Orthomoculaire therapie, ervaringen gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeltje

Orthomoculaire therapie, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:38

Ik ben benieuwd of er ook bokkers zijn die al eens een bezoek hebben gebracht aan een orthomoculair arts/therapeut. Wat zijn of waren je klachten en helpt het volgens jou?

Googlen op dit onderwerp geeft nou niet bepaald positieve verhalen en ik zie vaak het woord "kwakzalverij" voorbij komen. Uit m'n directe omgeving ken ik iemand die MS heeft en zich door deze therapie en aangepast dieet weer helemaal fit voelt, terwijl ze daarvoor amper een uur lang kon lopen. Ik werd hierdoor toch nieuwsgierig.

Zelf heb ik last allergieën als hooikoorts, pollen en noten en heb ik vaak buikpijn en blaasontsteking. Dit was voor mij de reden om zelf een bezoek te brengen aan zo'n therapeut. Ook de scan die de therapeut gemaakt heeft wees uit dat dit mijn allergieën waren. Ik had ook bijna na iedere maaltijd standaard buikpijn en door het gebruik van glutamine en andere suppleties is mijn buikpijn nu in ieder geval over. Verder is mij aangeraden tarwes en gluten zoveel mogelijk te vermijden. Ik ben nu sinds enkele weken overgegaan op een de "Paleo" manier van eten, puur omdat ik voor mijzelf wil weten of me hierdoor beter ga voelen. Tot nu toe voelt het op zich wel goed, maar het is toch wel lastig om bepaalde dingen te moeten laten staan. Vooral als student zijnde! M'n gezondheid staat voorop, maar ik wil toch nog wel heel graag een beetje kunnen blijven genieten van eten. Het moet niet zo zijn dat ik stress krijg omdat ik niets meer mag eten.

Lees: ik ben niet uit op heftige discussies. Ik ben enkel benieuwd naar jullie ervaringen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:57

heel goede ervaringen. In mijn geval met candida waarvoor ik door de reguliere arts van het kastje naar de muur gestuurd werd en er nu door de o.m. arts vanaf ben. Veel dingen kunnen door het aanpassen van je eetgewoontes verbeteren of overgaan. Vind het jammer dat dat er bij de meeste artsen nog steeds niet in gaat. Zelfs de dierenarts is daar van overtuigd ;)
Mijn klachten waren overigens 80% van de grote checklijst van candidaklachten en alles is nu over.

KenJeMe

Re: Orthomoculaire therapie, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:42

Wat houd deze manier van therapie/behandeling precies in?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 20:01

Oeps! Ik zie net een foutje in m'n titel en openingspost. Het moet Orthomoleculair arts/therapeut zijn. Excuus! :+

wat fijn zeg Natascha dat je klachten nu weg zijn!

KenJeMe: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Orthomol ... eneeskunde :) dan krijg je er misschien een beter beeld van

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:33

Ik heb ook goede ervaringen.
In mijn idee is het een bijna reguliere manier van denken: gewone westerse biologie gecombineerd met westerse onderzoeken van bloed, urine, ontlasting, speeksel, gewicht meten en wat al niet.
En op basis van logisch nadenken, fysiologie, etc komt er dan een advies en doorgaans helpt dat mij zonder bijwerkingen.
(Alleen die malle meneer "die tegen kwakzalvers is" vindt dan "zo heb ik het niet geleerd in de artsen opleiding, dus is het kwakzalverij".... Wat een middeleeuws idee over wetenschap is.)

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:42

Ingeltje schreef:
Oeps! Ik zie net een foutje in m'n titel en openingspost. Het moet Orthomoleculair arts/therapeut zijn. Excuus! :+

wat fijn zeg Natascha dat je klachten nu weg zijn!

KenJeMe: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Orthomol ... eneeskunde :) dan krijg je er misschien een beter beeld van

Bedankt voor de info. Heb hier geen ervaring mee, maar zeker interessant om mij hier eens verder in te verdiepen.