan aan een verticale paal ipv een horizontale rekstok of evenwichtsbalk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:43

Sure_lee schreef:
Ik vind polefitness net zo sensueel als turnen. Dus niks mis mee.

De eerste die met turnen verleidelijk om de evenwichtsbalk loopt moet ik toch tegenkomen :=

Voor de middelbare school zou ik het wel geschikter vinden, leuke gymles voor de bovenbouw :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-06-14 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:44

Molfre schreef:
Ook als je nagaat dat het eigenlijk gewoon turnen is maar dan aan een verticale paal ipv een horizontale rekstok of evenwichtsbalk?

Dat klopt, maar het is voorname dat de meeste dit toch in combinatie zien met wat anders dan turnen. :+

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:45

Molfre schreef:

Het gaat om de associatie, paaldansen wordt vaker als 'intieme' (kan even geen ander wordt bedenken :+ ) sport gezien dan turnen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:45

Met polefitness loop je ook niet verleidelijk om de paal. Met paaldansen wel. Maar daar hebben we het hier niet over.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:46

Maar dat is het dus helemaal niet, het gaat dus meer om wat mensen ervan zouden kunnen vinden dan om het sportieve aspect voor een aantal mensen?
De enige reden dat polefitnessers weinig kleding dragen is omdat je enorm veel grip nodig hebt als je op je zij, ondersteboven zonder handen aan de paal hangt en daar zorgt je huid voor, dat heeft niks met sensualiteit te maken bijvoorbeeld.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:46

Mila11 schreef:
Molfre schreef:

Het gaat om de associatie, paaldansen wordt vaker als 'intieme' (kan even geen ander wordt bedenken :+ ) sport gezien dan turnen.

Maar het is dus geen dansen, het is turnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:48

Sure_lee schreef:
Met polefitness loop je ook niet verleidelijk om de paal. Met paaldansen wel. Maar daar hebben we het hier niet over.

Ik zie het anders, ik vind het een best sexy loopje zo om de paal heen namelijk in overgang naar een andere oefening en niets mis mee voor de ouderen, maar voor kinderen niet heel geschikt.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:48

Ik vind het prima kunnen hoor, het is nog steeds een sport. De ouders denken er blijkbaar iets anders, als ze nou is niet direct aan paaldansen zouden denken in een stripclub (en daarbij kan paaldansen ook mooi zijn om te zien, maar goed, het gaat hier over polefitness). Thumbs up voor de mensen die het doen omdat ze zulke krachten hebben in hun armen om zich omhoog te kunnen hijsen, ik zie het mezelf niet nadoen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:49

Je hebt wel je titel onhandig gekozen trouwens..
:=
je hebt het over polefitness maar noemt het paaldansen...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:49

Molfre schreef:
Maar dat is het dus helemaal niet, het gaat dus meer om wat mensen ervan zouden kunnen vinden dan om het sportieve aspect voor een aantal mensen?
De enige reden dat polefitnessers weinig kleding dragen is omdat je enorm veel grip nodig hebt als je op je zij, ondersteboven zonder handen aan de paal hangt en daar zorgt je huid voor, dat heeft niks met sensualiteit te maken bijvoorbeeld.

Dat weet ik, sommige mensen zullen ook misschien daarom de associatie maken, maar dat is niet de enige reden bij andere personen. Paaldansen wordt ook gewoon in een stripclub gedaan, mannen betalen ervoor om dat te zien (dat is hoe ik het heb geleerd) en daardoor maak ík voor mezelf toch meer die associatie met paaldansen dan met turnen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:50

Tijd voor een polefitnessles?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:57

Sure_lee schreef:
Je hebt wel je titel onhandig gekozen trouwens..
:=
je hebt het over polefitness maar noemt het paaldansen...

:+

Ik heb in het polefitness topic al voorgesteld een keer een meeting te doen, wie weet een open meeting maken voor de paal noobjes onder ons :+

Sure_lee

Re: Polefitness op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:00

Wist niet dat er een polefitness topic was... Mijn zus is polefitness instucteur. Dus als je nog een locatie zoekt. ..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:04

Ik zit zelf op Polefitness en het is zo erotisch als je het zelf maakt :P Het is echt een hele goede sport, omdat je bijna alle spieren traint en het ook erg goed is voor je zelfvertrouwen!

Jammer dat het zo wordt geassocieerd met Erotiek, want ik denk dat veel mensen daarom niet op deze leuke sport gaan...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:35

NM --> MWS

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:39

Hai, ik heb dit zelf een hele tijd gedaan en ik vind zelf dat ik het ook vrij aardig kan.
Ik vind het apart dat dit op een basisschool aangeboden zou worden. Met name als je
het op muziek doet word er toch verwacht dat men een bepaalde "flair" aan bewegingen geeft.
Deze "flair" lijkt mij nu niet echt geschikt voor kinderen.

Als ze dat weg zouden laten en er een soort van paalspeelfitness (want dat is het echt niet nu) van zouden maken,
bepaalde oefeningen en muziek weg zouden laten, prima..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:41

Molfre schreef:

Maar die verticale paal staat wel in alle stripclubs en daar zijn geen rekstokken :+
Ik vind het hetzelfde als jarretels met kousen enzo; het is gewoon ondergoed, maar een kind trek je zoiets niet aan.