Hockey

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mila11

Hockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:34

Beste bokkers,

Ik wilde al een tijdje op een sport, maar ik had geen idee wat ik wilde doen. Toen kwam ik op het idee om hockey te proberen. Ik heb net een mail gestuurd naar een hockeyvereniging in mijn dorp voor een keer proef trainen. Maar, ik heb nog nooit hockey gespeeld :+ Zijn er hier bokkers die wel op hockey zitten en mij een paar tips kunnen geven voor het proef trainen?

Nienketje17

Re: Hockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:42

Wat leuk dat je wil gaan hockeyen. Ik ben zelf pas op latere leeftijd gaan hockeyen (op mn 20e). En ik heb het ook geleerd.

Wat ik merkte is dat als je inzet toont, je heel veel kunt leren. Ook is het misschien een idee op eens wat wedstrijden van anderen te bekijken. Nu in de zomerstop zal dat lastig zijn, kijk dan evt op internet. Daar leer je erg veel van.

Hoe zit het verder met je conditie? Als je al een beetje een goede conditie hebt dan heb je daar ook al een voordeel mee. Want je zult ook veel moeten rennen. Succes ermee!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:39

Nienketje17 schreef:
Wat leuk dat je wil gaan hockeyen. Ik ben zelf pas op latere leeftijd gaan hockeyen (op mn 20e). En ik heb het ook geleerd.

Wat ik merkte is dat als je inzet toont, je heel veel kunt leren. Ook is het misschien een idee op eens wat wedstrijden van anderen te bekijken. Nu in de zomerstop zal dat lastig zijn, kijk dan evt op internet. Daar leer je erg veel van.

Hoe zit het verder met je conditie? Als je al een beetje een goede conditie hebt dan heb je daar ook al een voordeel mee. Want je zult ook veel moeten rennen. Succes ermee!

En? Is het een sport die blijfend leuk is, of is het na een tijde al weer saai?

Tja... Mijn conditie, nee dat zit er niet echt in. Ik kan opzich wel kleine stukken lang volhouden maar langere afstanden daar heb ik toch wel wat meer moeite mee :(

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:29

Tja ik ben uiteindelijk wel gestopt. Omdat mn team minder serieus was dan ik. En ik het paardrijden en hockey niet goes kon combineren. Mijn hart ligt toch meer bij paardrijden. Maar ik vind het nog steeds een leuke sport om naar te kijken.

Je moet meestal snelle sprintjes trekken en dan heb je weer even rust. Al is dat afhankelijk van je positie op het veld. Op het middenveld loop je best veel bijvoorbeeld.

Duijfje

Re: Hockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:27

Ik zit al jaren op hockey.
Eerst in combinatie met tennis, maar toen de paarden in zicht kwamen moest ik kiezen. Toen heb in tennis laten vallen doordat ik tijdens de trainingen de grond in werd geboord terwijl ik best kan tennissen.

Maar goed hockey:
Het is een teamsport. Ik heb geen top conditie maar wel de drive om het een hele wedstrijd uit te houden. Te willen vechten voor die bal in plaats van te gillen als hij überhaupt in de buurt komt. ( ja die meisjes zijn er ook!)
Je moet gewoon zorgen dat je een leuk team hebt, bij de trainingen komen opdagen en lol trappen.
Ik zelf sta al mijn hele leven laatste vrouw. (Diegene voor de keeper) die persoon heeft geen mannetje om te dekken en is dus vrij om het veld over te rennen. Ook kan je heel goed het spel overzien.
Buiten dat als je wel fanatiek bent je best wel vaak een bal ontmoet op pijnlijke plekken is het een erg leuk spel. (Altijd een bitje in!!!!!)
Je zal helaas ook tegenstanders krijgen die niet tegen hun verlies kunnen. Of met dingen gaan schelden omdat ze de bal niet kunnen aannemen. ( ik zeg er meestal wat van) maar meestal is het heel vriendschappelijk en ga je met je team nog wat drinken en kom je elkaar wel is tegen in de stad.

(Soms trainen de mannen tegelijk, ook heel leuk)

Overigens een tip: begin met kleine rondjes hardlopen. Dat helpt heel erg haha.

Uhm goede schoenen, stick, bitje, scheenbeschermers aanschaffen.