Pijn tussen hals en schouder.. Hopeloos!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jettiiy

Pijn tussen hals en schouder.. Hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 16:37

Hallo allemaal,

Al een jaar of 8 loop ik met pijnklachten. Ik weet niet hoe dit is begonnen maar denk zelf na een val..
De pijnlijke plek zit tussen mijn hals en schouder, ik kan het hele precies aanwijzen maa rniemand weet wat het is. De een zegt monnikskapspier de ander trapezius. Op deze plek zit een soort harde zwelling die vaak warm is. Het voelt als een grote knoop, of beknelling van iets. Ik heb al van alles gedaan om er vanaf te komen, denk aan fysiotherapie, manueel therapie, chiropractie, accupunctuur etc. Niemand kon mij vertellen wat het was. Wel zeiden ze dat het beter was om te stoppen met paardrijden en na jaren van pijn heb ik dit gedaan en mijn paarden verkocht..
Echter lijkt het wel steeds erger te worden.. De pijn straalt uit naar mijn nek, hoofd, maar ook naar mijn arm (dit is sinds enkele maanden) wat een doof en verkrampt gevoel geeft. Soms heb ik zulke hevige hoofdpijn dat ik moet spugen.
Ik heb verschillende huisartsen gehad waar ik me niet echt serieus genomen voelde. Pas heb ik voor de tweede keer foto's laten maken op verwijzing van de huisarts, en zijn er echo's gemaakt van het trapezium. Hier is niets uitgekomen.
Volgende week moet ik weer naar de huisarts om hopelijk verder te kijken..
Ik hoop dat er iemand is die dit herkent of een ervaring, tip of advies heeft, er is op internet weinig over te vinden...

Anomien

Re: Pijn tussen hals en schouder.. Hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:48

Ben je ooit betrokken geweest bij een aanrijding? Wat voor werk doe jij? En op wat voor dagen is de pijn het ergst..avond/dag weekend of door de week. Hoe lig jij te slapen?

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 17:37

Nee ik heb nooit een aanrijding gehad... Ik werk in de zorg als begeleidster , ik had een nieuwe (vaste) baan in april maar dat was meer verzorgend en daar heb ik een dikke ontsteking gekregen.. Sindsdien heb ik meer last.. Ik weet soms niet meer wat pijnvrij is, het meeste last 's avonds vooral als ik lichamelijk veel heb gedaan maar ook zonder dat. En ik slaap gewoon op mijn rug:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:40

Hoe zit het met je houding? Ik heb er namelijk ook al jaren last van , heeft te maken met de aandoening die ik heb, maar als ik er op let kunnen mijn schouders nog een heel eind zakken wanneer ik zit. Mijn dokter zei eens dat ik er net zo bijzit of ik ieder moment een knal voor mijn hoofd verwachcht.

Edit, zit weleens aan acupunctuur te denken, baat het niet dan schaadt het zeker niet.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:53

Heb juist hetzelfde als jij. Bij mij komt het door een val van een paard zes jaar geleden, 2 wervels zitten bij mij net verkeerd. Een onderaan in mijn rug een een bovenaan bij mijn schouders. Ik krijg pijn als ik mijn arm gebruik of als ik mijn nek draai, tot nu toe heb ik er ook nog niks op gevonden. Maar kijk eens naar een nieuw bed of matras dat kan al een beetje helpen, en je houding aanpassen. Schouders meer achter uit trekken en doen alsof je hoofd vasthangt aan een draad die je omhoog trekt helpt ook een beetje bij mij. Misschien dat je bepaalde oefening kunt doen met een fitniscoach die je spieren in je rug versterkt ? haha als je een middeltje vindt laat mij het dan ook weten wil ook al 6 jaar pijnvrij zijn :+

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:02

Houding is inderdaad een goeie! Maar dat is heel lastig met die pijn ga je ook een soort van verkrampen... Probeer er wel op te letten maar soms.... Grrr

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:07

Ik weet het, heb regelmatig zulke erge krampen vanuit de schouder naar mijn arm dat ik er van moet spugen. Probeer het anders eerst onder de douche. Ik heb hiervoor ook bij het Revalidatiecentrum de Hoogstraat gelopen maar zelfs daar is het niet gelukt. Er is hier een Chinees medisch centrum in de buurt en ik zit er toch over te denken om er een heen te gaan.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:32

Zal me weer eens extra op mn houding richten.. Toch 'fijn' om te lezen dat meer mensen hier last van hebben! Via google kom je alleen op bodybuilders