Chronische bij- en voorhoofdholte. TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Chronische bij- en voorhoofdholte. TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 17:52

Zijn hier meer mensen met chronische bij- en voorhoofdholte ontsteking?

Zoja wat doen jullie om er zo min mogelijk last van te hebben?

Graag alleen tips.

Inderdaad handig om te vertellen wat ik er zelf tegen doe.

Oh jah, heb ook een huisstofmijtallergie en hooikoorts.

Ik heb een neusspray beclometason. Deze neusspray gebruik ik liever niet omdat ik het idee hebt dat het me tegen werkt. Mijn woonbegeleiding is akkoord gegaan om er mee te stoppen.

Ik stoom regelmatig. En ik spoel mijn neus minimaal 1 keer per dag.

Als mijn pijn te erg is kan het variëren naar 2 a 6 keer per dag. En dit is niet elke dag gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Deugenietje op 05-06-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Chronische bij- en voorhoofdholte. TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:55

Ik weet dat je alleen tips wil, maar wat doe je er zelf nu aan? Medicatie? Hoe staat je neustussenschot? Is er een oorzaak?

Ik kreeg een hele lange lange hele lange kuur antibiotica en dat ruimde eindelijk alles op. Daarnaast standaard onstekingsremmende neusspray en oogdruppels (die lopen via de traanbuis de neus in) en ik spoel de holtes indien nodig met zout water. Dus ik heb geen chronisch ontstoken holtes meer nu :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:57

Oww verschrikkelijk.. Jep herken het..
Voorheen heb ik altijd heel veel baat gehad bij cinuforce neusspray.
Nu heb ik nog steeds vaak last van mijn bijholtes en gebruik daar toortsolie voor
http://de-gulle-aarde.blogspot.nl/2011/ ... solie.html
De tip gekregen, en was eerst sceptisch, maar voor mij werkte het erg goed.

Ik heb ook veel antibiotica ervoor gehad, zonder effect, behalve dan bijwerkingen van de antibiotica :7

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 18:05

vuurneon schreef:
Ik weet dat je alleen tips wil, maar wat doe je er zelf nu aan? Medicatie? Hoe staat je neustussenschot? Is er een oorzaak?

Ik kreeg een hele lange lange hele lange kuur antibiotica en dat ruimde eindelijk alles op. Daarnaast standaard onstekingsremmende neusspray en oogdruppels (die lopen via de traanbuis de neus in) en ik spoel de holtes indien nodig met zout water. Dus ik heb geen chronisch ontstoken holtes meer nu :)

Zie mijn openingstekst. Daar heb ik neer gezet wat ik er tegen doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:07

Allereerst jouw begeleider is niet je huisarts.
Verder kan een scheef schotje veel ellende veroorzaken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:09

zelf spoelde ik 2x per dag met een neti en gebruikte ik symbicorte tropinazal ( neusspray wat alleen in duitsland wordt gegeven ) ook kreeg ik een lange antibiotica kuur.

omdat dit allemaal niet werkte en mijn hart eronder begon te leiden heb ik 2 jaar geleden een operatie gehad. ik behoorde tot de 2% waar het tussenschot recht van stond, maar toch last hadden. na de operatie geen last meer gehad :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:09

Heb je de kno arts bezocht? En heeft die al gekeken met een slangetje?

Je hebt ook andere neusspray, dat kun je met de kno arts ook goed overleggen :)

Is het huis gesaneerd?

De neti pot is echt fijn :j

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 18:22

Neti pot heb ik ook. Alleen in rhino hoorn vorm.

Mijn begeleidster is wel tot zover opgeleid om over medicatie te mogen beslissen. Ze had nurse practitioner kunnen worden, maar ze heeft geen zitvlees. Dus daarom werkt ze hier op de zorgboerderij.

Huis gesaneerd, niet gedaan, als ik dit zou doen dan zou ze zeggen dat ik niet op de zorgboerderij kan wonen.

Ik denk inderdaad dat ik bij mijn pber inderdaad eens ga vragen of ze mij een verwijs naar kno-arts kunnen geven. Want heb mijn hele leven al hoofdpijn en wordt er gek van.

Scheef neusschootje heb ik sowieso.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:37

Mijn man bleek poliepen te hebben die veel problemen veroorzaakte.
Zijn hooikoorts is niet verminderd, maar zijn voorhoofdholteontstekingen wel.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:43

Naar KNO-arts dus!

Zelf heb ik er ook jaren last van gehad en dat bleek achteraf van de veren kussens en wollen vloerbedekking te komen.
Toen ik ging samenwonen werd het een stuk beter, omdat we toen gladde vloeren hadden en synthetische kussens en dekbed (man is allergisch).zomers heb ik eigenlijk geen last meer. Heb een aantal winters Fluticason neusspray gebruikt en dat helpt bij mij wel. Verder gebruik ik zo gauw ik neusverkouden wordt xylometazoline neusspray, om de slijmvliezen gelijk de kop in te drukken. Als kind / puber veel gestoomd, maar had nooit het idee dat het hielp. Net als zoutoplossing, daar krijg ik een verstopte neus van.

Maar ik geef jou in elk geval het advies om niet meer langed zelf te prutsen, maar naar de KNO-arts te gaan (die is daar ten slotte voor)

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:50

Heel vervelend dit, ik herken het ook had heel vaak voor en bijholt ontstekingen.
Niks hielp hierbij tot ze een keer goed naar mijn neus gingen kijken en foto's lieten maken bij de kno arts van het ziekenhuis. toen bleken er twee schotjes in mijn neus te lang te zijn waardoor ik weinig ruimte had om mijn snot er uit te krijgen dus alles ging ontsteken.
toen een hele lichte operatie ondergaan en de volgende dag kon ik weer naar huis.
bij deze operatie hebben ze die tussen schotjes iets ingekort en daarna heb ik nooit meer last gehad is nu 3jaar geleden.

Heel veel sterkte en laat er eens goed naar kijken door deskundige

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 16:56

Kno arts wordt hem eerst niet. Mijn klachten zijn er al best lang en mijn begeleidster zei: kno -arts wordt hem niet anders was je al lang heen gestuurd. Er zijn ook andere klachten bij mij die hoofdpijn kunnen veroorzaken.

Ik ben vandaag met die cinuforce tabletten van a.vogel begonnen en merk al verbetering.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:00

Je moet ook soms gewoon naar iets vragen natuurlijk bij je arts ipv je begeleider die echt geen arts is. Als de klachten aan blijven houden, is het echt niet gek om dat balletje bij de huisarts op te gooien :)

Op de andere boeg, hoe is het met je houding gesteld? Want je kan ook hoofdpijn krijgen door teveel spierspanning in de nek (en dan voel je het dus niet in de nek, maar de uitstalling naar het hoofd)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:02

Ik ben idd naar de kno gegaan had ook al jaren last. Ze hebben mijn slijmvliezen weg gebrand omdat die te dik waren.
Dus een bezoekje an de kno is geen overbodige luxe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:52

Deugenietje schreef:
Kno arts wordt hem eerst niet. Mijn klachten zijn er al best lang en mijn begeleidster zei: kno -arts wordt hem niet anders was je al lang heen gestuurd. Er zijn ook andere klachten bij mij die hoofdpijn kunnen veroorzaken.

Ik ben vandaag met die cinuforce tabletten van a.vogel begonnen en merk al verbetering.

Toch naar een KNO arts gaan... Wat raar zeg zon antwoord... Gewoon via je huisarts verwijzing vragen, want een schreve neusschot kan erg veel symptomen veroorzaken, zeker in jouw geval kan een KNO arts oplossingen hebben!

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:55

Het hoeft niet zo te zijn hoor dat de kno arts niets kan doen omdat je anders allang al daar naar toe zou zijn gestuurd. Bij mij heeft het ook jaren geduurd voor de huisarts op dat idee kwam.
Maar goed je kan het een keer vragen bij de huisarts en anders veel sterkte en hoop dat je een andere oplossing vind natuurlijk kunnen het ook andere redenen zijn hoop dat je er achter komt welke en wat het beste helpt

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 09:16

Mijn houding is ook niet super.

Maar ben gestart met cinuforce tabletjes van A.vogel en ben lekker snotterig.

Geen hoofdpijn meer.

Ben ook sinds gisteren gestopt met de pil. Strip was op. Maar ga helemaal stoppen met de pil. Ik vermoed dat de hoofdpijn daar ook weg komt.