Rode stipjes op huid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Rode stipjes op huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 10:55

Hallo allemaal, ik heb de laatste tijd last van rode stipjes op mijn huid. Hoewel ze niet jeuken of pijn doen of zo vraag ik me toch af of het gewone stipjes zijn of moedervlekjes (aangezien ik al redelijk veel kleine moedervlekjes heb).
Het zijn absoluut minieme oppervlakkige stipjes, alleen bij degene die wat groter zijn kan je echt een bolletje voelen zeg maar. De grootste is 3mm (niet echt groot dus). En als ik er even over wrijf gaan ze weg en komen ze langzaam weer terug.
Ik weet dat ik beter naar de arts kan gaan als ik me echt zorgen maak, maar heb momenteel examens dus dacht ik het maar even op Bokt te vragen. :))

Brievenbus

Re: Rode stipjes op huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:59

In de zon gezeten? Misschien gewoon wat uitslag daarvan... Waar zit het?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:01

Had er ook last van als ik veel in de zon heb gezeten, heb ook nooit geweten wat het was..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:02

Ik zou inderdaad ook even langs de huisarts gaan. Misschien inderdaad uitslag van de zon, kleine moedervlekjes, puntbloedingen etc etc. Kan van alles zijn tot zeer onschuldig tot wat minder onschuldig. Als je verder geen klachten hebt zou ik mij geen zorgen maken en gewoon lekker je examens maken en mocht je dan nog last hebben even langs de huisarts gaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 11:45

Ik kom zo weinig mogelijk in de zon en ze zitten volgens mij ook niet dicht genoeg op elkaar om uitslag te kunnen zijn. Heb er enkele op mijn schouder (ver van elkaar), op mijn bovenarm, onderarm, ééntje op mijn hand, bovenbenen en op mijn borsten. Op mijn onderarmen en bovenbenen heb ik er het meest, op mijn borsten heb ik een grotere en op de ander drie kleinere..
Voor puntbloedingen vind ik ze te rood en te ver van elkaar gelegen(ze zijn echt gewoon knalrood) en voor echt een moedervlek vind ik de meeste dan weer te klein.(:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 12:00

Oh ja, over bijkomende klachten. Heb wel vaak last van hoofdpijn, maar ik zou niet weten of er een verband tussen zit.:))

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:02

Seleenntjee schreef:
Had er ook last van als ik veel in de zon heb gezeten, heb ook nooit geweten wat het was..

Is gewoon warmte uitslag. Niks om je druk over te maken :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:10

Heb je misschien lang in de zon gezeten? Daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 12:19

Ik krijg binnen ook hoofdpijn. :)) Kom zo min mogelijk in de zon omdat mijn hoofdpijn dan echt niet meer te houden is (en hou ook gewoon niet van de warmte in het algemeen).
Ze lijken hier eigenlijk op maar dan (zijn de meeste) iets kleiner: http://www.dokterjohn.be/cherry-hemangioma.html
Ben er alleen niet oud genoeg voor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:20

Die heb ik ook altijd. :j
Als ik de "grote" een beetje dichtknijp, komt er ook een heel klein beetje bloed uit.
Het ziet er een beetje uit alsof er bloed uit je poriën komt. :+
Maar volgens mij kan het geen kwaad hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:23

puntbloedingen? van die spinnewebjes of echt rode stippen.
Kan van alles zijn, meestal onschuldig, maar er zijn ook enkele niet zo onschuldige ziekte's die dit als symptoom hebben, dus als je het niet vertrouwd gewoon even naar je ha gaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 12:26

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:27

Ik heb 't ook, van die hele kleine rode puntjes en inderdaad vooral op mijn bovenarmen en -benen. Bij mij gaan ze niet weg maar worden het na een tijd (maanden of soms jaren) moedervlekjes.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:59

Dit zijn kleine slagaderlijke haarvaatjes, ik heb ze ook overal. Ben je ook wit en heb je een dunne of gevoelige huid?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 14:48

Mijn huid is wel redelijk wit inderdaad. Of mijn huid echt gevoelig is weet ik niet, ik douch soms nogal redelijk warm dus dan vind ik het niet zo abnormaal als mijn huid eens wat droger of 'slapper' is.xD
Maar ik denk dat ik sowieso eens langs een huisarts ga omdat ik me ook graag zo willen laten testen op ADD, vraag me dan alleen af of ik dan niet teveel zal vragen. :o Want ik heb nog zoveel meer dingen. :')

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:12

Ik zou idd gwm even een afspraak maken bij de dokter, kan je ook meteen je andere vragen stellen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:20

Heb je een foto?
Kleine stipjes/bolletjes welke wat rood van kleur zijn welke zonder klachten gepaard gaan doen me denken aan keratosis pilaris. Dit komt heel veel voor en is absoluut onschuldig.
Echter hetgeen dat jij beschrijft volgens voorbeeldplaatje is wel heel erg rood. Zou daarmee inderdaad even naar de HA gaan.