Ik ga steeds slechter eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ik ga steeds slechter eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 14:32

Hallo bokkers,
ik ben sinds vier weken aan medicijnen voor bepaalde problemen (PB voor evt. meer info) en daarvan heb ik super veel last van de bijwerkingen. De hoeveelheid is gehalveerd en ik heb er extra medicijnen voor gekregen (maar daar wordt ik super slaperig van :') , maar ik heb er nog steeds last van. Eén daarvan is een verminderde eetlust. Maar mijn eetlust is al zo erg verminderd dat ik in deze vier weken vijf kilo ben afgevallen (ik kan opzich best wel wat missen, maar niet via deze manier). Ik weet het eigenlijk niet meer, van alles wat ik eet krijg ik buikpijn en wordt ik misselijk. De hoeveelheid speelt hier niet echt een rol in. Ik heb eigenlijk de hele dag door buikpijn, ook van het maagzuur en ik te weinig vezels krijg, krijg ik hier óók wéér last van -O- Weet een van jullie wat ik nog kan doen. Ik wil liever niet stoppen met de medicijnen nu en de ''dokter'' zegt dat ik er even doorheen moet :')

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:34

Ik denk dat het inderdaad best een periode kan zijn waar je doorheen moet. Dat is met wel meer medicijnen zo. Probeer als je eet gezonde dingen te eten, maar wel met een hoge voedingswaarde. Als drinken fijner is kan je natuurlijk ook lekkere shakes maken met een handje havermout. :)

Mocht het echt niet over gaan met een paar weken is het misschien niet onverstandig te kijken of er alternatieven zijn voor het medicijn wat je gebruikt. :)

Char_elle

Re: Ik ga steeds slechter eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:42

Ik weet natuurlijk niet wat voor medicijnen je krijgt, maar is het niet mogelijk dat je een medicijn tegen maagzuur ed. krijgt? Misschien dat dat helpt tegen de misselijkheid waardoor je toch wat meer kan eten. Verder zou ik je aanraden om een aantal keer per dag kleine hoeveelheden te eten. Misschien dat je lichaam het dan beter kan verwerken en je minder misselijk wordt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 10:51

Bedankt voor jullie reacties!

Ann_moi: tegen mij zeiden ze ongeveer 2 weken en er zijn nu ongeveer 4 verstreken. Misschien duurd het wat langer maar de dokter vond het ook wel erg lang. Ik moet nu ook over op een alternatief, hoe en wat is nog onbekend, omdat het ook niet het gewenste effect heeft.

Char_elle: ik eet nu de hele dag door van die renny's (??) en ik heb een speciaal iets er tegen, maar ik val dan de hele dag om van de slaap. En met de naderende tentamens vonden mijn moeder en de dokter dat niet handig :P Maar bedankt voor de tip van de kleine hoeveelheden, volgens mij eet ik nu nog steeds te veel per keer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:53

Mag je er omeprazol bij slikken? Dat beschermt namelijk je maag :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:24

Dat ga ik opzoeken, bedankt voor de tip!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:27

Geen idee wat je allemaal slik en waarvoor.
Maar dat jij beschrijft hoort absoluut niet. En ik zou echt contact opnemen met je huisarts hierover.
En inderdaad omeprazol erbij of iets van ulcogant. Dat zijn maagwand of maagvlies beschermers.

Dat je de hele dag slaapt is natuurlijk absurd zeker als je op school zit. Dat snapt jou arts ook.
Samen opzoek naar een oplossing.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:28

Geef mij die medicijnen!

Nee flauw grapje.

Je had t al wel kenbaar gemaakt bij de dokter? Kan idd zijn dat je er even doorheen moet. Maagbeschermers is idd ook een alternatief. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:30

Ze weet er van! Ze heeft ook al tips gegeven, maar ze zit erg vol en het is wat lastiger om een afspraak te maken. Ik ga er nu helemaal mee stoppen, maar de maagbeschermers overleg ik even met mijn moeder, die is verpleegkundige en weet er meer van af dan dat ik zelf weet!

Bedankt voor de tips!

eenitraM: Kom maar halen hoor O:)