Altijd moe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 16:27

De laatste jaren ben ik heel vaak, soms dagenlang moe. Enigste wat ik dan nog kan doen op een dag is een paar uurtjes met het huishouden bezig en even fietsen. Meestal ben ik na een uur fietsen ook erg uitgeput. Vooral 's ochtends en 's middags heb ik er veel last van, 's avonds wat minder. Voel me meestal slap en heb weinig energie. Ben er al mee naar de huisarts geweest, bloedonderzoek laten doen, maar daar kwam niets uit. Bloed was goed. Het is allemaal begonnen in 2012, was toen in de zomer een paar keer achter elkaar ziek, maar de ha zei dat het gewoon een griepje was.
Dit jaar moest ik voor een operatie onderzocht worden, daar zeiden ze dat ze iets hoorden bij mij hart, maar was verder onschuldig zeiden ze... Soms heb ik last van steken bij mijn borst, maar daar heb ik gelukkig steeds minder last van. Ik vertrouw het niet helemaal, mijn vader heeft op zijn 47e een hartoperatie gehad en hartkwalen zitten erg in de familie.
Ik vind het vooral erg vervelend, ik wil weten wat ik heb en wil graag net als iedereen gewoon werken, een actief leven.

maiateck

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:29

Kan het geen depressie zijn? Daar kan je ook echt heel moe van worden en dat is niet een moeheid waar je je makkelijk overheen zet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:30

Heb je die zomer geen pfeiffer gehad wat nu nog steeds sluimert?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 16:40

Pfeiffer dat dacht ik misschien ook, mijn bloed is toen niet onderzocht in 2012, zou dus kunnen.

Depressie heb ik weinig last van, soms als het even geen mooi weer is. Maar ik maak me wel erg druk over veel dingen, heb ooit eens een test gedaan waar uit kwam dat ik dwangmatige trekken heb. Ik ben erg perfectionistisch vind ik zelf en denk veel na over dingen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:48

Hoe is je leefpatroon, maak je genoeg slaapuren per nacht?
En hoe zit het met je eetpatroon? Veel suikers en dergelijke, of eet je juist gezond en gevarieerd?

Daar kun je ook erg moe van worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:50

Heb je ook bij je HA aangegeven dat er hartkwalen in de familie zitten?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:06

Slaap ongeveer 8 tot 10 uren per dag. Als ik om 1 uur in slaap val en 9 uur wakker word, voel ik me vaak nog hartstikke moe.

Eet per dag 4 boterhammen (volkoren, waldkorn of speld, soms wit) een knacker en een beschuit. Alleen als ik heel vroeg moet, eet ik nog een extra boterham of cruesli met melk. 's Middags een paar snoepjes of chocolaatjes en een koekje. Als avondeten meestal aardappels met groenten en rundvlees.
do-za eten met pasta, mie, rijst of wraps. Vet eten zoals patat, snacks en chips eet ik nooit.
's Avonds nog wat chocola en 1 of 2 koekjes en fruit. Over de hele dag drink ik meestal 2 koppen thee, yoghurtdrink, water en aanmaaklimonade.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:10

Bizzybijtje schreef:
Heb je ook bij je HA aangegeven dat er hartkwalen in de familie zitten?

Nee, ik ben 21, meestal hoor je dat oudere mensen daar last van hebben. Ik denk het niet, maar het zou kunnen. Toen ik nog wat jonger was had ik er soms lang last van die steken, kon dan niet heel diep ademen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:26

Ah. Daar gaat een bel rinkelen haha. Heb je nog steeds dat je af en toe voor je gevoel niet diep genoeg in kunt ademen (omdat je dan eventueel steken krijgt)?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 19:32

Heel af en toe heb ik dat, maar dan even een paar seconden en is het weer over. Dan ga ik rechtopstaan en rek me uit.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:00

Het lijkt me verstandig als je helemaal goed nagekeken wordt.
Op jouw leeftijd zou je gewoon lekker je gang moeten kunnen gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:02

Vast een stomme vraag ... Slik je toevallig de pil?
Ik ben maandenlang ziek geweest, futloos, soort van depressief, kon helemaal niets,
niet eens naar mijn paard fietsen, niets.

Door één stom rot pilletje.

En laat je idd even goed nakijken. Hart filmpje kan nooit geen kwaad.

Ik word morgen 21, en ben nu 1,5 maand eindelijk weer normaal op de rails ..
ik doe weer wat ik hoor te doen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:08

Ik zou me niet teveel focussen op hartklachten. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt omdat je vader een hartoperatie heeft gehad, maar krijg na het lezen van je berichten het gevoel dat je het juist daar zoekt. Terwijl het aan heel veel andere dingen kan liggen...

Heb je wel een vast ritme op een dag? Weet niet of je naar school gaat, of werkt, maar door niets doen kun je ook energie verliezen.
Ik zou proberen een vaste ritme te zoeken, dus op tijd op staan, op tijd naar bed, en tussen door wat dingen doen die je leuk vind. Niet gaan "hangen", daar word je juist lusteloos van.
Misschien een sport/hobby zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:52

Ik zou ook eens zoeken op chronische hyperventilatie :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:42

xDenies schreef:
Vast een stomme vraag ... Slik je toevallig de pil?
Ik ben maandenlang ziek geweest, futloos, soort van depressief, kon helemaal niets,
niet eens naar mijn paard fietsen, niets.

Door één stom rot pilletje.

En laat je idd even goed nakijken. Hart filmpje kan nooit geen kwaad.

Ik word morgen 21, en ben nu 1,5 maand eindelijk weer normaal op de rails ..
ik doe weer wat ik hoor te doen.

Ja, ik slik die sinds maart, maar had er al eerder last van, sinds 2012 ongeveer

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:03

Maar dat hoeft overigens niet exact dezelfde reden te zijn :) Houd t gewoon in je achterhoofd :D