Verband tussen muggen allergie en allergie voor bijen/wespen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Liiene

Verband tussen muggen allergie en allergie voor bijen/wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:27

Hoi iedereen,

Ik zit net met een vriend over mijn huidige muggenbult te kletsen (piepklein muggenbultje wat voor een enorme rode, dikke en vooral jeukende flats zorgt).
Nu weet ik dus van mezelf dat ik sowieso allergisch ben voor muggenbeten. Maar we kwamen dus ook op de vraag of ik allergisch ben voor bijen en wespen.
Nu vraag ik me dus af, is er een verband tussen een muggen allergie en een wespen/bijen allergie?
Aangezien ik behoorlijk allergisch ben voor muggen, maak ik me hier dus wel een beetje zorgen over. En nu spookt het door mijn hoofd of het niet verstandig zou zijn om een epi-pen aan te schaffen?
Ik ga hier in ieder geval contact over opnemen met mijn eugen huisarts, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben!
Alvast bedankt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:04

Ik heb ook een muggenallergie gehad vroeger (reageer nog steeds heftig maar ben over die dikke warme plakkaten heen gegroeid gelukkig) en ben als kind eens gestoken door een wesp en dat was niet extreem :n Maar ik heb dezelfde zorgen als jij inderdaad; ik vertrouw het niet helemaal :n Bij een dazenbeet zwel ik wel aardig op, daar heb ik wel eens voor bij de HA gezeten (die overigens ook niets kon doen, ik moest bellen als ik benauwd werd en dat is niet gebeurd)

In principe heeft elk insect zijn eigen soort gif natuurlijk en een allergie voor het één betekent geen allergie voor het ander, maar ik begrijp je gevoel heel goed :j Een mug zie je toch als "minder zwaar" dan een wesp of bij en als je al zo op een mug reageert.. Dat idee

Winged

Re: Verband tussen muggen allergie en allergie voor bijen/wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:29

gohya

Re: Verband tussen muggen allergie en allergie voor bijen/wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:31

Ik heb een wespen allergie,maar geen muggen allergie.Als je dus een muggen allergie hebt,hóef je dat ook niet voor wespen te hebben.Het gif van wespen is ook vele malen sterker,dat van muggen is geen gif maar een soort zuur.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:39

Dit topic is dubbel geplaatst; de andere heeft meer reacties, dus bij deze hier een slotje.