ontstoken tandvlees en verdoving?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

ontstoken tandvlees en verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:22

Ik moet morgen naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Echter zit er een bultje boven de kies die hij moet behandelen. Kan de tandarts het daar dan nog wel verdoven? Zonder verdoving zie ik het niet echt zitten namelijk. Heb op internet al een beetje gezocht maar kan niet echt iets vinden.

AnnemiekvM

Re: ontstoken tandvlees en verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:26

Ik kan me niet voorstellen dat hij zonder verdoving een wortelkanaalbehandeling gaat doen.
Als het echt nodig is, kan de behandeling worden uitgesteld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:28

Als hij het niet kan verdoven ga ik het ook echt niet proberen hoor. Alleen dat spuitje moet natuurlijk bij dat bultje ergens dus vroeg me af of hij het dan wel kan verdoven

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:32

Hoi! Het bultje dat boven de kies zit, komt waarschijnlijk door de ontsteking rond de wortels van de kies. Het lichaam heeft als het ware een afvoergangetje gemaakt van de ontsteking naar buiten toe :) In principe kan de tandarts het gewoon verdoven.

Echter kan het soms wel zijn dat als de ontsteking acuut is en erg heftig, dat de verdoving wat minder zijn werk doet. In dat geval kan de tandarts de resterende zenuw in de kies zelf (na het openen van de zenuw holte) nog extra bij verdoven.

Heel veel succes en zorg dat je van te voren genoeg gegeten en gedronken hebt :) Vaak is het een redelijk lange zit (als de wortelkanaal behandeling in 1 keer wordt af behandeld en de kies definitief wordt afgevuld)

Houd je ons op de hoogte? :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:36

Aah, dus als het goed is gaaf dat bultje vanzelf weg na de behandeling? Kan ik ook vragen om wat meer verdoving dan of word het dan te veel?

Wortelkanaalbehandeling heb ik al eerder gehad maar gelukkig heb ik een lieve tandarts dus vind het niet zo erg om zo lang te liggen. Vind de tandarts alleen eng als ik iets zonder verdoving moet dus vandaar mijn vraag. :D

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:43

Ja, als de behandeling geslaagd is, ruimt je lichaam de ontsteking op en gaat het bultje ook vanzelf weg. Al kan dit soms wel even een tijdje duren.

Wat je zou kunnen doen (als je tandarts dit niet al doet) is de verdoving zetten, even een paar minuten wachten en dan testen of het goed in heeft gewerkt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:46

Een tandarts spuit gewoon bij als de verdoving niet goed werkt.
Ik heb een half jaar geleden een wortelkanaalbehandeling gehad en heb 4 verdovingen ingespoten gekregen! Ik ben een drama wat dat betreft, voor een gewoon gaatje heb ik al minimaal 2 verdovingen nodig.
Succes, het is een vervelende behandeling.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:31

Oké bedankt, dan ben ik toch weer gerust gesteld haha :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:42

Mijn zoon had van een ontsteking een vreselijk grote bult op zijn tandvlees naast zijn kies, deze kies werd getrokken omdat het nog een melkkies was.
Het verdoven deed even extra zeer, omdat het natuurlijk al pijnlijk is van de ontsteking.
Maar daarna is de kies gevoelloos verwijderd :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:48

jahoor heb ik laatst nog gehad, had een bultje, als ik er bv zelf in prikte kwam er veel prut uit, was echt een ontsteking. De ontsteking vind een weg naar buiten zoals Felinde zegt. Word gewoon verdoofd hoor!succes vandaag!