Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shiloh schreef:Vind het toch wel knap dat je huisarts dat kan zien zonder foto's van je rug.
Dreamybol schreef:Laat je ook niets aanpraten dat er niet is, luister naar je lichaam en doe rustig aan, maar doe ook weer niet helemaal niets. Mocht het dan na het weekend nog zo erg zijn maak je een nieuwe afspraak. Mocht het erger worden, dan meteen aan de bel trekken, ook al is het dan nog weekend!
Ik heb er 16 weken mee rondgelopen, ik weet waarover ik spreek 

En ja, eenvoudigweg door van het paard te vallen, plat op de rug. Je hebt maar 1 rug hoor, en wat kost het nou om een foto te laten nemen voor de zekerheid? chelle_dora schreef:Shiloh schreef:Vind het toch wel knap dat je huisarts dat kan zien zonder foto's van je rug.
Ik ook.. krijg een soort deja-vu momentje alleen dan op de SEH. Dachten ze ook dat het wel gekneusd was, maar gelukkig is er toen doorgezeurd en hebben ze toch maar foto's en scans gemaakt en toen bleken er 3 breuken in 2 wervels te zitten. Ik zou dat dus zeker niet zomaar erop af gaan dat het niet gebroken is zonder dat er foto's gemaakt zijn.
genja schreef:Inderdaad luister naar je lichaam dus morgen niet op een paard liever een paar dagen rustig aan dan straks heel lang last. Lekker warme douche nemen, arnica/traumeel slikken voor de kneuzingen. En ik zou zelf juist wel een paar dagen standaard paracetamol innemen. Door de pijn gaan je spieren nog meer verkrampen en hierdoor ga je nog minder soepel bewegen wat weer meer pijn geeft. Als je de pijn wat vermindert met pijnstillers beweeg je ook soepeler en worden je spieren snel minder stijf.
Maar dan moet je zelf wel in acht blijven nemen en niet teveel gaan doen.
groetjes genja