Blindedarmontsteking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Blindedarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 22:57

Hoi Bokkers,

Ik denk dus dat ik last heb van een blindedarmontsteking..
Ben vanochtend naar de huisarts gegaan omdat ik sinds dinsdag onwijze buikpijn had, echt hele erge steken en was aan de diarree (had dit 2 weken daarvoor ook al) dus een buikgriepje wat ik in eerste instantie dacht leek mij niet meer reëel. Kreeg daarbij donderdag ook koorts en was misselijk, had totaal geen fut en geen trek in eten ook.
Vandaag was de koorts weer weg, maar ben toch naar de huisarts gegaan vanwege de pijn in mijn buik. Ze heeft gevoeld en ik heb in een potje moeten plassen. Er waren ontstekingscellen te zien en bacteriën, bij het drukken op mijn buik deed het meer onder mijn navel zeer dan rechts onder. Waardoor het ze eerder aan een blaasontsteking dacht. Ik heb geen pijn met plassen, maar dat schijnt niet altijd te hoeven. Dus antibiotica gekregen tegen blaasontsteking.

Toen eenmaal sochtends weer thuis werd de pijn toch wel meer zeker als ik geen pijnstiller innam. Merkte ook dat ik last had op de terugweg op de scooter, toen reed ik vooral over een hobbelige weg en dat deed me zeer!
Rond etenstijd zijn we nog even naar de huisartsenpost gelopen omdat ik toch wel alle symptomen had of had gehad van een blindedarmontsteking. Koorts (ook al is die nu weer weg), diarree, pijn in de buik, misselijk, reisziekte, geen eetlust, hoesten of lachen doet zeer..
Bij de hap zeiden ze dat het ook idd als een blaasontsteking klonk, omdat het erg op mekaar lijkt qua symptomen. Dus nu moet ik het tot morgen eind vd middag aankijken en als ik dan met de antibiotica geen verschil heb gemerkt, want dat zou dan wel moeten gebeuren, even bellen.
Wat denken jullie? Of heeft iemand ervaring met zoiets? :) op internet lees je hele verschillende verhalen..

chanicha

Re: Blindedarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:00

Als je twijfelt teruggaan naar de HAP, een geperforeerde blindedarm is veel erger.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:01

Ik zou ook even terug gaan naar de HAP... Zou dit niet vertrouwen :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:04

Volgens mij is het zo dat als je een blindendarm ontsteking hebt, en je op de plek van je blindedarm drukt en weer loslaat het met het loslaten gigantisch pijn moet doen.
Maar voor echte duidelijkheid zou ik ook weer terug gaan.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 23:08

De pijn is bij mij juist andersom, de druk uitoefenen doet meer zeer dan het loslaten voor mijn gevoel.
Ik ben nu alleen thuis dus ga morgen zeker weten terug als ik nog last heb

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:20

Ik geloof dat een blindedarmontsteking niet zo lang aan kan slepen. Ik heb altijd gehoord dat ze daar erg snel bij moeten zijn of het kan te laat zijn. Dan kan het niet dat je daar al zo lang mee loopt. Pin me er niet op vast, ik ben geen dokter, maar dat is in ieder geval wat ik ervan weet.
Edit: Nou, sterven doe je er blijkbaar niet zo snel van maar toch wel handig om er snel bij te zijn blijkbaar, als het acuut is. Er bestaat ook iets als chronische blindedarmontsteking las ik. Mijn excuses voor de foute informatie.

Je verhaal klinkt wel herkenbaar. Ik ben toevallig gisteren ziek geworden met gelijkaardige klachten. Ernstige diarree, weinig eetlust en gedurende de nacht enorme steken in mijn buik (heb heel de nacht niet geslapen). Koorts niet echt, wel heel veel rillen, maar ik denk dat koorts gerust een symptoom zou kunnen zijn. Door die steken vermoedde ik zelf ook ergens dat ik een blindedarmontsteking had. Wat kon het anders zijn? Ik ben uiteindelijk ook vanochtend naar de huisarts geweest en ik bleek een bacteriële infectie te hebben op mijn darmen en heb hiervoor dus antibiotica gekregen, vrij sterk spul volgens mij, en een middel dat je darmflora stimuleert. Die antibiotica valt namelijk alle bacteriën aan, ook de goede. Volgen mijn huisarts kreeg ik dit van eten dat of niet 100% goed meer was, of dat te lang uit de koelkast staat bv. Met het warme weer van de laatste dagen, hier in België dan toch, is er een grote kans dat ik dus iets verkeerd heb gegeten dat dus wat fout uitgepakt heeft. Het gaat nu met de antibiotica al iets beter gelukkig.

Misschien eens vragen of dit een optie zou kunnen zijn?
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 13-06-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:25

Heb een paar keer mensen met een blinde darm ontsteking meegemaakt, en die konden amper lopen van de pijn in hun buik, en de pijn bouwde ook heel snel op! Mijn ervaring bij mijn eigen huisarts is dar ze er geen risico's mee nemen.. Ik heb ook een keer hele erge buikpijn gehad, echt ondraaglijk, en toen dachten ze ook meteen aan een blinde darm ontsteking en zat ik binnen een uur in het ziekenhuis, het bleek uiteindelijk iets anders.. Maar ze handelden heel acuut!

Als je het zelf niet vertrouwd zou ik zeker terug gaan.. Liever 1x teveel..

In ieder geval beterschap en sterkte gewenst :) ik hoop voor je dat het gewoon een griep is die snel overgaat!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:26

laraxXxemma schreef:
Volgens mij is het zo dat als je een blindendarm ontsteking hebt, en je op de plek van je blindedarm drukt en weer loslaat het met het loslaten gigantisch pijn moet doen.

Hoeft niet. Ik liep met een blindedarmontsteking en loslaatdruk was echt niet pijnlijker dan de druk erop. Ehmm nog erger ik liep zelfs gewoon thuis nog werk te doen, we waren aan het hooien :D En de dag dat ik naar de HA ben geweest, mocht ik me smiddags in het ziekenhuis gaan melden en ben gelijk diezelfde avond nog geopereerd. Ik had dus nog niet eens de hoeveelheid klachten die de TS had, en toch was die van mij wel behoorlijk ontstoken en waren ze er net op tijd bij.

Vraag als de pijn er morgen nog steeds is even om een echo. Daarop schijnen ze meer te kunnen zien. Mijn HA heeft toen die echo gemaakt, en vertrouwde het niet.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 23:29

Thanks voor het meedenken iedereen!

Ik lees overal dat de pijnklachten erg variëren, de ene loopt krom van de pijn en de ander is zoals hierboven nog aan het werk. Bij mij gaat het het ene moment wel en het andere moment niet, beetje afwisselend qua heftigheid.

Ga morgen toch nog maar eens langs, idd liever 1x teveel dan te weinig. :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:30

rina schreef:
laraxXxemma schreef:

Hoeft niet. Ik liep met een blindedarmontsteking en loslaatdruk was echt niet pijnlijker dan de druk erop. Ehmm nog erger ik liep zelfs gewoon thuis nog werk te doen, we waren aan het hooien :D En de dag dat ik naar de HA ben geweest, mocht ik me smiddags in het ziekenhuis gaan melden en ben gelijk diezelfde avond nog geopereerd. Ik had dus nog niet eens de hoeveelheid klachten die de TS had, en toch was die van mij wel behoorlijk ontstoken en waren ze er net op tijd bij.

Vraag als de pijn er morgen nog steeds is even om een echo. Daarop schijnen ze meer te kunnen zien. Mijn HA heeft toen die echo gemaakt, en vertrouwde het niet.

Okee naja dat was in ieder geval wat ik ervan had gehoord :)
Maar TS, als je morgen gaat doe het dan gelijk maar morgen ochtend

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 00:15

Ja ik weet het, algemeen wordt er idd gezegd dat je krom ligt van de pijn, maar dat hoeft dus echt niet. Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal nog gedaan heb voordat ik me ben gaan melden in het ziekenhuis :D Ik moest echt van alles regelen voordat ik weg kon, mede vanwege het hooien. Heb zelfs nog een aarde kabel in de grond staan spitten :+ De draden moesten open om het hooi naar binnen te kunnen rijden, en de paarden stonden precies aan de kant waar dan geen stroom meer was.
Maar het was dus wel zo mis dat ik fijn 7 dagen in het ziekenhuis mocht blijven :O Ik was ook al wat ouder toen die van mij begon te ontsteken ;)

Maare TS wees slim, niet eten morgenvroeg voordat je gaat. Als je gegeten hebt moeten ze wachten met die operatie.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 02:15

De koorts heb je s'avonds?
Als ik je klachten zo lees lijkt me een blaasontsteking wel meer voor de hand liggend als een blindedarmontsteking.

Je hebt niet de typische pijn van een blindedarmontsteking ( en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen ) als je koorts maakt met een blindedarmontsteking is dit meestal hoge koorts die niet afneemt ( meestal door perforatie van de darm dan ) en in je urine zitten bacteriën. Zou dus wel toevallig moeten zijn dat je en een blaasontsteking en blindedarmontsteking hebt en twee dokters dat verkeerd inschatten.

mocht je het niet vertrouwen moet je natuurlijk altijd de dokter bellen, al is het maar ter geruststelling!

Antibiotica heeft trouwens 48uur nodig voordat deze echt werkzaam begint te zijn. Tot 48uur na de eerste tablet kunnen je klachten dus nog toenemen, na 48uur moet je wel echt duidelijke verbetering gaan merken.

Beterschap ts! Van een blaasontsteking kun je aardig beroerd van voelen!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 07:14

@twinducklin, ik heb de koorts niet 's avonds. Ik kreeg het in de nacht van woensdag op donderdag en heb donderdag de hele dag koorts gehad, 38,8 graden.
En natuurlijk ga ik ervan uit dat de huisarts goed heeft gehandeld, maar voor de zekerheid kijk ik het vandaag even aan hoe ik me voel.
Dat van die 48 uur heeft de huisartsenpost me overigens verteld idd, vandaar dat ik einde van de middag langs mocht komen als de klachten niet minder werden of als ik weer koorts kreeg.

Mijn ervaring van een blaasontsteking is nml ook pijn bij het plassen, heb het wel eens eerder gehad en daarom dat ik een beetje begon te twijfelen

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:21

jouw symptomen heb ik altijd bij een blaasontsteking.
Afwisselend koorts, heftige steken, etc.
Bijna nooit pijn bij t plassen. Gelukkig kan ik het nu snel herkennen en is het met een handje cranberry pillen goed te onderdrukken. Dat kan je nog nemen als natuurlijke ondersteuning.

beterschap!!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:21

Kan vanalles zijn, maar ik zou niet zo snel denken aan n blindedarm hoor, dan lig je echt over de grond te kruipen v/d pijn en ga je niet nog even naar de HAP lopen..

Ik zou in principe uitgaan van de blaasontsteking, kan best even duren voor je verbetering merkt door de AB.. Het zou evt ook nog obstipatie kunnen zijn (dat kunnen ze bevestigen dmv röntgenfoto)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:11

Murthul schreef:
Kan vanalles zijn, maar ik zou niet zo snel denken aan n blindedarm hoor, dan lig je echt over de grond te kruipen v/d pijn en ga je niet nog even naar de HAP lopen..

Ik zou in principe uitgaan van de blaasontsteking, kan best even duren voor je verbetering merkt door de AB.. Het zou evt ook nog obstipatie kunnen zijn (dat kunnen ze bevestigen dmv röntgenfoto)

Toen ik een blinde darm ontsteking had lag ik niet op de grond te kruipen van de pijn hoor, sterker nog, ik reed mezelf nog naar het ziekenhuis :) Had wel buikpijn, maar niet rampzalig.. Ik was toendertijd echt in de leeftijd om het te krijgen en de dokter vertrouwde het niet ondanks dat ik geen echte symptomen had (op vooral pijn bij drempels bij het autorijden na), en mijn ontstekingswaarden in mijn bloed waren goed. Dag erna wilde ze toch voor de zekerheid een echo maken, en had een enorme blinde darm ontsteking (schoolvoorbeeld van een blinde darm ontsteking op de echo, dus kwamen ook nog een stel studenten kijken haha) binnen 2 uur lag ik op de operatietafel..

Beterschap TS, hoop dat het geen blinde darm ontsteking is en je je snel beter voelt. En als je het niet vertrouwd gewoon nog een keer aankloppen bij de dokter.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 16:28

Bedankt voor alle berichten! De ab slaat wel aan want heb geen onwijze pijn meer zoals eerst, wel nog pijn met lopen en als je erop duwt etc. Maar er zit vooruitgang in. Hopen dat het na de kuur helemaal weg is en ik geen last meer heb. :)