dik...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

dik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:09

Ik heb er al een paar keer over gedacht om een topic aan te maken. Nu doe ik het toch maar omdat vandaag mijn moeder begon te zeggen dat ik een dikke kont kreeg en mijn opa ook al. Nu ben ik ook niet de dunste maar ik vind me zelf ook niet dik, en een paar kilo minder zou ik leuk vinden alleen het niet nou niet zo dat ik zeer ontevreden ben over me zelf. Ik probeer af te vallen en ben 5 kilo afgevallen en toch lijk ik steeds dikker te worden -O- Ik snoep weinig en fiets elke dag naar school en dat is 40 km per dag ( niet in een slakken tempo ). Ik drink ook geen frisdrank, hou er helemaal niet van, geef mij maar water. Als tussendoortje eet ik een müslireep op school.

Ik denk dat het grootste probleem schuilt bij het eten bij mijn vriend thuis... ze eten daar totaal niet gezond. Het is voornamelijk: Pizza, Patat, hamburgers, siepel hachee, pannenkoeken en vakantie macaroni (macaroni met smack er in ). In het weekend krijgen we altijd ijs als toetje en door de week is het vlaflip. Eerlijk gezegd vind ik het eten daar ook niet zo lekker als het wel zelf word gekookt. Het is allemaal uit pak of blik en ongezond. Ik heb wel voorgesteld om te gaan koken alleen dan gaat zijn moeder zich er mee bemoeien hoe ik moet koken.

Ik weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet :( Heeft iemand tips voor mij?

fleurtjeuh

Re: dik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:11

Leuk dat je moeder en opa dat zeggen...
Maar als je het eten bij je vriend zo vervelend vind, kan je dan niet proberen minder daar te eten?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:12

Waarom eet je dan niet gewoon thuis?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:13

Letitia1991 schreef:

Als ik bij mijn vriend blijf slapen ga ik niet 'even' ( 17 km fietsen ) naar huis om vervolgens weer naar hem toe te gaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:14

Gydja schreef:
Letitia1991 schreef:

Als ik bij mijn vriend blijf slapen ga ik niet 'even' ( 17 km ) naar huis om vervolgens weer naar hem toe te gaan.

Je hoeft het ook niet allemaal te eten (toetjes e.d.)

Daarnaast, schep wat minder op. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:15

dan neem je gewoon een gezonde salade oid mee, en sla het eten daar over. (als je zegt dat je aan het dieeten bent, maar hun er niet wil mee belasten zullen ze dat vast wel begrijpen volgens mij. Zorg dat je erg lekkere dingen maakt voor jezelf (als schoonma komt moeien zeg je dat het recepten van de dieetiste zijn), zodat ze zien wat voor lekkers je allemaal mag opeten, en wie weet kan je het zo uitbouwen dat je daar kan koken voor iedereen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:16

''Stop met eten als je geen honger meer hebt, niet als je vol zit.'' - Anoniem.

Als je het asociaal vindt om je bord niet leeg te eten kan je altijd nog om minder vragen of minder opscheppen.

Magrathea

Re: dik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:19

Maak inderdaad een lekkere salade voor jezelf :j moet je eens zien hoe snel de schoonfamilie hapjes van je komt snaaien!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:21

Tja, dan moet je toch wat assertiever worden. Als jij iets niet wilt eten omdat je het ongezond voor je vindt dan moet je daar eens wat van zeggen en gewoon wat voor jezelf meenemen/koken. Toetjes zijn ook zoiets die hoef je niet te nemen dat is iets extra's. Leuk dat anderen dat nemen maar jij hoeft er niet voor te kiezen.

Oftewel als jij wat wilt veranderen zul je dat zelf moeten aanpakken. Je weet zelf heel goed wat goed en slecht is voor je lijf. Maak goede keuzes en geniet van de slechte die je af en toe natuurlijk ook gewoon mag maken ;) En verder niet te veel stilstaan bij het eten zelf. Als mens zijnde moeten we immers gewoon eten maar we kunnen gelukkig zelf bepalen wat we naar binnen werken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:21

Ik vind zelf dat ik bij mijn vriend al niet zo heel veel op schep. Omdat ik het niet lekker vind ga ik ook niet heel veel eten. Het erge is is dat de moeder voor van mijn vriend voor mijn vriend ook nog eens apart hamburgers gaat bakken omdat hij heel veel eten 'niet lust'. Mijn vriend is ook behoorlijk stevig, iedereen daar behalve zijn broer. Het stomme is, meestal neem ik bij hun dus wel een toetje omdat ik door het eten niet genoeg heb gehad, mijn maag nog borrelt en ijs wel lust. Thuis eet ik ook geen toetjes.

Duhelo schreef:
dan neem je gewoon een gezonde salade oid mee, en sla het eten daar over. (als je zegt dat je aan het dieeten bent, maar hun er niet wil mee belasten zullen ze dat vast wel begrijpen volgens mij. Zorg dat je erg lekkere dingen maakt voor jezelf (als schoonma komt moeien zeg je dat het recepten van de dieetiste zijn), zodat ze zien wat voor lekkers je allemaal mag opeten, en wie weet kan je het zo uitbouwen dat je daar kan koken voor iedereen.)

Oeh dat is een goeie! Dat kan ik wel gaan doen. Ik ben dol op salades.