Zijn een meer bokkers met een reveal/pacemaker/looprecorder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Zijn een meer bokkers met een reveal/pacemaker/looprecorder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 07:54

Omdat ik nu 2 jaar een reveal of ook wel looprecorder heb lijkt het me toch wel fijn om eens met iemand te kletsen die er ook een heeft.

Voor de lezers die niet weten wat het is, ik heb ondehuids in mijn linker borst een soort USB stick zitten die wel met hartslag registreert maar niet corrigeert zoals een pacemaker.

Annienke

Re: Zijn een meer bokkers met een reveal/pacemaker/looprecorder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:59

Geen reveal maar een ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) met extra pacemakerfunctie.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 10:06

Heb je er last van, of merk je dat die er zit?

Bij mij zit de reveal net onder de huid, het is net of ik een usb stick in mijn decollete heb. Het irriteert me veel, soms doet het pijn. Hij is er ook al een keer uit gehaald en opnieuw ingezet omdat hij aan de wandel ging. Soms prikt het zo hard in mijn huid dat het net is of hij er uit komt.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:29

Ja en nee.

Doorgaans heb ik er geen last of pijn meer van. Alleen als ik verkeerd heb gelegen bij slapen of teveel met mijn borstspier heb gedaan dan is mijn linker borstspier stijf en soms pijnlijk. Er zijn ook wel momenten dat hij 'iets' zit te irriteren en dan is het wat gevoelig. Ook prikt er wel eens wat maar gelukkig nooit langdurig. Hij zit boven mijn linkerborst net onder de spier geimplanteerd. Heb daar dus een hele mooie bobbel zitten. Nu al bijna 6 jaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 10:33

Ja mijne zit meer tussen mijn borsten, zou in de linker borst moeten zijn maar wandelt naar binnen. Omdat hij op de spier zit drukt de spier hem weg. Een BH die m'n borsten wat bij elkaar drukt helpt wel, dan steekt het minder in mijn huid. Maar snachts wil ik geen bh aan.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:38

Er is een topic voor bokkers met hartproblemen, daar zijn mensen met reveal en icd/pacemaker

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:13

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:17

ja die, ik weet niet hoe je zo'n linkje zet ;-) Dank je!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:04

Probleem met een reveal is dat hij boven je spier zit, waardoor ze makkelijker 'verschuiven' en vaak ook meer irritatie geven. De pacemakers/ICD's worden onder de spier geplaatst en dat is veel plezieriger, maar die zijn ook bedoeld om te blijven zitten en reveals horen kortdurend te zijn. Twee jaar vind ik persoonlijk erg lang voor een reveal :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:56

Even een stip. Mijn jongste dochter en ik blijken een hartprobleem te hebben. Een pacemaker is 1 van de behandelmethodes. Dus ik lees graag even mee.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 21:14

gomir schreef:
Probleem met een reveal is dat hij boven je spier zit, waardoor ze makkelijker 'verschuiven' en vaak ook meer irritatie geven. De pacemakers/ICD's worden onder de spier geplaatst en dat is veel plezieriger, maar die zijn ook bedoeld om te blijven zitten en reveals horen kortdurend te zijn. Twee jaar vind ik persoonlijk erg lang voor een reveal :o

Nog 7 maanden dan is de batterij leeg, hoop en duim dat ik geen nieuwe hoef. Heb er toch wel last van. En moet eigenlijk een mri maar dat mag niet met reveal.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:55

Kunnen ze hem er dan niet eerder uithalen als je er last van hebt en een MRI moet krijgen?
Als er na twee jaar nog niets gevonden is dan is de kans dat dat ding nog iets oplevert niet zo groot. Bij ons gingen ze er vaak na 3-6 maanden uit :j