Ik ga het proberen kort te houden.Al meerdere jaren (denk vanaf mijn 14e, dus 6 jaar) heb ik last van benauwdheid. Vooral in de ochtend, als ik mijn bed uitkom. Als ik dan gegeten heb gaat het al iets beter. Als ik 's ochtends wil douchen moet ik er meestal onderuit omdat ik anders flauw val na een paar minuten.
Deze benauwdheid voelt zo: Mijn oren gaan dicht zitten, met slikken, gapen etc krijg je ze maar 1 seconde open, daarna ploppen ze weer dicht. Daarnaast klopt mijn hart heel hard, zodat je mijn borst kan zien bewegen. Hierdoor heb ik ook de neiging om heel zwaar te gaan ademen door mijn mond.
Ik heb dan ook een heel slap gevoel in mijn benen.
Daarnaast had ik sindsdien ook last van een chronisch dichte neus, dit gecombineerd met heel vaak keelontsteking. Vorig jaar ben ik eindelijk door een arts wel serieus genomen en die heeft mij geopereerd, mijn keelamandelen zijn eruit. Hartstikke fijn, ik heb nooit meer last van mijn keel, maar die dichte neus is er nog altijd.
Ik heb de hele dag door een droge, dichte neus. Het lijkt alsof de neusgangen gewoon heel smal zijn, want als ik aan mijn neusvleugels trek dan kan ik wel normaal ademen. Hij gaat zo dicht zitten dat ik er niet meer doorheen kan ademen.
Nu gebruik ik Bisolnasal, en dit werkt, natuurlijk maar voor een paar uur, maar als ik het gebruik gaat mijn neus weer een tijdje open. Dit spul is met eucalyptus.
Naast dat, heb ik ook nog heel vaak last van hoofdpijn. Dit komt vanuit mijn nek. Nu denk ik persoonlijk dat de hoofdpijn buiten de rest staat, omdat ik vorig jaar een ongeluk heb gehad, daarbij pijn in mijn nek had en daar nog nooit naar heb laten kijken. Maar misschien komt het wel door een van de andere klachten.
Als laatste ben ik sommige dagen heel snel moe, kan ik 's middags wel een uur slapen en ga ik 's avonds om 9 uur al naar bed. Normaal voor mij is tussen half 10 en 10 uur naar bed, en ik kom er om 7 uur/half 8 weer uit. Ik kan dus best lang slapen. Ik heb ook geen slaapproblemen.
Ik heb nu een andere huisarts, die mij voor de benauwdheid Ventolin heeft gegeven, voor het geval ik astma heb. Dit helpt enigszins, maar niet zoals ik gehoopt had. Lichte benauwdheid gaat ermee weg, maar als het erg is dan blijft het net zo erg. Daarnaast krijg ik er trillende handen van, dus ik moet er ook even mee terug naar de huisarts.
In juli krijg ik een longfunctie test bij de huisarts.
Ik denk persoonlijk dat er een probleem met mijn hart/bloedvaten is. Ik heb als puber eerder bloedarmoede gehad, en ik kan me herinneren dat ik me ook ongeveer zo voelde.
Echter hebben ze voor mijn operatie in januari mijn bloed en functies getest (geen idee waarop natuurlijk), en de huisarts heeft laatst mijn bloeddruk en hart gemeten (helaas had ik het toen niet benauwd, dus dat was in normale situatie). Dit was dit allemaal goed.
Lieve mensen, help
Ik weet het niet meer, en door de vage klachten nemen de artsen me niet serieus. Ik ben ook niet iemand die bij ieder wissewasje naar de huisarts gaat, dus voor mij is het heel moeilijk om bij de huisarts te komen en iedere keer 'ohja hier heb ik ook nog last van' te zeggen.Misschien komt iemand dit bekend voor?

Dacht dat hyperventilatie gewoon buiten adem etc was, sorry!