soms vraag ik me altijd of hoe andere mensen zich nou ontspannen. Ik zie veel mensen die de rustheid zelfe zijn en toch heel druk zijn en weer andersom.
wat is nou een goede manier om te ontspannen?
zelf merk ik de nodige stress van school + de dierenopvang en mijn eigen paarden. zoals deze weken ben ik ook bezig met het organiseren van een benefiet concert voor mijn opvang en helaas slaat stress snel op mijn spieren ivm fibromyalgie
wat ik doe om te ontspannen is 1 x in de week balfolken ( soort stijldansen) 1 x in de week baantjes zwemmen en daarna lekker in bubbelbad, paardrijden en gewoon lekker rusten op de bank
en voor ik ga slapen doe ik een mind en body oefening die ik mee kreeg van de fysio therapie.
opzich moet ik zeggen dat voor het gene wat ik allemaal doe de laatste tijd steeds meer stressvrij ben en minder last heb van me spieren.
helaas zijn er ook dagen dat ik gewoon even geen tijd heb om te relaxen, dit gaat dan misschien om 1 dag in de week omdat ik dan gewoon geen tijd heb, heeft iemand misschien een tip voor een manier om eventjes te ontspannen zonder dat het veel tijd kost ?
en ja wat doen jullie ter ontspanning en ervaren jullie veel stress? hoe ga je er mee om etc.