Voor de dansers onder ons....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noetje14

Voor de dansers onder ons....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 15:02

Ik ben zelf al van kleins af aan een echte dansliefhebber.
Dit heb ik denk ik van mijn ouders want zij hebben een dansschool :D
Ik ben op mijn 8 begonnen met stijldansen en heb dit gedaan tot ongeveer 2 jaar geleden (ben nu 16 ) omdat mijn partner er na al die jaren niet zo'n zin meer in had.
Soms miste ik het dansen wel een beetje, maar laat ik nu een vriend hebben die ik na 1 jaar eindelijk zo ver heb gekregen om met mij te dansen *\o/*
En niet zomaar dansen. Een gewone danscursus (stijldansen) van 15 lessen verdeeld over een half jaar vond meneer echt te veel, maar mocht het nu zo zijn dat een zomercursus maar 4 of 5 lessen is (ligt eraan welke cursus je kiest ).
Er is een cursus techniek balroom, techniek latin, argentijnse tango, swing en jaja hier komt ie: Kizomba.
Omdat mijn vriend nog nooit gedanst heeft en men er bij de eerste 4 cursussen wel vanuit gaat dat iedereen de basis van stijldansen wel kent, was dat dus geen optie.
Nu is er sinds kort een nieuwe danstijl opgedoken waar mijn ouders nu voor het eerst een zomercursus in gaan geven. Iedereen die meedoet is dus beginner, dus zou mijn vriend niet zo buiten de boot vallen.
Het is wel een hele sensuele dansvorm maar dat is juist leuk vind ik <<)

Hier een filmpje van hoe kizomba er een beetje uitziet (weet niet of je zo linkjes van youtube mag plaatsen maar anders hoor ik het wel )
https://www.youtube.com/watch?v=cvc7xTXbTY8

We hebben nu een les gehad en het was echt heel leuk
Dus mijn vraag aan jullie is nu; Wie zou deze "sexy" vorm van dansen ook aandurven.

LeonieL

Re: Voor de dansers onder ons....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:18

Het is zo sexy als dat je het zelf maakt :) Een rumba kan ook heel sexy zijn.
Ik vraag me wel oprecht af hoeveel er overblijft als je dit met beginners gaat doen. Is het net als bij de gewone latin en ballroom dat je verschillende variaties hebt die je kan leren?
Ik vind het er wel grappig uitzien. Maar geef mij maar gewoon ballroom :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:23

LZP -> MWS

Omdat dit toch wel een sport is, verplaats ik het even naar MWS voor je. Overigens bestaat er al een topic voor stiljdansers, maar omdat dit toch net een andere 'tak van sport' is laat ik deze ook open. :j

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:08

LeonieL schreef:
Het is zo sexy als dat je het zelf maakt :) Een rumba kan ook heel sexy zijn.
Ik vraag me wel oprecht af hoeveel er overblijft als je dit met beginners gaat doen. Is het net als bij de gewone latin en ballroom dat je verschillende variaties hebt die je kan leren?
Ik vind het er wel grappig uitzien. Maar geef mij maar gewoon ballroom :P

Kizomba is in feite gewoon een dans net als rumba of chacha alleen je kunt het wel op veel verschillende manieren dansen. Iedereen die deze cursus volgt zit al gewoon op dansles dus zijn geen beginners meer. Mijn vriend daarentegen is dus wel een echte beginner maar het scheelt dat ik al kan dansen en hij als man zijnde niet zo veel hoeft te doen. Of het echt een succes gaat worden, dat zien we nog wel ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:16

Ik vind dit:

persoonlijk net even een leuker en vooral aantrekkelijker beeld geven van dezelfde danssoort, ipv de bovenste video waarvan het liedje wel heel goed bij de dans past overigens! Het lijkt een soort body to body latijnse dans? Ik vind persoonlijk de traditionele dans wat eleganter, maar ik zou me vooral echt nooit laten tegenhouden door de mening van anderen als het op dansen aan komt! Jij danst omdat je je daar goed bij voelt toch? En als je deze stijl leuk vind gewoon doen. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:20

Kizomba lijkt mij echt cool :D Maar natúúrlijk wordt dit niet hier in de buurt gegeven. -:(-

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:25

Ik vind het best hoerig :o De kleding, de manier van bewegen... Nee.

De dansen uit Dirty dancing waren voor mij ongeveer the limit.
Latin, tango etc. bieden naar mijn idee ook genoeg variatie. Maar uiteraard gewoon doen als je het leuk vindt!

Edit.
Ik vind dit een wat stijlvollere variant:
http://www.youtube.com/watch?v=tv0B2kDOxsg

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:29

Ik vind het niet sexy. Zou het zelf nooit doen maarja ieder zijn ding haha

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:31

antje_vip schreef:
Kizomba lijkt mij echt cool :D Maar natúúrlijk wordt dit niet hier in de buurt gegeven. -:(-

Haha dan rijd je toch "eventjes" op en neer naar brabant :P

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:35

demo_love schreef:
Ik vind het best hoerig :o De kleding, de manier van bewegen... Nee.

De dansen uit Dirty dancing waren voor mij ongeveer the limit.
Latin, tango etc. bieden naar mijn idee ook genoeg variatie. Maar uiteraard gewoon doen als je het leuk vindt!

Edit.
Ik vind dit een wat stijlvollere variant:
http://www.youtube.com/watch?v=tv0B2kDOxsg

Zoals ik al zei zijn er dus inderdaad meerdere varianten, de een net iets overdrevener dan de ander.
De kleding is in dat filmpje van mij inderdaad wel een beetje hoerig misschien.
Daarom draag ik dat ok niet ;)
En ja balroom latin heeft ook veel variatie en vind ik nog steeds echt super leuk maar dat was weer eens een keer wat anders

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:43

ilaan schreef:
Ik vind het niet sexy. Zou het zelf nooit doen maarja ieder zijn ding haha

In vergelijking met balroom is dit best sexy vind ik

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:51

ff serieus, dat wil jij met jouw vent voor de ogen van je ouders gaan doen? Mmm noem mij maar ouderwets, maar mijn (schoon)ouders hoeven niet aanwezig te zijn bij zo'n voorspel dans... Ik vind het ordi, sorry.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:48

Oooh ik hou van kizomba, en zouk! Heb ruim 2 jaar salsa en bachata gedanst... Krijg mijn vriend helaas niet zover....

Have Fun! Geweldig om kizomba samen met je vriend te dansen!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:54

Oh jeetje die kleding.. Als ze nou zo'n elegante tango achtige jurk aan hadden vond ik het er denk ik al heel anders uit zien. Ik persoonlijk vind dit ook ordinair, sexy ja.. maar ik mis echt de elegantie van wat ik dans echt hoort uit te stralen. Dat mis ik bij deze tak wel.. Maar ach als hobby :D (Al zou ik het niet doen)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:41

Ik dans nu zon 1.5 jaar kizomba (ook les gehad in eindhoven, waar les jij? mag ook via pb) en ik vind met name de figuren zo vet.
Ik dans al vanaf mijn 11e en ik merk wel heel duidelijk verschil in dingen oppikken en stylen met vriendinnen die pas 2 jaar dansen... Het is echt moeilijker dan je denkt en het lijkt voor een leek 'hoerig' misschien, maar het is zo ontzettend technisch dat je geen tijd hebt om daar over na te denken tijdens het dansen haha... Vooral de lead en follow is echt niet makkelijk omdat het heel subtiel en klein moet...

Ik dans zelf met een ontzettend fijne danspartner, jongen komt uit kaapverdie dus is soort van een native kizombadanser. vooral erg fijn met tarraxhina, dat krijg je er straks ook nog doorheen als je verder vordert met je lessen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:46

By the way, ik vind de eerste twee filmpjes echt een slecht beeld geven van kizomba, en het tweede filmpje is ook meer semba eigenlijk.

Ik vind dit een van de fijnste filmpjes om een goed beeld te geven van hoe kizomba over het algemeen hier in de social dance wereld gedanst wordt en trouwens ook op een van mijn favo nummers :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:58

O my, wat rijden de meiden toch tegen het been aan :')
(Voorspeldans _O- )

Alhoewel, laatste filmpje ziet er al een stuk prettiger uit, daar krijg ik geen plaatsvervangende schaamte van en is zelfs best leuk om naar te kijken :j

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:00

vuurneon schreef:
O my, wat rijden de meiden toch tegen het been aan :')
(Voorspeldans _O- )

Alhoewel, laatste filmpje ziet er al een stuk prettiger uit, daar krijg ik geen plaatsvervangende schaamte van en is zelfs best leuk om naar te kijken :j

:') :')
daarom vond ik de filmpjes ook zo slecht... dat is niet echt ehm... normaal en ik heb het op de dansvloer zo nog niet gezien haha... gelukkig bedenk ik me nu

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:05

Ik vind dat het sexy kan zijn, maar zoals het eerste filmpje niet. Het filmpje van Wennii vind ik er wel erg sexy en intiem uitzien, maar het is ook maar net wat jij onder sexy verstaat. Ik vraag me af of ze deze lessen ook voor kinderen zouden geven, gewoon uit interesse.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:48

Lara_Silver schreef:
Ik vind dit:

[ Video ]

persoonlijk net even een leuker en vooral aantrekkelijker beeld geven van dezelfde danssoort, ipv de bovenste video waarvan het liedje wel heel goed bij de dans past overigens! Het lijkt een soort body to body latijnse dans? Ik vind persoonlijk de traditionele dans wat eleganter, maar ik zou me vooral echt nooit laten tegenhouden door de mening van anderen als het op dansen aan komt! Jij danst omdat je je daar goed bij voelt toch? En als je deze stijl leuk vind gewoon doen. :)

Wat een giller.. Heb heel hard moeten lachen om dit "ge-rij"!

Later filmpje in dit topic is al wat beter..
Ik zie de techniek wel terug in het vloeiend bewegen samen als n soort golf.. Zeg ik als leek ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 01:00

nou... bah heb dat filmpje na een halve minuut weer afgezet. Dit is niet sexy, dit is pervers.... prima voor in de slaapkamer, maar nee dit verder is het gewoon ordinair... :n

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 06:14

Ik dans ook Kizomba. Het is van oorsprong een Angolese dans.

De erogene zones raken elkaar NIET, de vrouw duwt haar billen naar achteren dus je rijdt nergens tegen aan. Natuurlijk zijn er wel altijd mensen die dat doen maar het hoort absoluut niet.

Ik vind de muziek heel mooi/ sensueel en omdat je eigenlijk heel erg op gevoel danst, is het technisch best ingewikkeld. Je kunt leuke variaties maken dus dan is het echt niet alleen "tegen elkaar aanschuren". Het mooiste vind ik dat het een hele luie/ laid back dans is. Je moet alles lekker loslaten en lekker dansen :-).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 06:33

Vind sommigen hier wel overdreven hoor...

Hoerige kleding.. ik ga t filmpje kijken en verwacht iets a la de wallen. Zie ik en zwarte glimbroek en een gewoom normaal sluitend shirtje.

Stelletje preutse .....

Eerlijk gezegd vind ik t er best ok. uit zien. Ben een totale leek in dansen maar ze staan gewoon knie tegen knie en het "schuren" is bij t bovenbeen.. schuren is imo nog steeds reet tegen een andere plek aan :')

Maaaaaar ik ben t wel met een aantal eens dat t meer seksueel oogt dan sensueel. Lijkt me wel een goede therapie voor sommige mensen juist om zulke lessen samen met je partner te doen :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:14

Panter en lederlook is zeker wel ordinair. 2 gewaagde dingen wat het samen ordinair maakt.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:15

S_en_Z schreef:
Vind sommigen hier wel overdreven hoor...

Hoerige kleding.. ik ga t filmpje kijken en verwacht iets a la de wallen. Zie ik en zwarte glimbroek en een gewoom normaal sluitend shirtje.

Stelletje preutse .....

Eerlijk gezegd vind ik t er best ok. uit zien. Ben een totale leek in dansen maar ze staan gewoon knie tegen knie en het "schuren" is bij t bovenbeen.. schuren is imo nog steeds reet tegen een andere plek aan :')

Maaaaaar ik ben t wel met een aantal eens dat t meer seksueel oogt dan sensueel. Lijkt me wel een goede therapie voor sommige mensen juist om zulke lessen samen met je partner te doen :+

Uhh, normaal sluitend shirtje? De voorkant is open, waardoor je de BH ziet. Ik zou er niet mee over straat gaan.
Het eerste filmpje vind ik meer lijken op een paringsdans. Ik ben heel benieuwd hoe de lessen in deze dansvorm zijn.