hoe ontspannen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

hoe ontspannen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 19:08

soms vraag ik me altijd of hoe andere mensen zich nou ontspannen. Ik zie veel mensen die de rustheid zelfe zijn en toch heel druk zijn en weer andersom.

wat is nou een goede manier om te ontspannen?

zelf merk ik de nodige stress van school + de dierenopvang en mijn eigen paarden. zoals deze weken ben ik ook bezig met het organiseren van een benefiet concert voor mijn opvang en helaas slaat stress snel op mijn spieren ivm fibromyalgie

wat ik doe om te ontspannen is 1 x in de week balfolken ( soort stijldansen) 1 x in de week baantjes zwemmen en daarna lekker in bubbelbad, paardrijden en gewoon lekker rusten op de bank
en voor ik ga slapen doe ik een mind en body oefening die ik mee kreeg van de fysio therapie.

opzich moet ik zeggen dat voor het gene wat ik allemaal doe de laatste tijd steeds meer stressvrij ben en minder last heb van me spieren.

helaas zijn er ook dagen dat ik gewoon even geen tijd heb om te relaxen, dit gaat dan misschien om 1 dag in de week omdat ik dan gewoon geen tijd heb, heeft iemand misschien een tip voor een manier om eventjes te ontspannen zonder dat het veel tijd kost ?

en ja wat doen jullie ter ontspanning en ervaren jullie veel stress? hoe ga je er mee om etc.

AnnemiekvM

Re: hoe ontspannen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:10

Buiten paardrijden of met de hond wandelen doe ik geen bijzondere dingen. Maar haal er wel mijn ontspanning uit.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:16

Ik heb best wel wat stress. Ik geef les in het buitengewoon onderwijs (leerlingen met autisme, ASS en gedragsstoornissen) en daar komt heel wat bij kijken. Daarnaast heb ik nog een eigen zaak (vertalingen, copywriting, proofreading), geef ik heel veel paardrijles en bijles, doe ik de administratie van de zaak van mijn vriend én overweeg ik serieus om volgend jaar terug te gaan studeren. Ow ja, ik heb ook nog een huis te onderhouden en een halve zoo (paarden, hond, katten, papegaai, koi, kanaries). Stress? Ja, de factoren zijn er absoluut en soms heb ik wel eens een stressaanval, maar over het algemeen gaat het redelijk goed met me.

Hoe komt dat? Omdat ik mezelf verplicht om tijd te maken voor mezelf. Ik sport graag en veel, en daarin vind ik mijn uitlaatklep. Naast paardrijden doe ik aan hardlopen, fitness, boksen en zwemmen, en dat kan mij echt ontspannen. Als ik het even moeilijk heb, doe ik mijn hardloopschoenen aan en ga een eindje rennen. Niets beter als dat. Ook met de hond wandelen wil weleens helpen. Paardrijden is voor mij minder, omdat ik nogal competitief ben ingesteld en dus altijd wil trainen. Zelfs op buitenrit zit ik te sleutelen aan mijn houding, aan het been zetten, ... Dus dat is voor mij minder.

Tijd voor jezelf maken dus... Denk ik :-)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:18

sporten en dieren zijn bewezen de nummer 1 om te ontspannen (/ tegen depressie). Dus voor mij geld paardrijden hier helemaal :)
Heb enorm veel stress, zeker nu, ik heb nu de laatste 5 toetsen van het jaar en ze tellen allemaal vrij zwaar

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:19

Paardrijden! :j Lekker hoofd leeg, kom ik helemaal tot rust..