Ik ben nu 25, en heb een chronische hekel aan sporten. Heb wel altijd paardgereden, maar sinds een jaar doe ik dat ook niet meer en dat komt er uiteindelijk op neer dat ik veel te weinig beweeg. Ik pak overal de scooter voor (let daar nu wel meer op hoor, vaker de fiets sinds 2 weken) en ik zit heel veel. Sinds 2 weken loop ik ook bij de fysio omdat mijn rug vastzit door stress en verkeerde (te gespannen) lichaamshouding. Ik kreeg het advies om iets met sport te gaan doen maarja....
daar word je moe van. 
Nu kreeg ik via FB te horen dat zwemmen goed is voor je. En dat lijkt me inderdaad ook, je gebruikt namelijk al je spieren. Ik heb heel lang zwembaden vermeden omdat ik een (ahum) hele slechte lichaamsbeleving heb en me niet in bikini/zwempak wilde vertonen. Daarom ben ik er zelf nooit eerder opgekomen denk ik. Maar daar kan ik me nu wel overheen zetten.
Ik hoef niet af te vallen want heb normaal gewicht. Ik hoef geen vet kwijt, maar een strakker buikje en benen mogen wel. Ik hoop dat ik daarmee wat lekkerder in mijn vel ga zitten, en dat ik mijn rug hier wat meer mee losmaak.
Ben vandaag langs het zwembad geweest en ga morgenochtend een lesje aquarobics doen (ze hebben ook andere lessen btw) en een half uurtje baantjes trekken. Ik ben van plan om dit eerst eens 2x per week te gaan doen, en kijken of ik het wat vind.
Ik ben benieuwd of er nog meer meiden/vrouwen zijn die dit doen en wat jullie ervaringen zijn. Brand los!

Ben vanuit mijn zwemdiploma zo doorgestroomd naar de zwemclub, de wedstrijdzwem-afdeling. Dat doe ik nu alweer zo'n 13? 14? jaar. Daarnaast heb ik ook zo ongeveer alle andere vormen van zwemmen gedaan, van synchroonzwemmen tot snorkelen.
Ik train normaal gesproken 2x per week bij de zwemclub, maar momenteel zit ik in Noorwegen en probeer ik 1x in de week naar het zwembad te gaan om voor mezelf te zwemmen.
Ik ken het hoor, ik heb al zo vaak een abbo bij de sportschool overwogen, maar dan zit je er meteen weer een jaar aan vast enzo. En daarnaast is het gewoon totaal niet mijn ding, dat zweten en hijgen. 
Dinsdag weer!