Calendulan en bio-oil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Calendulan en bio-oil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 07:52

Door een schaafwond (+/- een maand geleden) heb ik in de buurt van mijn sleutelbeen een litteken. In september ga ik trouwen en dat litteken zit precies op een opvallende plek (ik heb een strapless jurk), dus ik baal er behoorlijk van. Ben al flink aan het smeren geweest met calendulan, zonder echt veel resultaat. Ik heb begrepen dat bio-oil ook helpt littekens te verminderen. Wat zijn jullie ervaringen met bio-oil en calendulan, welke helpt beter om littekens te verminderen? Alvast bedankt voor de tips.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:58

Mijn moeder kreeg de tip van bio-oil na haar borstamputatie en die wond ziet er mooi uit, wel zichtbaar, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een schaafwond. Een vriendin van mij heeft het ook gebruikt na haar nekhernia operatie en daar is het litteken ook heel mooi van genezen en niet heel duidelijk zichtbaar. Hier dus alleen ervaringen met bio-oil bij operaties.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:04

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 08:05

Bedankt voor jullie reacties! @ Gr_roos: Zijn inderdaad wat ander soort wonden dan een schaafwond, maar goed om te horen dat de bio-oil goed effect heeft. Normaal maak ik me niet zo druk om een litteken (heb er genoeg op mijn benen zitten). Maar voor de bruiloft zou ik ik het toch jammer vinden als deze plek zo in het oog springt. @ Jet: de biodermal creme zal ik onthouden!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:09

Calendulan heeft bij mij toendertijd wel geholpen, drie keer per dag inmasseren.
Maar is wel een halfjaar tot een jaar overheen gegaan.

Je zou ook Aloë Vera van Forever kunnen proberen, dat heeft bij mijn man (die zich overal aan stoot) érg goed geholpen, snel ook! In Groningen ken ik iemand die deze producten kan leveren. Zal ik je haar gegevens PB-en?
Kost 18 euro.

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:11

Gefeliciteerd met je aankomende huwelijk!
Ik heb geen ervaring met Bio-oil en Calendulan alleen bij mijn hond en paard.
Maar ik ben van de winter, begonnen met Biodermal Litteken creme, ook vanwege een huwelijk :D
En ze zijn mooi weggetrokken. Oppervlakkige littekens kan ik niet meer terug vinden en zelf het litteken van mijn brandwond is flink geslonken.
Alvast een mooie dag toegewenst.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:12

Calandulan heeft voor mij het beste geholpen. Ik ben in mijn gezicht gebeten door een hond. Mijn lip hing er voor een klein stukje nog aan. Heb 2x plastisch chirurgie moeten doen en nu zie je er bijna helemaal niets meer van. Mensen moeten echt bijna bovenop me staan om het te zien whahaha.

Noppes

Re: Calendulan en bio-oil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 08:35

Bedankt voor de felicitatie luckyboy! De bruiloft is 5 september, dus al vrij snel. Hoop dat het litteken voor dit tijd in ieder geval een stuk minder is geworden. Misschien dat ik dan toch ook nog de littekencreme van Biodermal aanschaf.

@Puchje. Bedankt voor je aanbod. Ik probeer het eerst nog even met de middelen die ik voorhanden handen heb. Mocht dat niet werken, dan weet ik je te vinden ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:46

ik heb voor mijn litteken een crème van luch. 2 maanden na de operatie mee begonnen en nu i het al mooi roze ipv rood.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:23

Is er niet iets wat het op die dag kan camoufleren? Met goede make up?
Voor het geval dat het niet voldoende werkt.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:58

AnnemiekvM schreef:
Is er niet iets wat het op die dag kan camoufleren? Met goede make up?
Voor het geval dat het niet voldoende werkt.

Ja, dat moet vast lukken met foundation o.i.d. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als dat niet nodig is.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:34

Ik heb zelf meerdere littekens Door zeer domme acties van mijzelf. Sindsdien heb ik een potje slakkengel in de badkamer staan. Vele littekens van zowel hechtingen als schaafplekken en brandwonden zijn er echt enorm van opgeknapt.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:39

En om het nog 'lastiger' te maken, ik heb goeie ervaringen met Dermatix. Nu, een goed half jaar geleden na een lelijke wond boven mijn lip, is het litteken mooi dezelfde kleur als de rest van mijn gezicht. Alleen de structuur van de huid, dus het meer glimmende, weet ik niet of dat ooit nog weg zal trekken. Kreeg laatst de complimenten van de dokter-assistente die het er nu erg mooi uit vond zien.

Alvast veel plezier met de voorbereidingen enne, proficiat!!

*edit* ik heb wel het idee doordat je twee keer per dag moet aanbrengen (lees inmasseren :+ ), dit een positieve uitwerking op het litteken heeft (en dan niet aaien :o maar goed masseren). Mijn litteken is een heel stuk geslonken en minder 'dik'.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:30

Ik heb hier hele goede ervaringen met bio-oil.
Ik heb het wel een paar maanden (!) elke dag moeten insmeren maar het litteken is zo goed als zeg, als je het niet weet zie je het niets eens meer, terwijl het een heel zichtbaar litteken in mijn gezicht was.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:18

geef het nog even de tijd, september duurt nog wel even.

Hier erg goede ervaringen met calendulan (wel liet ik er altijd een pleister op) met een dikke laag creme,zodat er geen korstvorming optrad. (al ben jij natuurlijk dat stadium al voorbij).