Aan beide schouders vaker gehad, nu al weer een hele tijd last van. De beperking van het bewegen vind ik niet erg maar die pijn die opsteekt als ik wil gaan slapen pfffff. Ik probeer ook niet te zwaar te tillen en zo, wat doen jullie bij een slijmbeurs ontsteking naar de fysio of iets anders?
Niks. Rusten en wachten tot het minder wordt. Fysio hielp bij mij niets. Inspuiten trouwens ook niet. Het is bij mij altijd een zwakke plek gebleven trouwens.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 11:42
Spuit heeft 1 keer wel geholpen, maar de fysio gaat me nog veel meer pijn geven dus dat doe ik niet. langdurige kwestie altijd.
Inderdaad een langdurige kwestie. Ik heb het 2 keer gehad. Bij beide keren zeker 3 kwart jaar last van gehad. Proberen te ontlasten, maar dat is niet makkelijk. Spuit kreeg ik niet, volgens de huisarts werkt dat helaas bijna nooit goed en moet het vanzelf (met rust) genezen.
Ik loop nu zelf een maand met een slijmbeursontsteking in mijn heup. Inmiddels heb ik mijn eerste sessie bij mijn fysio gehad en naast rust kan ik op het moment niets anders doen.
Had van mijn huisarts 2,5 week geleden het advies gekregen maar ibuprofen te slikken en verder mocht ik alles nog wel van haar. Dat heeft het uiteindelijk alleen maar erger gemaakt vrees ik....
In de acute, meest pijnlijke fase kun je het prima af zonder fysiotherapie. Maar als je het vaker hebt, moet je toch eens gaan nadenken over de reden waarom het steeds ontstaat. Misschien ligt het aan je houding, waarbij de fysio of ceasartherapeut je goed kan helpen.
BWendyB
Geplaatst: 18-06-14 19:09
Mijn moeder heeft het ook vaak en heeft nu een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken.. Misschien een tip?
Ik heb het pas geleden aan beide kanten tegelijk met peesontstekingen gehad. Wat bij mij licht hielp was diclofenac en ABSOLUTE rust, als de fysio eraan kwam werd het alleen maar erger. Ik heb, toen het aan 1 kant was, een tijdje met mijn arm in een sling gelopen om mezelf te dwingen rust te houden, en dat hielp ook.
Ik heb diclofenac gekregen hiervoor maar merk dat als ik teveel doe erg last krijg. Dokter wil een spuit zetten maar ik ben er geen voorstander van. Een oud-collega heeft het ook heel erg maar bij haar is er kalkafzetting op haar pezen en dat wordt schoongemaakt in het ziekenhuis.
Het blijft toch verrekte irritant, ik vind juist de beperking van beweging het ergst. Ik merk dat ik me steeds in rare houdingen forceer om te voorkomen dat het pijn doet. Bij mij komt het regelmatig terug, bij mij werkt rust houden het beste (maar wanneer neem je daar nou tijd voor?)..
Een tante van mij heeft drie keer een spuit gehad, waarvan die twee keer verkeerd is gezet (en dat is dus weggegooid geld geweest). Ik heb inderdaad ook diclofenac gekregen, maar ik gebruik het vrijwel nooit.
genja
Geplaatst: 18-06-14 19:44
Praat me er niet van een advies neem rust en slik ontstekingsremmers. Loop er zelf al meer als 8 jaar mee eerst was het een spuit erin en dan weer hele periode geen last nu meer als een jaar heel veel last vorig jaar diverse spuiten gehad geen effect. Uiteindelijk afgelopen januari eraan geopereerd slijnbeurs verwijdert na een moeizaam herstel (is bekend bij schouder operatie) ging het eindelijk beter. En opeens weer heel veel last gister echo gehad en op de plek van de verwijderde slijnbeurs heeft zich al weer een nieuwe gevormd en daar zit alweer een kleine ontsteking en nu aan achterzijde ook een ontsteking dus maar weer een spuit erin....opereren laat ik niet zomaar nogmaals doen moet orthopeet wel met heel goed verhaal komen.
Dus probeer echt rust te nemen de juiste pijnstillers te slikken en een goede fysio die verstand heeft van schouders kan ook mee helpen.
Groetjes genja
chanicha
Geplaatst: 18-06-14 19:46
Ik ook niet hoor, ben niet zo'n slikker en die spuiten doe ik niet. Merk wel dat ik, als ik op de bank zit, steeds mijn arm moet verleggen omdat het pijn doet. Merk ook dat als ik een rustige dag heb ik ook minder last heb maar kan slechts weken niks doen
Ik heb het twee keer vrij kort op elkaar gehad, belachelijk veel pijn gehad, maar ging wel telkens over met rust, onstekingsremmers en spierontspanners (acute pijn na 1 week, gewone pijn na 2/3 weken weg). Daarna uiteindelijk begonnen met vrij zware krachttraining, waardoor ik nu echt heel sterke schouders heb (en als ik nog eens bij de dokter/fysio kom, er altijd zeer gefascineerd naar mijn schouders gekeken wordt, omdat ze meestal bij vrouwen een paar zwakke schoudertjes verwachten). Sinds die trainingen ook geen enkele keer last meer gehad van slijmbeursonstekingen....
Kentaro
Geplaatst: 19-06-14 07:31
Bij schouderklachten is het belangrijk om ondanks de pijn de arm en schouder wel te blijven bewegen. Bij niet bewegen, kan de arm en schouder stijf worden, wat het herstel verlengt. Belast de schouder echter niet te zwaar en probeer de meest uitlokkende beweging te vermijden. Probeer ook repeterende (herhaalde) bewegingen te vermijden Je kunt ontstekingsremmer laten voorschrijven. De pijnklachten kunnen daar een heel stuk minder van worden. Let wel: het weefsel is daarmee niet genezen, dus ook al is de pijn een heel stuk geminderd of misschien zelfs weg; er moet nog steeds rekening mee worden gehouden met de activiteiten die gedaan en uitgevoerd worden. Gevaar van deze medicatie is dat het weefsel teveel belast wordt omdat er geen of weinig toename van pijn wordt gevoeld! En ik heb erg goede ervaring met bowen therapie!!
kwita
Geplaatst: 19-06-14 07:33
idd het blijft nzwake plek ik ben naar n giripractor geweest en die heeft flink geduwd en getrokken en tja het heeft geholpen, maar het blijft n zwakkeplek!
sita12
Geplaatst: 19-06-14 07:36
pff ook hier weer last van slijmbeurs ontstekking. nu dus aan de ontstekings remmers en "rust" maarja hoe doe je rust als je een kantoorbaan hebt en rechts handig bent. paarden te rijden hebt. altijd 3 a 4 dagen sport en in weekend in restaurant werkt. hmmmm moeilijk, nu al wat minder aan sporten en rijden. maarja werk zal toch door moeten gaan.
jesito
Geplaatst: 29-06-14 08:14
Ik heb mijn slijmbeurs van de schouder laatst flink ontstoken gehad en ik ben geen piepert maar potverdorie zeg..... Dat deed echt gruwelijk veel pijn, net alsof mijn arm 100 kg woog en ik kon er niks meer mee. Ik kreeg niet eens mijn kleren aan. Het sluimerde al wel een dag of twee maar was meer een vervelend gevoel, tot op een morgen ik wakker werd met die vreselijk pijn. Normaal kijk ik het altijd wel effe aan maar heb meteen de HA gebeld, ik moest meteen starten met ibuprofen en paracetamol samen te pakken. Het haalde voor een uur het scherpe randje eraf en later die middag zat ik al aan mijn max. Weer HA gebeld en kon meteen komen, mensen hadden al gezegd dat ik dan waarschijnlijk een spuit in de schouder zou krijgen en dat die heel pijnlijk is. En ik kreeg idd een spuit en ondanks dat ik geen bangerd ben voor spuiten kneep ik m wel. Maar t stelde niks voor, liever 200 x die spuit dan die pijn. Na de spuit leek het eerst erger te worden en de arm mocht absoluut niet volledig rusten van de dokter. Na de nacht leek het iets beter en gaande weg de dag verbeterde het steeds meer. Het is hiermee helemaal weg gegaan de pijn en weg gebleven, alleen ik merk wel dat het gevoelig blijft. Als ik iets teveel doe begint het weer te sluimeren en moet ik met die schouder rustiger aan doen en start ik meteen met iboprufen. Hiermee voorkom ik dan erger. Volgens de dokter was het flink ontstoken en dan kan het een zwakke plek blijven.