Kalmerend middel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Kalmerend middel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 22:33

Hallo :wave:

Momenteel zit ik in de examenperiode, en door het feit dat ik bijna elke keer om 8u30 examen heb ben ik na amper 5/11 examens al helemaal uitgeput, vermoeid en gestresseerd (tot laat studeren en dan om half 5 - 5 uur weer opstaan om de leerstof te herhalen, daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk veel slaap nodig heb en ik hier dus echt niet mee toe kom). Ik moet mijn hoofd gewoon even 'vrij' maken en kalmeren, bijna dagelijks heb ik wel een drukkend gevoel op mijn hoofd of hoofdpijn. Ook hierdoor kan ik slecht slapen (geraak vooral slecht in slaap, lig lang te woelen) doordat ik mijn hoofd gewoon niet leeg kan maken.

In een ander topic kwam ik valeriaan tegen, ik heb het even opgezocht en het lijkt me best een handig middeltje. Natuurlijk ben ik geen expert en heb ik hier geen verstand van, vandaar dat ik hier even om advies vraag. Of zou een bezoek bij de dokter toch aan te raden zijn ? Het is puur van de stress/vermoeidheid, anders heb ik helemaal geen last van deze klachten natuurlijk dus het is niet iets waar ik dagelijks mee kamp :)

Alvast bedankt !

amandananana

Re: Kalmerend middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:36

Valeriaan werkt wel, maar ik ben er ook een keer heel erg suf van geweest, mensen vroegen toen aan me of ik geblowd had.. Ik zou dat dus voor een examen niet in durven nemen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:36

ik zou eerder zeggen, juist een nacht goed slapen/uitslagen. als je uitgerust bent neem je de stof ook veel sneller op als wanneer je erg vermoeid bent.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 22:40

Morgen ga ik goed uitslapen omdat het examen van zaterdag gelukkig niet al te veel leerstof is. Helaas zijn de examens daarna wel weer moeilijke leerstof waar ik veel tijd in zal moeten steken en zal ik weer met het probleem van slaaptekort zitten. Ik zou graag even van dat 'gespannen gevoel' af willen, ik voel me slap en heb geen energie, eten doe ik ook niet veel (wel drinken) omdat ik dat hongergevoel niet echt heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:33

Ontspanningsoefeningen doen... Gewoon iedere avond, misschien 's ochtends ook om de dag goed te beginnen. Zoek op YouTube eens op guided meditation en je hebt keuze zat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:06

Ik heb zelf een periode Valdispert extra sterk gebruikt, zowel de gewone tabletten als de slaapvariant en voor mij heeft een grote bijdrage geleverd.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:15

Ik vind nervofit forte heel fijn :). Werkt in stressende situaties. Wat je ook overweegt: probeer een pilletje op het moment dat je vrij bent die dag of als je het 's avonds neemt op een avond wanneer je de dag erna vrij bent. Iedereen reageert er anders op namelijk. Je kan meteen heel ontspannen worden, maar je kan er ook té ontspannen van worden :)). Kwestie van uittesten!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:36

Valeriaan/Valdispert werkt bij mij geen ene moer. Ik kan het eten als snoepjes, een stuk of 6 tegelijk en merk er helemaal niets van.
Ik ben klein en mager, dus daar kan het niet aan liggen. Dus je moet voor jezelf even kijken of het wel iets doet, al heb je aan een placebo-effect natuurlijk ook wat.

Ik slaag er zelfs in om nog klaarwakker te blijven met lorazepam op helaas. Ik zit dus al bij de zwaardere benzodiazepinen als ik effect wil, hoop voor je dat zo'n natuurlijk middeltje wel werkt bij jou :) succes met je examens!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 04:44

Valdispert is inderdaad een goede tip.

Probeer ook het leren wat af te wisselen. Bijvoorbeeld een uurtje leren en dan een kwartiertje buiten lopen o.i.d.

Ontspanningsoefeningen zijn al genoemd, ook erg goed. :j

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 05:52

Inderdaad ook je ontspanning af en toe zoeken en niet in de pillen duiken.
Toen ik examens deed vond ik dat relaxed want de stof had ik allemaal gehad en vond de examenperiode erg relaxed. Misschien niet goed genoeg voorbereid in de maanden ervoor?

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:44

Kan me helaas alleen thuis helemaal ontspannen en gedachten verzetten bij de paarden omdat ik door de week op kamers zit. Ontspannende oefeningen zijn ook wel een goed idee, bedankt !

@magriet: ja ik geef wel toe, goed voorbereid ben ik wel niet, uitgezonderd op sommige vakken dan, maar andere vakken heb ik wel laten liggen (wel steeds naar de les geweest). Maar goed, dat heb ik mezelf aan gedaan :+ Goede les voor (hopelijk) volgend jaar dus en voor de herexamens.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:56

Ik vind de bachbloemen rescue remedy erg fijn werken, placebo of niet :=

Succes!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:01

Rescue remedy van Bach bloesem is kalmerend, maar wat nog beter werk is hardlopen. Daardoor maakt je lichaam een hormoon aan wat een geluksgevoel stimuleert.
Verder is blokken voor examens op deze manier niet handig, ja kan niet uur na uur je concentreren en de lesstof ook opnemen. Dan kun je beter een uurtje leren en dan weer wat anders gaan doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:06

Overdag bijslapen? Lavendel is ook erg lekker vind ik om te relaxen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:40

De Bachbloemen rescue is voor mij inderdaad ook een lifesaver! Weet echt niet hoe ik mijn tentamenweken en dergelijke anders door zou moeten komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:59

Bachrescue is super. Ik pak wel altijd 3 a 4 pipetjes ipv 3 a 4 druppels :') Maar dan ben ik ook gelijk helemaal zen hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:00

antje_vip schreef:
Overdag bijslapen? Lavendel is ook erg lekker vind ik om te relaxen.

Overdag bijslapen behoorlijk slecht voor je slaapritme. Is mij ook afgeraden ivm slaapproblemen. Dan maar een beetje eerder naar bed.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:24

Overdag bijslapen is niet zo'n goed plan voor me, dan ben ik de rest van de dag nog altijd slaperig en moe en kan ik me helemaal moeilijk concentreren. Beetje averechts effect.

Bach rescue heb ik nog een flesje van staan, had er helemaal niet aan gedacht dat dat ook zou kunnen helpen, ga het meteen proberen dan !